شهر هنگ کنگ چین

شهر هنگ کنگ چین

هُنگ کُنگ (به انگلیسی: Hong Kong) شهری است جزیره‌ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت،  از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین بهجمهوری خلق چین پیوست.

منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. زبان‌های رسمی در هنگ کنگ چینی و انگلیسی است. زبان رایج در هنگ کنگ اما عملاً زبان کانتونی است که یکی از گونه‌های چینی می‌باشد. ۹۳٫۶ درصد از مردم هنگ کنگ چینی‌تبار هستند. واحد رسمی پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است. هنگ کنگ همواره از جنبه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری مورد توجه بوده است. منطقه‌ای که به نوعی یکی از قطب‌های اقتصادی و سرمایه‌داری در جهان محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، هنگ کنگ منطقه‌ای خود مختار از کشور چین است.

هنگ کنگ با جمعیت ۷/۵ میلیونی خود و با تعداد ۱۳۰۰۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در جهان دارد.

تنها ۲۵ درصد هنگ کنگ شهری و قابل سکونت است. مابقی آن شامل ۲۴ پارک، تپه و کوه‌های کوچک و بزرگ، جنگل‌های انبوه و سواحلی است که البته دسترسی آسانی دارند.

هنگ کنگ که در جنوب چین واقع شده است، شامل بیش از ۲۰۰ جزیره‌ی مختلف است. در نتیجه از شرایط اقلیمی مطبوعی بهره می‌برد.

نام هنگ کنگ برگرفته از دو کلمه‌ی چینی (Heung) و (Gong) به معنی «عطر خوش بندر» است که به رایحه‌ی آب جاری در رودخانه‌ها اشاره دارد.

هنگ کنگ در سال ۱۶۹۹ توسط کمپانی انگلیسی هند شرقی به تصاحب در آمد. بعدتر در سال ۱۸۹۸ دیگر جزایر این منطقه نیز تحت تصرفانگلستان شد. بالاخره در اول جولای ۱۹۹۷ بود که به طور رسمی از انگلستان به چین واگذار شد.

 

هنگ کنگ

 

بیش از ۹۰ درصد جمعیت این منطقه را چینی‌ها تشکیل داده‌اند. در جایگاه‌های بعدی مردم کشورهای فیلیپین، اندونزی و هند قرار دارند.

زبان اصلی مردم هنگ کنگ، چینی و در رده‌ی بعدی انگلیسی است.

بالاترین میانگین عمر متعلق به هنگ کنگ است. این میزان برای مردان ۸۱ سال و برای زنان ۸۶ است.

مردم هنگ کنگ با داشتن میانگین ضریب هوشی ۱۰۷، در صدر باهوش‌ترین مردم جهان قرار دارند.

در سال ۲۰۱۱ رکورد میزان گردشگر برای این منطقه و حتی جهان با تعداد ۴۲ میلیون نفر شکسته شد.

واحد پول هنگ کنگ، «دلار هنگ کنگ» (HKD) است. واحد پولی که عنوان هشتم پرمصرف‌ترین پول‌ها را دارد. هر دلار هنگ کنگ تقریبا برابر ۴۰۰ تومان است.

میزان مالیات در هنگ کنگ به نسبت کم است؛ به طوری که میزان مالیات بر درآمد از ۲ درصد تا ۱۷ درصد تعریف شده است.

هنگ کنگ بیشترین تعداد آسمان‌خراش‌ها را دارد. با ۸۰۰۰ ساختمانی که بیشتر از ۱۴ طبقه را در خود جای داده است. این تعداد ۲ برابر شهرنیویورک است.

 

شهر هنگ کنگ چین

 

در سال ۲۰۰۵ دیزنی لند در این منطقه احداث شد که به عنوان سومین دیزنی لند در خارج از خاک آمریکا و اولین آن در چین بود.

بروس لی و جکی چان دو تن از سرشناس‌ترین بازیگران هالیوود در فیلم‌های رزمی، اصلیتی هنگ کنگی دارند.

پل «تسینگ ما» (Tsing Ma Bridge) با ۱۳۷۷ متر طول، بلندترین پل معلق جهان محسوب می‌شود که هم از ریل قطار و هم مسیر ماشین‌رو بهره می‌برد. این پل از پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو، ۱۰۰ متر بیشتر طول دارد. همچنین نام این پل از دو منطقه‌‌ی «تسینگ یی»(Tsing Yi) و «ما وان» (Ma Wan) که در دو طرف آن قرار دارند، گرفته شده است.

عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین منطقه در جهان نیز به هنگ کنگ تعلق گرفته است. عنوانی که پس از ۱۱ سال از نیویورک گرفته شد. بیشترین خریداران رولزرویس در هنگ کنگ قرار دارند.

با میزان تولید سالیانه‌ی ۹/۸ کیلوگرم چای، هنگ کنگ بیشترین میانگین مصرف چای را نیز دارد. میانگین ۱/۴ کیلوگرم برای مصرف هر نفر در سال ثبت شده است. همچنین گران‌ترین چای تولید شده با قیمت ۱۰ میلیون تومان برای هر یک کیلوگرم در این منطقه تولید می‌شود.

بزرگ‌ترین تلکابین آسیا نیز در این منطقه قرار دارد. در مسیری که این تلکابین از آن می‌گذرد، مناظر زیبایی از جزایر و جنگل‌ها پیش روی است.

 

هنگ کنگ چین

یکی از پیشرفته‌ترین خطوط مترویی در جهان متعلق به هنگ کنگ است. با میزان بیش از ۹۰ درصدی سر وقت بودن قطارهایی که توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد با چنین خطوط مترویی طبیعی است که ۹۰ درصد رفت و آمدهای این شهر نیز با حمل و نقل عمومی باشد. حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ روزانه به ۵ میلیون نفر مسافر سرویس می‌دهد.

یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ی حیاتی در هنگ کنگ تراموا یا قطارهای شهری است. به طور متوسط روزانه ۲۳۰,۰۰۰ مسافر با این وسیله جا به جا می‌شوند.

چنین منطقه‌ای می‌بایست یکی از بهترین فرودگاه‌ها را نیز داشته باشد. فرودگاه هنگ کنگ به عنوان بهترین فرودگاه سال ۲۰۱۶ و همچنین بهترین فرودگاه ۱۵ سال اخیر برگزیده شده است.

در انتها جالب است بدانید مردم هنگ کنگ برای شام تولدهای خود نودل می‌خورند تا طول عمرشان مانند طول نودل‌ها بلند و طولانی باشد!

 

هزینه های مختلف در هنگ کنگ

قیمت خواب گاه ها
قیمت این اتاق ها متنوع است و از شبی 90 یوان شروع شده و  به 150 یوان برای اتاق های بهتر می رسد. اتاق های خصوصی در خوابگاه ها از 250 یوان شروع شده و برای اتاق های دو تخته به 500 بورو نیز می رسد.
قیمت هتل ها
قیمت ها از شبی  350  یوان برای یک اتاق دو تخته معمولی در یک هتل  شروع می شود. اتاق های بزرگتر  در هتل های  بین المللی از شبی 600 یوان شروع می شود. اگر بودجه شما به این نوع مکان ها نمی خورد می توانید در اپارتما های اجاره ای بمانید که قیمت معقول تری دارند.
هزینه غذا
در حالی که در کل هنگ کنگ شهر گرانی است، اما غذاهای ارزان زیادی برای شما وجود دارد. غذاهای خیابانی، رشته  و پیراشکی چیزی حدود 40 یوان برای هر وعده هزینه دارند. رستوران های بهتر با سرویس و میز حدود 100 یوان برای غذا و نوشینی هزینه دارد. اگر مایلید کمی ولخرجی کنید، برای غذای غربی همچون  ایتالیایی یا استیک باید 310 یوان در هر وعده هزینه کنید. اما بدانید که ان قدر غذاهای خیابانی خوشمزه و لذیذ در خیابان هستند که فرصت ورود به رستوران ها را نمی کیند.
هزینه های حمل و نقل
یک بلیط عبور و مرور در هر روز 55 یوان هزینه دارد و استفاده نامحدود از مترو، تراموا و اتوبوس را برای شما فراهم می کند. بلیط های تکی بسته به نوع و مقصد سفر از 7 تا 23 یوان هزینه دارند. بلیط فری بین جزیره هنگ کنگ و کولون 2 یوان است. مترو این شهر شما را به هرجایی خواهد برد اما اخر شب مجبورید که تاکسی بگیرید که خیلی گران نیستند.
جاذبه های گردشگری هنگ کنگ

اسکله ستاره-STAR FRERRY  

اسکله ستاره هنگ کنگ

 

اسکله ستاره ، اسکله معروف هنگ کنگ می باشد که برای بازدید از این اسکله ،  کافیست فقط چند دلارهنگ کنگ هزینه کنید. کشتی ها در تمام طول روز ، هر چند دقیقه یکبار حرکت می کنند و شما به راحتی می توانید رفت و برگشت آسانی به اسکله داشته باشید.نسیم باطراوت آب ،  فضای باز گسترده در کنار اسکله ، یک پادزهر مناسب برای فرار از زندگی شهرنشینی است.درضمن ،  تماشای اسکله ستاره ، در شب همراه با نمایش لیزری شبانه ، خالی از لطف نیست و بازدید از این اسکله بی نظیر را برای شما ، خاطره انگیز خواهد کرد.

 

قله ویکتوریا – Victoria Peak

 

قله ویکتوریا

 

شما تا زمانی که یک سفرهوایی به قله ویکتوریا نداشته باشید ،  درواقع هنگ کنگ را ندیده اید.اگر فقط یک جذابیت در هنگ کنگ وجود دارد ، آن مورد خاص ، فقط قله ی ویکتوریاست. شما می توانید با استفاده از قطار برقی از بالا مناظر دیدنی شهر هنگ کنگ  ، آسمان خراش ها ، شلوغی شهر و جزایر اطراف را ببینید . (قطار برقی در پشت ساختمان هتل هیلتون می باشد.) بهترین زمان برای بازدید از قله  ویکتوریا ، یهنگام غروب می باشد که زیبایی های این منطقه را دوچندان می کند.

 

بخش مرکزی تجاری و کسب و کار ویکتوریا

 

هنگ کنگ 1

 

زمانی که از منطقه تجاری ویکتوریا عبور می کنید ، احساس خواهید کرد که چرا هنگ کنگ یکی از بزرگترین مراکز مالی بین المللی در جهان است. ممکن است شما چند ساختمان قدیمی در این مکان ببینید ، اما هرچه جلوتر می روید آسمان خراش ها در اطراف شما در حال افزایش خواهد بود. درحالیکه از آسمان خراش ها و این شگفتی های مدرن بشر را بازدید می کنید ، می توانید آسمان خراش بانک معروف چین که از بلندترین ساختمان های زمان خودش بود و هنوز هم یکی از بلند ترین ساختمان های جهان است را مشاهده کنید.

 

معبد ونگ تای سین-Wong Tai Sin

 

معبد ونگ تای سین

 

معبد هونگ تای سین ، یکی از جدیدترین و محبوبترین چیزهای هونگ کنگ است. معبد اصلی در کوولوون -KOWLOON واقع شده است که یک ساختمان خصوصی در سال ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده است که بعدها با یک ساختمان جدیدتر در سال ۱۹۶۸ جایگزین شد که امروزه بازدیدکنندگان آن را می بینند. این معبد برای احترام به خدای Taoist ساخته شد که اهالی محل آن را به عنوان شادمانی در مسابقات اسب سواری و شفادهنده بیماری ها می دانند. پاییز هر سال ، در این معبد ، یک جشنواره برگزار می شود.

 

تسیم شا سوئی – Tsim Sha Tsui

 

تسیم شا سوئی

 

تسیم شا سوئی-Tsim Sha Tsui ، یک مرکز خرید و تفریحی در نقطه جنوبی کولوون -kowloon است و اگر به دنبال چشیدن طعم واقعی هنگ گنک هستید ، این مرکز ، به شما پیشنهاد داده می شود و آنرا از دست ندهید. این مرکز یک محوطه فرهنگی وتجاری است که به عنوان قلب هنگ کنگ از آن صحبت می شود. جاده ناتان -Nathan ، شاهرگ اصلی این منطقه است که شما می توانید رستوران ها ی خوب ، بوتیک ها و فروشندگان خاص  و چیزهای لوکس را در اینجا پیدا کنید. این مرکز فرهنگی شامل جاذبه های توریستی مانند موزه فضایی و موزه هنری هونگ کنگ نیز می باشد.

 

خیابان ستاره ها-Avenue of Stars

 

خیابان ستاره ها هنگ کنگ

 

درحالیکه در مرکز فرهنگی تجاری تسیم شا سوئی–Avenue of Stars ، قدم می زنید ، مطمئن شوید که از خیابان ستاره ها نیز بازدید می کنید که شهر در آن به تجلیل از برخی از معروفترترین ستاره های فیلم های مشهور هنگ کنگ مثل هنرهای رزمی بروس لی ، می پردازد. این غرفه در سال ۲۰۰۴ در امتداد خط ساحلی تسیم شا سوئی افتتاح شد. این مکان ، همچنین یک محل عالی برای تماشای سمفونی نور و همنوایی نور و روشنایی با موسیقی ، در سراسر لنگرکاه بندر در شب می باشد.

 

خرید در هنگ کنگ

کاولون (Kowloon)

 

کاولون

 

کاولون یک منطقه‌ی مسکونی در هنگ کنگ است. در این منطقه می‌توانید محصولات متنوعی را از فروشگاه‌های مختلف بخرید؛ از پوشاک و اجناس لوکس فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا کالاهای ارزان‌قیمت در بازارهای شبانه و محلی. بازارهای خیابانی این منطقه، شلوغ‌ترین و بزرگترین بازارهای خیابانی هنگ کنگ است. در این بازارها هر چیزی که فکر کنید را می‌توانید با قیمت‌های مختلف پیدا کنید؛ از دستبند طلا گرفته تا وسایل و پوشاک ورزشی. در همین منطقه، تعداد زیادی دپارتمان استور، مرکز خرید و اوت لت هم وجود دارد.

 

لندمارک (Landmark)

 

لندمارک هنگ کنگ

 

لند مارک یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید هنگ کنگ است. این مرکز بین هتل ماندارین اورینتال و برج‌های اداری قرار دارد. فروشگاه‌های این مجموعه در ۵ طبقه قرار گرفته‌اند. در میان این فروشگاه‌ها، نام برندهای برتر دنیا به چشم می‌خورد که برخی از آنها در آسیا کم‌نظیر هستند. یک نمایندگی لویی ویتون (Louis Vuitton) هم در این مرکز وجود دارد که قیمت‌های آن نسبت به دیگر شعبات هنگ کنگ پایین‌تر است. این مرکز خرید برای کسانی است که محدودیت مالی دارند و می‌توانند از برندهای مطرح دنیا خرید کنند. اگر دنبال خرید ارزان هستید، این مرکز، مکان مناسبی برای شما نیست.

علاوه بر فروشگاه، رستوران و کافه هم در این مرکز وجود دارد که بتوانید در آنها استراحت کنید و غذایی نوش جان کنید.

این مجموعه به سادگی از طریق مترو و ایستگاه مرکزی قابل دسترسی است. در تمام مجموعه، وای‌فای در اختیار بازدیدکنندگان است. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار می‌کند و تا ساعت ۱۰ شب باز است.  بعضی از رستوران‌های آن تا نیمه‌شب فعالیت می‌کنند.

 

بازار شبانه‌ی Temple Street

 

بازار شبانه هنگ کنگ

 

بازار شبانه‌ی تمپل استریت بزرگ‌ترین و پرنشاط‌‌ترین بازار شبانه در هنگ کنگ است. این بازار پر شور و نشاط هر شب از حوالی ساعت ۶ و با غروب آفتاب، کار خود را شروع می‌کند. این بازار در منطقه‌ی کاولون واقع شده و با فاصله‌ی کمی در غرب ایستگاه متروی Jordan خروجی A قرار دارد. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارهای هنگ کنگ برای خرید لباس ارزان، پوشاک و وسایل ورزشی، ساعت، لوازم منزل، وسایل آشپزخانه و… است.  در غرفه‌های خیابانی این مجموعه می‌توانید غذاهای لذیذی با قیمت مناسب بخرید. هر قیمتی که روی کالاها خورده را به عنوان یک پیشنهاد در نظر بگیرید و برای کاهش آن و گرفتن تخفیف تا جایی که می‌توانید چانه بزنید. البته این بازار چون در میان گردشگران مشهور شده و تعداد زیادی از آنها به این بازار سر می‌زنند، قیمت‌های آن نسبت به سایر بازارهای خیابانی هنگ کنگ بیشتر است. اما در مجموع، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در این بازار تجربه‌ی خوبی در سفر به هنگ کنگ است.

 

هاربر سیتی (Harbour City)

 

هاربر سیتی هنگ کنگ

 

هاربر سیتی یک مرکز خرید گسترده است که بیش از ۷۰۰ فروشگاه و ۷۰ رستوران و اوت لت غذایی دارد. این مجموعه در چهار طبقه گسترده شده و دو سالن سینما هم دارد. این مرکز به چهار قسمت تقسیم شده است:

قسمت Ocean Terminal جایی برای خرید پوشاک و کالاهای مرتبط با کودکان و پوشاک نوجوانان است. اوت لت‌ های ورزشی مثل نایکی و پوما هم در این بخش قرار گرفته‌اند. بخش‌های Ocean Centre و Gateway Arcade برای خرید پوشاک برند از طراحان برتر دنیا مناسب است. لوازم الکترونیکی منزل و رستوران‌های بین‌المللی هم در بخش Gateway قرار دارند. برای رفتن به بزرگترین سینمای هنگ کنگ و خرید از دپارتمان استورها، به بخش Marco Polo بروید.

در این مجموعه می‌توانید کالاهایی با قیمت‌های متفاوت پیدا کنید. از کالاهای میان‌رده گرفته تا برندهای مشهور. بچه‌ها از گشت زدن و خرید کردن در بزرگترین اوت لت اسباب‌بازی آسیا و فروشگاه‌های مخصوص لباس کودکان لذت می‌برند. دوستداران ورزش می‌توانند در فروشگاه‌های مختلف، انواع پوشاک و وسایل ورزشی را خریداری کنند. بیش از ۲۰۰ برند محصولات زیبایی و آرایشی هم در این مرکز شعبه دارند.

برای غذا خوردن در این مجموعه هم انتخاب‌های زیادی دارید. بیش از ۵۰ رستوران و اوت لت فست‌فود در کنار کافه‌های متعدد در این مرکز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان وجود دارد. اگر دنبال غذای سریع و ارزان هستید، یک فودکورت هم در مجموعه وجود دارد. در رستوران‌ها می‌توانید غذاهایی از کشورهای مختلف را با بهترین کیفیت امتحان کنید. نمایشگاه‌های مختلف هنری و اجراهای زنده‌ی موسیقی هم به مناسبت‌های مختلف در این مجموعه برپا می‌شود. در واقع هاربر سیتی فقط مقصدی برای خرید نیست بلکه مجموعه‌ای از جاذبه‌های تفریحی است که می‌تواند تمام روز برای همه‌ی اعضای خانواده سرگرم‌کننده باشد. هاربر سیتی در Canton Road West قرار دارد. دسترسی به این مرکز خرید بسیار راحت است. هم از طریق اتوبوس و هم از طریق مترو می‌توانید به این مرکز برسید. پارکینگ این مجموعه هم برای ۲ هزار اتومبیل ظرفیت دارد. ورودی‌های مختلفی در اطراف این مرکز وجود دارد که ورودی اصلی آن در کنار Star Ferry Pier واقع شده است. این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است. نگهبانی‌ها و مراکز توریستی مختلفی در این مرکز وجود دارد که امکاناتی چون وای‌فای رایگان و شارژ تلفن همراه را می‌توانید از آنها دریافت کنید.

 

بازار یشم 

 

بازار یشم هنگ کنگ

 

بازار یشم هنگ کنگ مرکزی برای خرده‌فروشی و عمده فروشی زیورآلات در هنگ کنگ است. این بازار در خیابان Yau Ma Tei قرار دارد و در نوع خود، بزرگترین بازار روباز منطقه‌ی Kowloon است. هم گردشگران خارجی و هم اهالی شهر از این بازار استقبال می‌کنند. فروشندگان خیابانی محصولات خود را در کابین‌های شیشه‌ای یا روی میز در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند. بیش از ۴۰۰ غرفه در این بازار به ارائه‌ی زیورآلات یشم مشغولند. انواع آویز، حلقه و سایر زیورآلات را می‌توانید از فروشنده‌ها هم به صورت عمده و هم تک خریداری کنید. قیمت محصولات با توجه با اندازه و کیفیت آنها متفاوت است. از زیورآلات کوچک گرفته تا وسایل تزیینی و دکوری را می‌توانید با قیمت‌های مختلفی خریداری کنید. هر میزان که قدرت خرید داشته باشید، یادگاری کوچکی در این بازار برای شما پیدا می‌شود. علاوه بر زیورآلات می‌توانید کالاهای دیگری مانند بادبزن‌ها و نقاشی‌های چینی، شمشیر و سایر محصولات مشابه را بخرید. حتی اگر علاقه‌ای به زیورآلات ندارید و نمی‌خواهید چیزی بخرید، بازدید از این بازار را از دست ندهید.

ورودی این بازار در محل تقاطع خیابان‌های Canton و Jordan قرار دارد. فروشندگان این بازار سعی می‌کنند به عناوین مختلف توجه شما را به سوی غرفه‌ی خود جلب کنند. بنابراین این بازار، بازاری شلوغ و پرهیاهو است. برای کاهش قیمت‌ها حتما باید چانه بزنید و سریعا هر مبلغی که فروشنده گفت نپردازید. چون ممکن است اولین مبلغی که به شما عنوان می‌شود، دو برابر قیمت واقعی باشد. اگر محصولی چشمتان را گرفت ولی سر قیمت آن با فروشنده به توافق نرسیدید، نگران نباشید، کافی است چند قدمی در بازار بگردید و همان محصول را در فروشگاه دیگر پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که این بازار محل ارائه‌ی باکیفیت‌ترین زیورآلات در هنگ کنگ نیست. اما اگر بخواهید بخواهید سوغاتی‌های جالب و ارزان بخرید، می‌توانید آن را مد نظر قرار دهید.

بیشتر فروشگاه‌های این بازار فقط پول نقد می‌پذیرند. فروشنده‌ها معمولا به زبان انگلیسی مسلط هستند اما تا جایی که می‌توانید باید با ساده‌ترین کلمات منظور خود را برسانید. با استفاده از مترو می‌توانید خود را به این بازار برسانید. در ایستگاه Yau Ma Tei پیاده شوید و از خروجی C به سمت خیابان Nathan بروید تا به بازار برسید.

یشم از سنگ‌های زینتی است که در رنگ‌های سبز و بنفش روشن وجود دارد. کیفیت یشم به خلوص و شدت رنگ آن بستگی دارد. این روزها به راحتی می‌توان غلظت رنگ یشم را به طور مصنوعی افزایش داد. بنابراین، هنگام خرید دقت کنید که به هیچ ‌عنوان زیورآلات گران را از جایی که گمنام و ناشناس است نخرید و برای خرید به فروشنده‌های معتبر مراجعه کنید.

زیورآلات یشمی اصل و ارزشمند، دارای گواهینامه‌ای هستند که کیفیت و درجه‌ی آن را نشان می‌دهد.

اگر خیابان یشم را ادامه دهید به تمپل استریت شلوغ‌ترین بازار شبانه در هنگ کنگ می‌رسید. در این بازار می‌توانید محصولات ارزان‌قیمت خریداری کنید البته در نظر داشته باشید که بسیاری از کالاهای ارائه شده در این بازار، تقلبی هستند. غرفه‌های این بازار از ساعت ۲ بعدازظهر تا نیمه‌شب فعالیت می‌کنند. در این بازار می‌توانید غذاهای حاضری ارزان هم بخرید و نوش جان کنید.

 

مرکز خرید پسیفیک پلیس (Pacific Place)

 

مرکز خرید پسیفیک پلیس

 

این مرکز خرید در مرکز هنگ کنگ واقع شده و چشم‌اندازهای زیبایی رو به‌ بندر دارد. در چهار طبقه‌ی این مرکز، بیش از ۱۳۰ اوت‌لت و سه دپارتمان استور بزرگ وجود دارد. در این مجموعه می‌توانید محصولات برندهای برتر داخلی و خارجی را خریداری کنید. ضمنا بهترین جواهرات و زیورآلات از جمله برند مشهور کارتیه در این مرکز شعبه دارند.

گشت و گذار در این مرکز خرید بزرگ بسیار راحت است. طبقات بالا برای طراحان برتر مد و طبقات پایین برای ارائه‌ی محصولات وارداتی، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته شده است. چند دپارتمان استور مثلا Harvey Nichols و Lane Crawford هم در مجموعه وجود دارد. کالاهای عرضه شده در این مجموعه گران‌قیمت و بعضا میان‌رده هستند.

علاوه بر رستوران‌های اطراف این مرکز و غرفه‌های خیابانی خارج از این مجموعه، داخل این مرکز خرید بزرگ هم رستوران‌های زیادی وجود دارد که منوهای آسیایی و اروپایی دارند.

این مجموعه‌ی تجاری، فقط یک مرکز خرید نیست. جاذبه‌های تفریحی و وسایل سرگرمی هم برای خریداران در این مجموعه فراهم شده است از جمله سالن سینما.

پسیفیک پلیس بالای ایستگاه متروی Admiralty در مرکز هنگ کنگ واقع شده است. این مجموعه علاوه بر مرکز خرید شامل ۳ هتل پنج‌ستاره و دو برج تجاری است. این مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است