شهر کرکوک عراق

کرکوک یکی از شهرهای زیبای عراق است که در 250 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. نام این شهر باستانی در ابتدا آرافکا (Arraphka به معنی شهر) بود و در زمان پارتیان و ساسانیان آن را گرمکان می‌نامیدند که به معنی “مکان گرم” است.

ارگ کرکوک 4

جالب است بدانید امروزه اقوام کرد منطقه گاهی از این نام استفاده می‌کنند. وجود اقوام گوناگون در کرکوک باعث به وجود آمدن فرهنگی غنی شده است. آداب و رسوم مردم این شهر با غذاهای محلی و سوغاتی‌های به یاد ماندنی می‌تواند گردشگران زیادی را برای سفر به این نقطه از خاورمیانه بکشاند.

ارگ کرکوک 3

در فصول خنک سال می‌توانید با تور عراق و یا به صورت انفرادی سفری به این شهر داشته باشید و فرهنگ و نحوه معیشت مردم کرکوک را از نزدیک لمس کنید.

ارگ کرکوک 2

این شهر همچنین آثار تاریخی شگفت‌انگیزی دارد که از جمله آن می‌توان به ارگ کرکوک اشاره کرد که آشور بانیپال برای اهداف نظامی آن را ساخته است و قدمت آن به 880 سال پیش از میلاد می‌رسد.

ارگ کرکوک 5

محله‌های اصلی شهر کرکوک

  • کردنشین: رحیم‌آباد (واقع در دروازه شمالی شهر کرکوک) شورجه، آزادی، اسکان، بلاخ، قوریه و ماموستائیان
  • ترکمن‌نشین: مصلی، بیریادی، بلاغ، معلمین، راه بغداد، تسعین، قوریا، عرفه، قصاب خانه، الماس، ۱أذار، الحی العسکری، اطراف ارگ کرکوک
  • عرب‌نشین: مناطق کارگران (واقع در جاده بغداد)، منطقه یک حزیران، منطقه نصر و عروبه، القادسیه، غرناطه
  • آشوری‌نشین: شاطرلو، عرفه، الماس

ارگ کرکوک 1

در این شهر در کنار بازدید از دیدنی های کرکوک یادتان باشد غذاهای محلی آن را نیز امتحان کنید که ممکن است تجربه‌ای تکرار نشدنی باشد.

در سفر به عراق بازدید از زیگورات اور، کاخ فاو، موزه ملی عراق و قصر عباسی بغداد را در برنامه خود قرار دهید تا با تاریخ و فرهنگ کشور عراق بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است