شهر مانیل در فیلیپین

شهر مانیل نقطه شروع‌ خوبی برای سفر به فیلیپین است؛ پایتختی که چکیده تمام شهرهای این سرزمین به شمار می‌رود. مانیل با 12 میلیون جمعیت یک هرج و مرج به تمام معناست، تضاد طبقاتی در این شهر بیداد می‌کند. در حالی که کودکان فقیر بسیاری را در حال پاک کردن شیشه‌های خودرو می‌بینید مراکز خرید مانیل مملو از ثروتمندان است. بازار آسمان‌خراش‌ها در مانیل مانند بسیاری از شهرهای آسیایی داغ است.

شهر مانیل 1

 

چگونه برویم؟

ویزای توریستی فیلیپین ویزای یک ماهه است که می‌توان تا سه ماه آن را تمدید کرد. برای اخذ ویزا باید همراه با اصل پاسپورت، دو قطعه عکس، تاییدیه حساب بانکی، بلیت و برگه رزرو هتل به سفارت مراجعه کنید. حضور فرد برای مصاحبه هم الزامی است. سفارت فیلیپین در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک وی و در خیابان خیام قرار دارد. برای رسیدن به مانیل می‌توانید از خطوط هوایی الاتحاد، قطر و امارات استفاده کنید.

 

 

شهر مانیل 2

 

 

آب و هوای مانیل

آب و هوای مانیل آب و هوایی بارانی و گرمسیری است. اما در طول سال شاهد باران های موسمی و طوفان هستیم. بهترین زمان برای بازدید از فیلیپین بین نوامبر و آوریل است.
فصل گرم و خشک: ماه های مارس، آوریل، می، ژوئن برابر با (اسفند، فروردین، اردیبهشت، خرداد).
فصل بارندگی: ماه های جولای، آگوست، سپتامبر، اکتبر برابر با (تیر، مرداد، شهریور، مهر).
فصل معتدل: ماه های نوامبر، دسامبر، ژانویه، فوریه برابر با (آبان، آذر، دی، بهمن).

 

 

شهر مانیل 4

 

 

جیپنی سواری

جیپنی (Jeepney) یکی از قدیمی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در فیلیپین است که برای توریست‌ها جذابیت زیادی دارد. جیپنی یادگار حضور آمریکایی‌ها در فیلیپین است. بعد از پایان جنگ جهانی دوم صدها ماشین جیپ توسط محلی‌ها از آمریکایی‌ها خریداری شد و به مرور مردم این شهر این وسایل را با فرهنگ و هنر خود تغییر دادند. جیپنی‌های رنگارنگ و شلوغ امروز بخشی از زندگی مردم مانیل است.

با اینکه این وسیله شما را دقیقا به مقصدتان نمی‌رساند اما تجربه آن به توریست‌ها توصیه می‌شود. مترو مانیل وسیله خوبی برای فرار از شلوغی‌های خیابان است اما در ساعات اوج بهتر است از سوار شدن به مترو خودداری کنید. تاکسی‌ در مانیل فراوان است اما از آنجایی که ترافیک خیابان‌های اصلی بسیار زیاد است فقط در مسیرهای طولانی از آن استفاده کنید. بسیاری از رانندگان به زبان انگلیسی تسلط دارند.

 

 

شهر مانیل 6

 

 

دیدنی های مانیل

  • موزه ملی
  • موزه هنر متروپولیتن
  • کاسا مانیلا
  • موزه پول
  • کلیسای جامع مانیل
  • کلیسای سان آگوستین
  • باغ ژاپنی
  • باغ وحش مانیل
  • پارک Paco

 

 

شهر مانیل 7

 

 

ترکیبی از آشپزی ملل

مانیل برای دوستداران غذا یک ترکیب شگفت‌آور از آشپزی ملل مختلف است. شما می‌توانید در بشقاب‌های محلی ردپایی از آشپزی اسپانیا، آمریکا و چین را بیابید. اگر اهل ریسک کردن هستید می‌توانید سراغ غذاهای خیابانی بروید. در این دکه‌ها انواع ماهی و تخم‌مرغ به شیوه‌های مختلف سرخ می‌شوند و مزه‌های عجیبی دارند. اگر دنبال رستوران‌های شیک همراه با غذاهای درجه یک هستید بهتر است سری به مرکز خرید گرین بلت بزنید.
تمام وعده‌های غذایی یک روزتان را می‌توانید در این مرکز خرید و کافه‌ها و رستوران‌های اطرافش پر کنید. رستوران مسا فیلیپینو (Mesa Filipino) در این محدوده یکی از بهترین گزینه‌ها برای امتحان کردن غذای محلی مانیل است. مو نودل بار(Mu Noodle Bar) با آشپزهای خلاق چینی‌اش شما را با دنیای غذاهای نودل آشنا خواهد کرد. در مانیل بعد از پایان غذای‌تان باید حتما دسر بستنی مخصوص را امتحان کنید. رستوران‌های حلال در پایتخت فیلیپین هم بسیار است؛ شاورما اسنک سنتر، موداز چیکن و کافه آساداس بهترین آنهاست.

 

 

شهر مانیل 3

 

 

سلامت و درمان مانیل

1) بهتر است در سفر به این شهر از آب معدنی استفاده کنید.
2) مانیل به دلیل ازدحام جمعیت، هوایی آلوده دارد که باید مراقب باشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است