شهر لوگانو سوئیس

شهر لوگانو سوئیس

شهر لوگَنو  یا  لوگانو (Lugano) در بخش لوگنو در ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده‌است و ۵۵٬۰۶۰ نفر نفر جمعیت دارد. به علت نزدیکی به و همزبانی با ایتالیا، بخش عمده‌ای از شرکت‌های مالی و بانک‌های لوگانو به شهروندان ایتالیایی خدمات ارائه می‌کنند. لوگانو به علت برخورداری از هوایی معتدل، مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌های آلپ، در فصول بهار و تابستان از عمده شهرهای توریستی سوییس به‌شمار می‌رود. هر ساله در میانه تابستان فستیوال جاز و اواخر تابستان فستیوال بلوز در این شهر برگزار می‌شود. لوگانو همچنین دارای دانشگاهی با دانشکده‌های علوم ارتباطات، اقتصاد، معماری و انفورماتیک می‌باشد.

لوگانو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر منطقه تیچینو به حساب می‌آید. زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوئیس در تعطیلات تبدیل کرده است. معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی اینجا، حال و هوای ایتالیایی منطقه را بازتاب می‌دهد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لوگانو سوئیس خواهیم انداخت.

 

جاذبه های گردشگری لوگانو

قسمت قدیمی لوگانو (Lugano’s Old Town)

 

لوگانو 1

 

قسمت قدیمی شهر لوگانو از میان سه میدانی که تالار شهر آن را محصور کرده‌اند، قد برافراشته است. یک تراس وسیع درست در روبروی کلیسای سن لورنزو، کلیسای جامع لوگانو گسترده شده است. این کلیسا که در اصل به سبک رومانسک ساخته شد، در قرون ۱۳ و ۱۴ بزرگ‌تر شده و در قرن ۱۷ و ۱۸ تحت دگرگونی‌های زیادی قرار گرفت. نقاشی‌های دیواری زیبا هنوز هم در فضای داخلی باروکی بنا باقی مانده‌اند. برای دسترسی به دریاچه می‌توانید از خیابان‌های پر پیچ این نقطه شهر پایین رفته و یا پلکان‌هایی که دو خیابان موازی را متصل می‌کنند دنبال کنید.

 

پارک‌ها و گردشگاه‌های دریاچه لوگانو (Lugano’s Lakeside Parks)

 

پارک ها و گردشگاه های دریاچه لوگانو

 

پارک‌های فراخ سبز، با درختان سایه‌دار و باغ‌های گل، دریاچه را از انتهای شمالی لوگانو محصور می‌کنند. مرکز کنوانسیون کاخ کنگره (Palazzo dei Congressi) و ویلای چانی (Ciani) (متعلق به سال ۱۸۴۳) که محل نگهداری مجموعه‌های هنری و تاریخی است، در میان درختان ارزشمند و گیاهان نیمه گرمسیری پارک شهری قرار دارند. گردشگاه طویل دریاچه، ساحل را در تمام طول لوگانو تا جنوبی‌ترین محل توقف قایق‌ها در پارادیزو (Paradiso) دنبال می‌کند. روبروی آن ساختمان‌های قدیمی برجسته، شامل پالاتزو ریوا (Palazzo Riva) قرار دارند. از هر نقطه این گردشگاه می‌توانید نمایی کارت پستالی از دریاچه را ببینید که با کوه‌ها قاب شده است.

 

سانتا ماریا دلی آنجلی (Santa Maria degli Angioli)

 

سانتا ماریا دلی آنجلی لوگانو

 

اینجا که کلیسای یک صومعه قدیمی بوده است، در انتهای معروف‌ترین خیابان خرید لوگانو، روبروی دریاچه قرار دارد. در داخل آن می‌توان تحسین برانگیزترین گنجینه هنر تیچینو، دیواری کامل پوشیده شده از نقاشی فرسکی متعلق به قرن ۱۶، شاهکار برناردینو لوینی (Bernardino Luini) را مشاهده کرد. این نقاشی دیواری، مصائب و مصلوب شدن مسیح را در اندازه ۳۰ در ۱۲ متر به تصویر می‌کشد.

 

گاندریا و گذرگاه زیتون (Gandria)

 

گاندریا و گذرگاه زیتون لوگانو

 

گاندریا هم محله‌ای از شهر لوگانو و هم دهکده‌ای در ساحل شمالی دریاچه لوگانو محسوب می‌شود. مرکز دهکده گاندریا که به صورت تاریخی محافظت شده است و با ماشین هم قابل دسترسی نیست، گردشگرانی از سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. بسیاری از این بازدیدکنندگان با قایق، خود را به این نقطه می‌رسانند. البته پیاده‌روی از لوگانو به اینجا از مسیری تعبیه شده برای این منظور هم امکان پذیر است. این مسیر که به جاده زیتون (Sentiero dell’Olivo) شهرت دارد از میان درختان زیتون با نمایی از دریاچه لوگانو عبور می‌کند.

در میان شیب‌ها، گذرهای باریک و کوچه‌های طاقدارش، می‌توانید کلیسای سنت ویجیلو، ساخت سال ۱۴۶۳ اما با سردری باروکی را ببینید که در دهه ۱۸۰۰ تکمیل شده است. دریاچه در این قسمت بسیار باریک می‌شود و درست در روبروی آن می‌توانید رستوران گروتو و موزه گمرک سوئیس با نمایشگاه‌هایی درباره قاچاق و تجارت‌های غیر قانونی را پیدا کنید.

 

مونته بره (Monte Brè)

 

مونته بره 1

 

مونته بره که با مخروط متمایزش در انتهای شمالی لوگانو سر برافراشته است، از طریق پیاده راهی باریک و واگن‌های بالابر قابل دسترسی است. در کنار بالکنی با مناظر بی بدیل، می‌توانید دو رستوران پیدا کنید. در شیب شرقی، دهکده بره، مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی به سبک تیچینو قرار دارد که محبوب هنرمندان است. گفته می‌شود که بره آفتابی‌ترین نقطه سوئیس و همچنین یکی از خوش منظر ترین مکان‌های آن است.

 

کوه سن سالواتوره (Monte San Salvatore)

 

کوه سن سالواتوره 1

 

اگرچه ارتفاع آن تنها ۹۱۲ متر است، قله این کوه یکی از زیباترین مناظر پانورامای کل آلپ را در اختیار شما قرار خواهد داد. در زیر پایتان دریاچه لوگانو با پیچ و خم‌هایش قرار دارد. سقف‌های قرمز پراکنده‌ای در حومه شهر و دهکده‌های کوچک حول کرانه لوگانو به چشم می‌خورند. اگر ۱۸۰ درجه بچرخید، دریایی از قله‌های آلپی را که در امتداد افق کشیده شده‌اند خواهید دید. می‌توانید مسیری را به بالای سن سالواتوره کوهنوردی کنید اما بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند از ایستگاه ساحل لوگانو سوار واگن‌های قرمز شده و ۱۰ دقیقه‌ای به این ارتفاعات برسند. در ایستگاه بالایی یک رستوران با بالکنی خوش منظر برای تماشای طبیعت و مسیری به پایین برای پیاده‌روی به سمت کارونا، مِلید، مورکوته و فیجینو وجود دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است