شهر لیدن در هلند

شهر لیدن به عنوان یکی از شهرهای علمی و دانشگاهی کشور هلند مشهور است. شهری که افراد علمی برجسته ای را هم چون کنستانتین هویگنس، رنه دکارت و یوستوس لیپسیوس در دانشگاه های بین المللی خود پرورانده است. دانشگاه های شهر لیدن در صده های شانزده و هفده به عنوان بهترین و بزرگ ترین دانشگاه های اروپا شناخته شده بود.

 

شهر لیدن 4

 

 

لیدن شهری دانشگاهی در استان هلند جنوبی و در نزدیکی لاهه در کشور هلند است. شهر لیدن با جمعیتی برابر با 117٫037 نفر پنجمین شهر بزرگ در استان هلند جنوبی است. شهر لیدن با شهرهای اوخست‌خیست لَیدِردورپ و فورسخوتن یک مجموعه به هم پیوسته را تشکیل می‌دهد که جمعیت این ناحیه شهری جمعاً 250٫000 نفر است. دانشگاه لیدن در سده‌های 16 و 17 میلادی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های اروپا بود. چهره‌های علمی بزرگی هم‌چون رنه دکارت، کنستانتین هویگنس و یوستوس لیپسیوس از افراد مقیم در این دانشگاه بودند.

 

 

شهر لیدن 3

 

 

 

گردشگران تور هلند جالب است بدانند که لیدن در ابتدا به عنوان یک روستای کوچک با جمعیتی محدود تشکیل شد که بعده ها گسترش پیدا کرد و یکی از شهرهای مهم هلند به حساب آمد. در ابتدا هم با نام لیتون شناخته شده بود. شهر لیدن با توجه به موقعیت مناسب قرار گیری اش در یکی از بهتریم مکان های کشور هلند در سال 1266 به عنوان شهر برای مردم معرفی شد. همچنین به کمک مردمان فعال و پیشه ور خود در صنعت های گوناگونی مانند تولید پارچه توانست پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. پس از گذشت چندین سال تا جایی که جمعیت شهر مرز 4000 نفر را طی کرد با استقبال خوبی از سوی گردشگران تور هلند قرار گرفت.

 

شهر لیدن 2

 

 

گردشگری در شهر لیدن

هستهٔ قدیمی شهر، کانال‌های آب، بناهای قدیمی و صحن‌های مسکونی لیدن از دیدنی‌ها و گردشگری آن است.رصدخانه دانشگاهی و کتابخانهٔ دانشگاه لیدن (دارای مجموعهٔ بزرگی از کتب فارسی) از دیدنی‌های دیگر شهر است. موزه‌های شهر لیدن عبارتند از: موزه دولتی دوران باستان، موزه تاریخ طبیعی (ناتورالیس)، موزه دولتی مردم ‌شناسی و قوم‌ شناسی، موزه تاریخ علوم و پزشکی (بورهافه)، موزه گیاه‌شناسی (هورتوس)، موزه کالبدشناسی (کورپوس)، موزه شهرداری لیدن (لاکن‌هال)، موزه ملی سکه و مدال (پنینگ‌کابینت)، موزه آسیاب بادی (دفالک)، موزه زائران آمریکایی و خانه زیبولد.

 

 

شهر لیدن 5

 

 

شهر لیدن به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که هر گردشگر خارجی را برای بازدید به سوی خود می کشاند. بناها و عمارت های قدیمی، کانال های آب، رصد خانه و کتابخانه دانشگاهی عظیمی که در آن کتاب های پارسی نیز به وفور پیدا می شود از جاذبه های دیدنی فوق العاده لیدن به شمار می رود. با قدم زدن در کوچه های لیدن ، تماشای بافت قدیمی شهر با آب و هوایی معتدل و خنک می تواند برای شما گردشگران تور هلند لذت بخش باشد.

 

 

شهر لیدن 6

 

 

تاریخ شهر لیدن

شهر لیدن در آغاز به عنوان یک روستا، پشت یک خاکریز ضد آب بنا شد. روستایی که در پای تپه‌ای دست‌ساز در پیوندگاه دو رود آوده‌ راین و نیووه‌ راین ساخته شده‌ بود. در کهن‌ترین منبعی که نام لیدن ذکر شده این نام به صورت لَیتون دیده می‌شود. دژ کوچکی که بر روی این تپه بنا شد در آغاز نشیمنگاه تیول‌دار اسقف شهر اوترخت هلند بود. این دژ در حدود سال 1100 به دست دوک هلند افتاد. لیدن به خاطر محل مناسبش در سال 1266 رسماً به عنوان شهر شناخته شد و به کمک پیشه‌وران فعال خود در صنعت تولید پارچه‌های لحافی از رشد زیادی برخوردار شد. رشد شهر هم‌چنان ادامه یافت و در سال 1389 با گذشتن جمعیت شهر از 4 هزار نفر برنامه گسترش شهر آغاز شد. محلهٔ میان راپنبورخ و ویته سینگل نتیجه این دوره از گسترش است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است