شهرهای مالزی

شهرهای کشور مالزی

مالزی به عنوان قلب جنوب شرق آسیا معروف شده است و یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است جایی که تعداد زیادی از جهانگردان ، آنجا را برای  گذراندن تعطیلات ، تحصیل ، درمان  و  زندگی انتخاب می کنند. به دلایلی چون گوناگونی نژاد، مذهب و فرهنگ ، مالزی بیشترین طرفدار را برای تعطیلاتی لذت بخش دارد. مالزی همواره  در حال برگزاری فستیوالهای  بزرگ است مثلاً Deepavali جشن سال نو هندی ها، اعیاد قربان و فطر و دیگر وقایع مهم در تقویم مسلمانان ، روز استقلال ، سال نوی چینی ها ، کریسمس، روز مقدس بودایی ها ، و روز مقدس هندوها را جشن می گیرد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با شهرهای کشور مالزی آشنا بشیم .
آنهایی که برای سنین بازنشستگی و بعد از آن به دنبال منطقه ییلاقی زیبا و طبیعی می گردند  مالزی را برای اقامت بر می گزینند. یکی از دلایل آن طبیعت بکری است که در مالزی وجود دارد.

شهرهای کشور مالزی
شهرهای مالزی

پایتخت کشور مالزی

کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی اولین انتخاب افراد خارجی عضو برنامه MM2H برای زندگی است.از آنجا که کوالالامپور شهری مدرن و توسعه یافته است اغلب مردم زندگی در آن را ترجیح می دهند. مناطق مسکونی مورد علاقه آنها،  مجتمع های آپارتمانی و آپارتمانهایی که دارای ورودی  هستند زیرا در این مکانها  آنها احساس امنیت بیشتری می کنند.

کوالالامپور یا KL پایتخت و مرکز مالزی است . در زبان محلی به آن muddy estuary (مدخل رودخانه گل آلود) می گویند زیرا این منطقه در امتداد دو رود خروشان Klang و Gombak واقع شده است . در سال 1896 کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی معرفی شد.
در قلب این شهر مسجد ، موزه ، محله چینی ها و هندی ها و بسیاری مغازه های خرید را مشاهده می کنیم. در مرکز شهر معماری عجیب برجهای دوقلوی پتروناس را می بینید و می توان با قدم زدن در میان اکواریوم KLCC  زندگی در عمق دریا را دید.

اگر یک روز در شهر قدم بزنید می توانید از اماکنی مانند پارک پروانه ها ، باغ گلها ، پارک پرندگان کوالالامپور ، باغ Orchid ، باغ داروهای گیاهیBotanical  و باغ و دریاچه Titiwangsa جایی که به چشم مالزی معروف است بازدید کنید.
هنگامی که در شهر مشغول گشت و گذار هستید می توانید انواع غذاهایی بومی مالایی ، هندی ، چینی ، انواع fast food ها و غذاهای شرقی و غربی، مدیترانه ای را امتحان کنید.
شهرهایی چونcyber Jaya  و Putra Jaya  در نزدیکی کوالالامپور قرار دارند که بازدید از هر کدام از این شهرها شما را به درکی عمیق تر از فرهنگ باستانی مالزی می رساند.

شهرهای مالزی

شهر کوالالامپور در مالزی

کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی بوده یکی از جاذبه های گردشگری در جنوب شرقی آسیا می باشد. سالانه گردشگران زیادی به سمت این شهر آسیایی جذب می شوند،  شهر کوالالامپور اگر چه گران تر از دیگر شهرهای کشور مالزی است اما به دلیل ترکیب فرهنگ های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی همواره جزء اولین انتخاب ها برای سفر به کشور مالزی به شمار می رود. اما مثل هر مقصد دیگری قبل از سفر نیاز است تا اطلاعاتی درباره هتل ها و رستوران های این شهر داشته باشیم، همچنین بدانیم که برای گشت و گذار به کدام مناطق شهر کوالالامپور باید برویم.

شهر کوالالامپور در مالزی

موقعیت جغرافیایی کوالالامپور

شهر کوالالامپور  از لحاظ جغرافیایی در غرب بخش شبه ‌جزیره واقع شده و با ساحل غربی، تقریبا ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. مساحت این شهر ۲۴ کیلومترهزار و ۳۶۵ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری در سال ۲۰۱۵، ۱۷۶۸۰۰۰ نفر بوده است. از همین رو کوالالامپور بزرگترین شهر و پایتخت کشور مالزی است.

شهر کوالالامپور 6

آب و هوای شهر کوالالامپور

با توجه به این که کشور مالزی، در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوای استوایی می باشد. به همین ترتیب در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. میانگین بارش سالانه‌ ۲۵۰ سانتی‌متر و میانگین دمای هوا ۲۷ درجه‌ی سانتی‌گراد است. خنک ترین ماه های سال در این شهر بهمن و اسفند بوده و گرم ترین ماه سال هم نیز مرداد است، سعی کنید در ماه مرداد به کوالالامپور سفر نکنید زیرا گرما واقعا اذیت می کند. بهترین زمان سفر از لحاظ فرهنگی و تفریحی به این شهر ماه رمضان  و سال نو چینی که در دوره ۱۵ روزه (در دی یا بهمن) است، زیرا فستیوال های گوناگونی در این زمان در شهر کوالالامپور برگزار می شود.

شهر کوالالامپور در مالزی

غذا و رستوران در کوآلالامپور

اکثر رستوران‌های شهر ساعت ده شب تعطیل می‌شوند مگرچند رستوران و کافه شبانه‌روزی در مرکز شهر. غذاها نیز اغلب کیفیت خوب و قیمت بسیار پایینی دارند و تنوع غذایی با توجه به تنوع نژادی در این شهر بالاست و می‌توان غذاهایی هندی و چینی و نیز غربی را علاوه بر غذاهای محلی مالایی‌ها سفارش داد.

برخی کافه‌ها در کنار خیابان میز و صندلی برای صرف نوشیدنی و غذا گذاشته‌اند مثل محله چینی‌ها. این کافه‌ها تقریبا شبانه‌روزی باز هستند و با قیمت ارزانی که دارند پذیرای بسیاری از مردم محلی و گردشگران می‌شوند.
پرطرفدارترین غذای مردم گوشت کباب شده روی چوب است که ساتای نیز نامیده می‌شود. برنج و انواع سُس‌های ساخته شده با گوشت‌های مختلف و ماهی‌ها، کلوچه‌های گیاهی، نودل، انواع نان مخصوصاً نان‌های هندی و … از جمله غذاهای عمده‌ی این کشور هستند.
به چند نمونه غذای محلی مالایی اشاره می کنیم:

  • Apam balik
  • Ayam percik
  • Nasi Lemak
  • Rendang
  • Tempoyak
جاذبه های گردشگری کوالالامپور

جاذبه های گردشگری کوالالامپور

  • باغ دریاچه کوالالامپور
  • مسجد جامیک
  • موزه ملی مالزی
  • میدان مردکا
  • برج‌های دوقلوی پتروناس
  • معبد سری مها ماریامان
  • موزه‌ی هنرهای اسلامی‌
  • معبد غارهای باتو
  • فستیوال تایپوسام

در این مقاله بسیار کامل تمام مراکز دیدنی مالزی و جاذبه های گردشگری کوالالامپور را برایتان گردآوری کرده ایم. (روماکو)

شهر کوالالامپور 5

بایدها و نبایدهای شهر کوالالامپور

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • از حمل پول نقد و اشیا گران قیمت در مکان های پر بازدید جدا خودداری کنید.
  • حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می شود.

شهر کوچینگ در مالزی

یکی از شهرهای مالزی، کوچینگ (Kuching) نام دارد که به یکی از مراکز عمده صنعتی و تجاری مالزی تبدیل شده است. این شهر در شرق مالزی و در مرکز ایالت ساراواک قرار دارد. جالب است بدانید که رکورد پرجمعیت‌ترین شهر در این ایالت متعلق به شهر کوچینگ است و کوچینگ را چهارمین شهر بزرگ مالزی نیز می توان دانست. مشخص نیست که نام کوچینگ از چه ریشه ای گرفته شده است و این نام در زبان مالایی، به معنی گربه است بسیاری از مردم در کشور مالزی این حیوان را نماد خوش شانسی می دانند همچنین در بسیاری از آگهی‌های گردشگری از آن با لقب «شهر گربه‌ ها» یاد می شود و در گوشه و کنار شهر تندیس‌های زیادی ازگربه ‌ها را می ‌توان مشاهده نمود.

شهر کوچینگ در مالزی

آب و هوای شهر کوچینگ

نکته حائز اهمیت بعدی آب و هوای این شهر است که معمولا بارانی می باشد و اگر چنین آب و هوایی را دوست ندارید بهتر است در ماه های ژوئن ، اوت و مه به شهر کوچینگ سفر کنید که هوا معتدل تر می باشد و مهم است بدانید که این شهر دارای آب و هوای جنگل های استوایی است نسبتا گرم اما خیلی مرطوب و همچنین بارش قابل توجهی را دریافت می کند .

شهر کوچینگ 5

حمل و نقل در کوچینگ

وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس ومینی بوس معمولا بعد از ساعت 7 در شهر تردد نمی نمایند اما تاکسی 24 ساعت شبانه روز در دسترس می باشد.با توجه به این محدودیتها بهترین گزینه برای رفت و آمد در شهر کرایه ماشین می باشد.

شهر کوچینگ در مالزی

در خیابان‌های کوچینگ همیشه غذاهای خیابانی لذیذ به چشم می‌خورد ، ولی رستوران‌ های بزرگ و کوچک بسیاری نیز پیدا خواهید کرد و برای اقامت هم گزینه‌های بسیار خوب و نکته قابل توجه در این شهر این است که با ورود به این شهر قطعا متوجه خواهید شد که اکثر مردم اینجا دارای تتو هستند ، تتو کردن بدن و صورت بخشی جدا نشدنی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه می باشد و اینکه امروزه بیش از 20 مرکز طراحی تتو در این شهر وجود دارد که به روش‌ های سنتی و یا با دستگاه‌ های مدرن به مشتریان خود خدمات ویژه ای ارائه می‌ دهند حتی این موضوع هم برای توریست ها جذاب بوده و گاها خودشان هم اینکار را انجام می دهند .

شهر کوچینگ 1

جاذبه های کوچینگ مالزی

  • رودخانه ساراواک
  • کاخ وایت راجا
  • ساختمان فورت‌ مارقریتا
  • موزه گربه کوچینگ
  • موزه ساراواک
  • جاکولین فنگ

در این مقاله بسیار کامل تمام مراکز دیدنی مالزی را برایتان گردآوری کرده ایم. (روماکو)

شهر کوچینگ در مالزی

اگر قصد دارید که با زندگی مردم محلی بیشتر آشنا شوید بهتر است در دوره های آموزش آشپزی «بامبو» (Bumbu) شرکت کنید. «جوزف جیسین» (Joseph Jissin) مدرس این دوره‌ها که از قبیله «بیدایو» (Bidayuh) است شرکت‌کنندگان را به گروه‌های کوچک تقسیم کرده و با خود به بازار محلی می‌برد تا مواد مورد نیاز را که از جنگل‌های بورنئو آمده‌اند مثل سرخس‌ها، آناناس‌ها، دانه‌های رنگارنگ مالینجائو و برگ‌های معطر پاندانوس ( گیاهی معطر که در غذاهای جنوب شرق آسیا بسیار استفاده می‌شود) و سپس هرکدام از شاگردان زیر نظر او یاد می‌گیرند چگونه غذاهای محلی را طبخ و سرو کنند.

شهر ایپوه در مالزی

یکی دیگر از شهرهای مالزی ایپوه میباشد. شهر ایپوه  (Ipoh) مرکز ایالت پراک در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در کنار رود کینتا قرار دارد و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال کوالالامپور و ۱۲۳ کیلومتری جنوب‌شرقی جرج تاون، در ایالت پنانگ واقع شده است.

جمعیت ایپوه بیش از ۷۳۷ هزار نفر و مساحت آن ۶۴۳ کیلومتر مربع است. بیشتر اهالی ایپوه را چینی‌ها تشکیل می‌دهند و بعد از آن مالزیایی‌ها و هندی‌ها قرار دارند. دین ساکنان شهر ایپوه را اسلام، بودیسم، هندویسم و مسیحیت شامل می‌شود و زبان‌های مالزیایی، چینی، هندی و اورنگ‌اصلی در میان مردم ایپوه رواج دارد.

شهر ایپوه در مالزی

سفر به شهر ایپوه

  • هواپیما: از فرودگاه سلطان ازلان شاه این شهر روزانه دو پرواز بین آن و فرودگاه چانگای سنگاپور وجود دارد.
  • ترن: از طریق خطوط ریلی کوالالامپور می‌توان در عرض سه ساعت و یا دوساعت از طریق قطارهای سریع‌السیر اکسپرس به این شهر سفر نمود.
  • اتوبوس: ترمینال مسافربری آمانجایا در ۱۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و بیشترین حجم سفرهای برون شهری مخصوصا به پایتخت (هم داخل شهر و هم فرودگاه بین المللی کوالالامپور) و سنگاپور را بر عهده دارد.
  • اتومبیل: با توجه به اتصال این شهر به اتوبان شمال-جنوب به راحتی می‌توان از این طریق سفر نمود.
شهر ایپوه 6

گردش در شهر ایپوه

  • اتوبوس: ایستگاه اصلی اتوبوس‌های شهری ایپو در قسمت قدیمی شهر واقع است. اگر اطلاعات مسیری را خواستید کافیست از یکی از ایستگاه پرس و جو کنید. معمولا گردشگران از اتوبوس برای سفر به بلندی‌های کامرون، تایپینگ و برخی مسیرهای طولانی استفاده می‌کنند.
  • پیاده روی: پیاده‌روی در خیابان‌های قدیمی که وضعیت مناسبی دارند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
  • دوچرخه: با توجه به وضعیت خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها می‌توان از دوچرخه نیز برای گشت و گذار در شهر استفاده نمود. استفاده از کلاه ایمنی اختیاری است.
  • تاکسی: معمولا قبل از سوار شدن باید در مورد کرایه مسیر با راننده توافق کنید. به طور کلی کرایه تاکسی داخل شهر در حدود ۵ الی ۱۰ رینگت است.
شهر ایپوه

آب و هوا و جغرافیای ایپوه

شهر ایپوه پایتخت ایالت پراک در میان دره‌ کینتا و در ساحل رودخانه‌ کینتا و محل بهم پیوستن دو رود کوچک دیگر این منطقه ساخته شده است که سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا  روانه خود می کند و اینکه در اطراف شهر تپه ‌های آهکی بسیار زیبایی را می ‌توان مشاهده نمود و همینطور کوه ‌های کلیدانگ از شمال تا غرب شهر کشیده شده ‌اند نمایی ویژه به ایپوه بخشیده اند .

آب و هوای این شهر نیز همانند سایر شهرهای مالزی استوایی می باشد و اینکه در طی سال تغییرات بسیار اندکی دارد و متوسط  دمای شهر 27 درجه است اگرچه بعضی ماه ‌های فصل بهار و تابستان ممکن است بالای 40 درجه نیز برسد و در ضمن از نظر بارندگی نیز با متوسط 200 میلی‌ لیتر در سال یکی از پر باران ‌ترین مناطق مالزی نیز بشمار می رود .

شهر ایپوه 4

جاذبه های دیدنی ایپوه

برج ساعت Birch  : این برج زیبا در سال 1909 میلادی به یادبود جیمر بیرچ ، اولین شهروند بریتانیایی که در پراک بدست محلی‌ های اینجا کشته شد بنا گردیده است و طرح‌ های زینتی مذهبی دور این ساعت زیبایی خاصی به آن بخشیده است که بسیار هم طرفدار دارد .

معبد Kek Lok Tong  : این جاذبه دیدنی مهم ، معبدی چینی ساخته شده در دل غار است که در کنار تپه ‌ای آهکی قرار گرفته و محیط این معبد بسیار آرامش بخش و زیباست .

ایستگاه قطار شهر : یکی از سه ایستگاه قطار باشکوه ساخته شده به دستان هنرمند انگلیسی ‌ها در مسیر خطوط ریلی قدیمی کشور مالزی است که ترن های ETS از این طریق به خطوط ریلی کوالالامپور متصل می شوند که واقعا مکانی بی نظیر است .

تالار و دادگستری شهر : این دو ساختمان با معماری نئوکلاسیک ایپوه می باشد که درست روبروی ایستگاه قطار قرار گرفته اند .

غار Perak : غار پراک متعلق به بودایی‌ ها است که مجسمه ‌ها و یادبود های بسیاری در آن قرار گرفته و اگر از راه ‌پله‌ این غار بالا بروید ، می‌ توانید منظره‌ ای زیبا و وسیع از شهر را نیز ببینید که بسیار منحصر به فرد است و مجسمه‌ بودا در این غار بلندترین و البته بزرگترین مجسمه در مالزی محسوب می شود .

ایپوه در مالزی

خرید در ایپوه

سوغاتی‌های معروف شهر ایپوه عبارتند از ظروف سفالین، نوعی قهوه به نام قهوه سفید که از گندم سرخ شده در کره گیاهی و قهوه تهیه می‌شود و همینطور نوعی بیسکوئیت بسیار شیرین و خوش عطر است.
سایر کالاها همانند دیگر شهرهای مالزی ولی کمی ارزان‌تر بفروش می‌رسند. به طور کلی این شهر ارزان‌تر از کوالالامپور است ولی اغلب گردشگران این مسئله را نمی‌دانند و یا ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از کوالالامپور انجام دهند.
به هر ترتیب چندین فروشگاه و مجتمع تجاری مانند Pasar Malam، Memory Lane و مرکز فروش کینتا در شهر وجود دارند که محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند.

شهر ایپوه 5

‏غذا در ایپوه

مثل دیگر جاهای مالزی، غذاهای شهر ایپوه نیز ارزان ولی خوشمزه و متنوع هستند. برخی از غذاهای معروف محلی عبارتند از مرغ با سس نخود و برنج یا ماکارونی، سوپ مرغ با نوعی ماکارونی برنج همراه با مرغ به نام محلی sar hor fun، مرغ کباب شده بر روی تکه‌های بزرگ نمک و نوعی میوه از جنس مرکبات به نام پوملوس که طعم ملایمی داشته و در مالزی مشهور است.

امنیت در ایپوه

ایپوه شهری امن محسوب می‌شود، اما مثل همه شهرهای دیگر دنیا ممکن است جرائمی مخصوصا در مناطق شلوغ مانند ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی رخ دهد. بنابراین رعایت احتیاطات لازم در هر صورت ضروری است. در مرکز شهر نیز مراقب جیب‌برها باشید.

شهر کوتا کینابالو در مالزی

یکی دیگر از شهرهای مالزی کوتا کینابالو میباشد. شهر کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) مرکز ایالت صباح در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در ساحل شمال‌غربی جزیره بورنئو قرار دارد و بزرگترین شهر ایالت صباح به‌شمار می‌رود.

جمعیت کوتا کینابالو حدود ۶۳۰ هزار نفر و و مساحت آن ۸۱۶ کیلومتر مربع است. دین ساکنان کوتا کینابالو را اسلام، بودیسم، تائویسم، هندو، مسیحیت و برخی اقلیت‌ها دیگر تشکیل می‌دهند. زبان رسمی کوتا کینابالو، مالزیایی است و زبان‌های چینی و انگلیسی نیز رواج دارد.

شهر کوتا کینابالو در مالزی

آب و هوای شهر کوتا کینابالو

آب و هوای کوتا کینابالو استوایی محسوب می‌شود. دمای و رطوبت هوا در تمامی ماه‌های سال زیاد و میزان بارندگی نیز چشمگیر است. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۳.۶ تا ۳۱.۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۲.۵۴۷ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

کوتا کینابالو در مالزی

سفر به کوتا کینابالو

هواپیما: فرودگاه بین المللی kk به عنوان دومین فرودگاه شلوغ مالزی در ۷ کیلومتری مرکز شهر قرار داشته و اصلی‌ترین ترمینال ورودی به ایالت محسوب می‌شود. علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای بین المللی از کشورهایی چون برونئی، فیلیپین، هنگ‌کنگ، اندونزی و تایوان نیز به این فرودگاه صورت می‌گیرد.
برای رفت و آمد بین فرودگاه و شهر می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

شهر کوتا کینابالو 4

گردش در کوتا کینابالو

  • پیاده روی: با توجه به کوچکی شهر می توان پای پیاده در شهر به گشت و گذار پرداخت.
  • تاکسی: تاکسی‌ها در همه جای شهر پیدا می‌شوند ولی ارزان‌ترین سفر حدود ۱۰ رینگت خرج برمیدارد. البته حتماً قبل از سوارشدن در مورد کرایه با راننده صحبت کنید.
  • اتوبوس و مینی‌بوس نیز برای سفر به حومه و برخی نقاط دوردست شهر مانند فرودگاه وجود دارد منتها همگی در ایستگاه واواسان توقف می‌کنند و داخل شهر ایستگاهی ندارند.
  • کشتی و قایق: برای سفر به برخی جزایر نزدیک واقع در پارک ملی تانکو عبدالله از این وسایل استفاده می‌کنند.
شهر مالزی

دیدنی‌های کوتا کینابالو

  • دهکده ماری‌ماری
  • مسجد شهرباغ ارکید DeVilla
  • آبشار کیانسام
  • برج ساعت اتکینسون
  • ساحل تانجونگ آرو
  • پارک دریایی تانکو عبدالرحمن
  • ساحل شمالی
شهر کوتا کینابالو 8

خرید در کوتا کینابالو

برخی بازارهای مهم کوتا کینابالو

  • بازار صنایع دستی شهر(بازار فیلیپینیو): بازاری که محصولات دست‌ساز زینتی ساخته شده از صدف‌های دریایی و چوب بسیاری دارد. برخی کالاهای این بازار از کشورهای نزدیکی چون فیلیپین و اندونزی و همینطور استرالیا وارد شده است.
  • یکشنبه بازار خیابان گایا: این بازار هر یکشنبه از صبح برپا شده و فروشندگان محصولات متنوعی چون انواع پوشاک و صنایع دستی و زیورآلات و … عرضه می‌کنند.
  • هایپرمارکت یک بورنئو: بزرگترین فروشگاه ایالت صباح که در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر قرار دارد.
  • سوریا صباح: جدیدترین و مدرن‌ترین فروشگاه ایالت محسوب می‌شود و غذاخوری طبقه چهارم آن با منظره‌ای زیبا به سمت دریا از جاهایی است که حتما باید آن را دید.
شهر کوتا کینابالو

غذا در کوتا کینابالو

آشپزی این شهر ترکیبی از آشپزی مردم چینی، برونئی، فیلیپینی و اروپایی است. بنابراین فرهنگ‌های مختلف در آشپزی آن دخالت داشته‌اند و رنج وسیعی از غذاها را می توان مشاهده کرد. با توجه با ساحلی بودن این شهر، غذاهای دریای از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در همه رستوران‌های شهر عرضه می شوند.
معروف‌ترین محل شهر برای صرف شام میدان سیدکو است چراکه تنوع غذایی در این محل بسیار بالاست.

شهر ملاکا در مالزی

یکی دیگر از شهرهای مالزی ملاکا میباشد. شهر ملاکا مرکز ایالتی به همان نام در ساحل غربی (جنوب غربی) مالزی با تاریخی غنی و فرهنگی آمیخته از فرهنگ‌های پرتغالی، هلندی و انگلیسی است، سه استعمارگری که سالها بر این شهر حکومت کردند و تاثیرات انکارناپذیری بر سبک زندگی مردم و فرهنگ عمومی جامعه برجای گذاشته اند.

شهر ملاکا که طی ۵۰۰ سال توسعه و پیشرفت خود گذرگاهی برای تجارت و بازرگانی میان کشورهای شرق و غرب بوده است، به عنوان شهری چند فرهنگی با آثار تاریخی متنوعی چون بناهای زیبای دولتی، کلیساها و مساجد، میادین و نیز چهارراه‌های باشکوه شناخته می‌شود و از این رو در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز راه یافته است.

شهر ملاکا در مالزی

سفر به ملاکا

  • هواپیما: فرودگاه بین المللی ملاکا یا «باتو بیرِن دام» در ۱۰ کیلومتری شهر قرار داشته و پروازهایی از کوالالامپور و برخی کشورهای همسایه به آن صورت می‌گیرد.
  • اتوبوس: ترمینال مسافربری این شهر نیز در ۴.۵ کیلومتری شهر واقع است. از این طریق می‌توان به بسیاری از شهرهای دور مالزی سفر نمود. اتوبوسه های سریع‌السیری چون «دلیما اکسپرس» و ۷۰۷ از جمله شرکت‌های معروف خدمات‌دهی در این زمینه هستند.
  • ماشین: با توجه به اتصال این شهر به اتوبان شمال- جنوب، براحتی می توان از ماشین شخصی یا اجاره‌ای برای سفر به آن استفاده نمود.
  • کشتی: کشتی‌های مسافربری سریع‌السیری به صورت روزانه از بنادر سوماترای اندونزی به این شهر حرکت کرده و همگی در بندر «جتی شاه‌بندر» پهلو می‌گیرند.
شهر ملاکا 5

خلاصه‌ای از تاریخ ملاکا

ملاکا، یکی از شهرهای مهم و جذاب در مالزی است که دارای تاریخ و فرهنگ بسیار قدیمی است. این شهر در ایالت آی پیه قرار دارد و با وجود بسیاری از تغییراتی که در طول تاریخ آن رخ داده است، هنوز هم به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی مالزی شناخته می شود. در ادامه به بررسی تاریخ ملاکا و جاذبه‌های آن پرداخته خواهد شد.

با توجه به شواهد تاریخی، ملاکا در سده هفتم میلادی توسط یک پادشاه هندو به نام پارامسوارا توسعه یافت. این شهر در طول تاریخ خود در معرض حملات بسیاری قرار گرفته است، از جمله حملات پادشاهی آیسیا، سیام و پادشاهی های اروپایی مانند هلند و پرتغال. در سال 1511 میلادی، پادشاهی پرتغال توانست ملاکا را به تصرف خود در آورد و آن را به یکی از مراکز تجاری خود در آسیا تبدیل کند.

در سال های بعدی، ملاکا پایه و اساس تجارت قهوه، فلفل، هندوانه و جوجه‌کلم در آسیا شد. اما در سال 1641 مصرف تجارتی ملاکا برای پادشاهی هلندی به دست آمد و در دوره حکومت هلندی، شهر به یکی از پایگاه‌های تجاری مهم در منطقه تبدیل شد.

جاذبه‌های تاریخی ملاکا

شهر ملاکا دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که می‌توان آنها را در دو دسته بندی کرد: جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های معماری.

جاذبه‌های تاریخی شامل آثار تاریخی مانند قلعه ملاکا، کلیسای سنت پل، موزه ملاکا و مجموعه آثار تاریخی سامودرا می‌شوند. این مکان‌ها دارای تاریخ و فرهنگ بسیاری هستند و می‌توانید در آنها به یادگیری بیشتری درباره تاریخ و فرهنگ ملاکا بپردازید.

جاذبه‌های معماری شامل ساختمان‌های معروفی مانند خانه بابا نونگ، خانه تان بنگ و خانه لیم هیانگ می‌شوند. این ساختمان‌ها دارای معماری خاص و فرهنگ محلی هستند و می‌توانید در آنها به یادگیری بیشتری درباره فرهنگ ملاکا بپردازید.

شهر ملاکا دارای تاریخ و فرهنگ بسیاری است که به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی مالزی شناخته می‌شود. با وجود بسیاری از تغییراتی که در طول تاریخ شهر رخ داده است، جاذبه‌های تاریخی و معماری آن هنوز هم بسیار جذاب و محبوب می‌باشند. اگر به دنبال یادگیری بیشتر درباره تاریخ و فرهنگ ملاکا هستید، حتما این شهر را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود در نظر بگیرید.

این شهر زمانی پایتخت سلطان‌نشین مالاکا و مرکز مالایی‌ها در قرون پانزده و شانزدهم محسوب می‌شد و تا قبل از حمله پرتغالی‌ها در سال ۱۵۱۱ مرکز مهم تجارت این سلطان‌نشین بود. حکومت امپراطوری‌های مختلفی چون پرتغال، انگلیس و هلند بر این سرزمین سبب ایجاد فرهنگی متنوع و منحصر بفرد گشته که در معماری و آشپزی خود را بروز میدهد.

شهر ملاکا در مالزی

چند مجتمع خرید و فروشگاه مهم ملاکا

  • گنجینه دور: وسایل دست‌ساز چوبی در این محل بفروش می رسند.
  • گالری هنری ham Siew Inn: محل فروش تابلوهای نقاشی و کارت پستال‌های محلی برای یادگاری
  • فروشگاه بزرگ Dataran Pahlawan: بزرگترین مجتمع تجاری جنوب مالزی است که در منطقه تاریخی شهر قرار دارد.
  • خانه اورانگوتان: محل فروش تی‌شرت‌های جالب و رنگ‌آمیزی شده.
  • بازار شبانهJonker: این بازار از ساعت ۶ تا ۱۲ عصر فعالیت می‌کند و از خوردنی‌ها گرفته تا پوشاک در آن پیدا می‌شود.
  • مرکز تجاری Mahkota Parade: بیش از ۲۰۰ مغازه و سوپرمارکت در این مرکز فعالیت می‌کنند. در صورت نیاز به بانک‌ها می توانید به شعبه دوی بانک مالزی در این مرکز مراجعه کنید.
شهر ملاکا 3

دیدنی‌های ملاکا

  • کلیسای کریست (Christ)
  • کاخ ملاکا سلطان (Melaka Sultanate )
  • مینی مالزی و پارک فرهنگی
  • خیابان جونکر (Jonker)
  • کلیسای سنت پائول
  • معبد چنگ هوون تنگ
  • میدان هلندی
  • قبرستان چینی‌ها
  • رودخانه ملاکا
  • مسجد Tranquerah
  • موزه تاریخی Baba Nyonya
ملاکا مالزی

امنیت در ملاکا

نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است اما مشکل جیب‌برها اینجا نیز مشاهده می‌شود. از مدارک خود به دقت نگهداری کنید و از حمل مقدار زیادی پول نقد جداً بپرهیزید.
از کسانی که ادعا میکنن شما برنده لاتاری یا هر جایزه‌ی دیگری شده‌اید، دوری کنید.

شهر جوهور بهرو در مالزی

یکی دیگر از شهرهای مالزی جوهور بهرو میباشد. شهر جوهور بهرو (Johor Bahru) مرکز ایالت جوهور در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه شبه‌جزیره مالزی قرار دارد و در فاصله ۳۰ کیلومتری از سنگاپور و ۳۰۰ کیلومتری از کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. این شهر با نام‌های اسکندر پوتری و تانجونگ پوتری نیز شناخته می‌شود.

جمعیت شهر جوهور بهرو بیش از ۱٫۶ میلیون نفر و مساحت آن ۲۲۰ کیلومتر مربع است. نزدیک به نیمی از جمعیت این شهر را مالزیایی‌ها تشکیل می‌دهند و بعد از آن چینی‌ها و هندی‌ها قرار دارند. زبان رسمی جوهور بهرو مالزیایی است و زبان‌های چینی، هندی و انگلیسی نیز میان مردم رواج دارد.

شهر جوهور بهرو در مالزی

آب و هوای شهر جوهور بهرو

آب و هوای شهر جوهور بهرو استوایی به‌شمار می‌رود. دما در طول سال تغییر چندانی ندارد و میزان بارندگی و رطوبت بالا است. متوسط دمای هوا از ۲۲٫۵ تا ۳۱٫۸ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۲,۳۵۵ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

شهر جوهور بهرو 2

سفر به شهر جوهور بهرو

  • هواپیما: فرودگاه بین المللی سنای یا سلطان اسماعیل در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر قرار داشته و پروازهای مستقیمی به شرق و غرب کشور دارد. این فرودگاه دارای رستوران، فروشگاه و اینترنت وایرلس رایگان می‌باشد. برای رفتن به این فرودگاه از داخل شهر و یا برعکس اتوبوسهای سریع السیری بنام شاتل برقرار شده است. همینطور اتوبوس‌های عادی نیز در این مسیر حرکت میکنند. تاکسی ها نیز دیگر گزینه مسافران هستند که مسیر بین فرودگاه و شهر را نیم ساعته طی میکنند.
  • اتوبوس: با توجه به نزدیکی این شهر و مرز سنگاپور، می توان از طریق اتوبوس بین این دو سفر نمود.
  • قطار: ترن های MRT از طریق سنگاپور به سمت این شهر حرکت می‌کنند که در صورت حضور در سنگاپور می‌توانید از این طریق نیز به سمت جوهر بهرو حرکت کنید.
  • دریا: اغلب مسافرت‌های دریایی این شهر از طریق ایستگاه دریایی قایق های تندرو (ترمینال The ZON) که در دو کیلومتری شمال جاده شهر قرار دارد، صورت می‌گیرد. این قایق‌ها به جزیره ریائوی اندونزی سفر می‌کنند.
شهر جوهور بهرو

گردش در جوهور بهرو

  • تاکسی: تاکسی ها در این شهر وسیله‌ای ارزان‌قیمت برای گشت و گذار در شهر به حساب می‌آیند. توجه داشته باشید که رانندگان حتما تاکسی‌متر را روشن کرده باشند در غیر اینصورت به آنها هشدار بدهید تا کرایه بیشتری از شما طلب نکنند.
  • اتوبوس: با توجه به اینکه این شهر فاقد خطوط ریلی است، بیشترین حجم نقل و انتقال مسافران داخل شهری بر عهده‌ی اتوبوس هاست. اصلی‌ترین ایستگاه در میدان  Jalan Wong قرار دارد. از این ایستگاه تقریبا می شود برای هر مسیری، اتوبوسی پیدا کرد.
شهر جوهور بهرو 6

چند مجتمع تجاری و فروشگاه در جوهور بهرو

  • مجتمع JARO: در این مجتمع که مرکز صنایع دستی شهر است، وسایل دست‌سازی چون کیف و کفش و عروسک و … بفروش می‌رسد. JARO  یک بنیاد خیریه برای افرد معلول است.
  • مجتمع KSL: بخشی از یک هتل بوده و جزء بزرگترین فروشگاه‌های شهر محسوب می‌شود که دارای بیش از ۳۵۰ مغازه و همینطور رستوران و کافه است.
  • میدان شهر: در این محل ۲۷۰ فروشگاه کوچک با ۵۰ کافه رستوران قرار دارد و با توجه به موقعیت آن، قابل دسترس ترین فروشگاه شهر است. وجود اینترنت وایرلس رایگان از خصوصیات ساختمان‌های عمومی این منطقه است.
  • مجتمع The Scandalist: محلی برای خرید لباس، کیف و جواهرات مد روز با قیمت هایی ارزان. دیدن از بازار توصیه میشود حتی  اگر خریدی انجام ندهید
جوهور بهرو در مالزی

غذا در جوهور بهرو

آشپزی شهر جوهور بهرو ترکیبی از آشپزی مالایی، هندی و چینی است که به رنگارنگی و طعم‌های مختلف خود می‌بالد. مهم‌ترین ویژگی غذاهای این منطقه را می‌توان ارزانی آنها دانست بطوری که قیمت‌ها در آنسوی مرز و در سنگاپور تا دوبرابر بیشتر می‌شوند.
سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه غذاخوردن در شهر نیز مراجعه به فروشندگان دوره‌گردی است که رستورانی کوچک در ون یا وسیله‌ای شبیه آن برای خود دست و پا کرده‌اند. برخی از این فروشندگان از دیگر رستوران‌های شهر معروف‌ترند مانند تپیان تبارائو که غذاهای دریایی بسیار لذیذی ارائه می‌کند.

شهر جوهور بهرو 1

دیدنی های جوهور بهرو

  • ساختمان سلطان ابراهیم
  • مسجد سلطان ابوبکر
  • قصر سلطان ابوبکر
  • Istana Bukit Serene
  • Roufo Gumiao
  • باغ وحش‌های دانگا ورلد
  • جوهر بهرو و سالنگ
  • دهکده ارکید
  • پارک‌های دانگا ورلد
  • تامان میردکا
جوهور بهرو مالزی

امنیت و سلامت در جوهور بهرو

نرخ جرم و جنایت در شهر جوهور بهرو بالاتر از سایر شهرهای مالزی است بنابراین بهتر است نکات ایمنی و احتیاطات لازم را همواره رعایت کنید. بطور مثال از بردن کیف دستی هنگام گردش در شهر خودداری کنید. از پاسپورت و سایر مدارک خود حتما مواظبت کنید. از گردش در بیرون شهر و به تنهایی جدا خودداری نمایید و بعد از تاریکی هوا سعی کنید سریعا به محل اقامت خود بازگردید.
از نظر بهداشتی وضعیت این شهر مناسب بوده و هیچ بیماری واگیرداری در سال‌های اخیر مشاهده نشده است. با این حال رعایت موارد بهداشتی و نیز دقت در وضعیت بهداشتی اماکن فروش نوشیدنی و غذا، مخصوصا دوره گردها می‌توان ضامن سلامتی شما باشد.

شهر لنکاوی در مالزی

یکی دیگر از مهمترین شهرهای مالزی لنکاوی است. شهر لنکاوی یکی از معروفترین و محبوبترین جزایر کشور مالزی به شمار می‌آید که به دلیل داشتن جاذبه‌ های تاریخی، امکانات و تفریحات غواصی و همچنین زندگی هیجان‌انگیز شبانه مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران تور مالزی است. سواحل بکر و منحصر به فرد لنکاوی همچون خلیج دلتای، پانتای سنانگ و تانجونگ در بین بهترین سواحل دنیا قرار گرفته و هرکسی را که برای اولین بار به این منطقه سفر می‌کند را به سوی خود می‌کشاند.

شهر لنکاوی در مالزی

آب و هوای لنکاوی

شهر لنکاوی با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و احاطه شدن آن با سرزمین های اصلی مالزی دارای آب و هوای معتدل و گرمی می باشد. در روزهای گرم لنکاوی، آب و هوای این شهر بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده و در روزهای سرد نیز میانگین دمای لنکاوی ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

شهر لنکاوی 1

بهترین زمان سفر

چندان تفاوتی ندارد که در چه فصلی به لنکاوی می خواهید سفر کنید، زیرا اغلب اوقات شرایط آب و هوایی مساعدی در این جزیره برقرار است. اما اگر می خواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به این شهر مالزیایی کدام است، فصل های سیزن که بین ماه های ژانویه تا مارس می باشد؛ این زمان در لنکاوی فصل داغ بشمار می رود و مسافران زیادی در این زمان به این شهر سفر می کنند پس حتما از قبل اقدام به رزرو هتل مورد نظرتان بنمایید.

لنکاوی در مالزی

فرودگاه لنکاوی

فرودگاه بین المللی لنکاوی در جزیره ی لنکاوی در پادانگى واقع شده است. طول مدت پرواز از کوالالامپور – پایتخت مالزی – تا این فرودگاه، شصت دقیقه است. در سال ۲۰۰۸ در این فرودگاه، ۴۱٫۸۳۷ پرواز صورت گرفته و طی آن، ۱٫۱۹۶٫۶۵۶ مسافر جابه جا شده اند. این فرودگاه، محل برگزاری نمایشگاه هوا – فضا و صنایع دریایی است که یک رویداد بین المللی در صنعت هوانوردی و عملیات آکروباتیک برای اجرای عمومی است. چنین، جزو جاذبه های گردشگری تور مالزی  آن نیز به شمار می رود. این فرودگاه، مراکز خرید ، رستوران و بانک نیز دارد.درباره لنکاوی می توان گفت ، معاف از مالیات است ، و مراکز خریدش که کالاهای داخلی و خارجی زیادی عرضه می کنند. بیشتر مراکز خرید این جزیره، داخل یا اطراف شهر کوآح ، واقع شده اند.

شهر لنکاوی 3

مراکز خرید لنکاوی

لنکاوی فیر (LangKawi Fair Shopping)

یکی از معروف ترین مراکز خرید این جزیره، مرکز خرید لنکاوی فیر (LangKawi Fair Shopping) است که دو طبقه و صد فروشگاه دارد. از این مرکز می توان اجناسی از قبیل لوازم آرایش ، لباس، لوازم ورزشی ، شیرینی جات و… خریداری کرد.

مرکز خرید ساگا (Saga Shopping Centre)

مرکز خرید ساگا (Saga Shopping Centre) ، یکی دیگر از مراکز خرید لنکاوی است که در آن ، اجناسی از قبیل لوازم خانگی ، پوشاک و شیرینیجات به فروش می رساند.

جتی پوینت (Saga Shopping Centre)

درباره لانکاوی و مراکز خرید می توان به مرکز خرید معاف از مالیات جتی پوینت (Jetty Point Duty Free Complex) ، نیز مرکز خرید دو طبقه ای است در لانگ کاوی که می توان از آن، اجناسی از قبیل جواهرات ، دوربین ، ساعت ، کفش ، سوغاتی و انواع شکلات خرید.

لنکاوی مالزی

دیدنی های شهر لنکاوی

  • پل کابلی لنکاوی
  • میدان عقاب لنکاوی
  • ماشین کابلی لنکاوی
  • دنیای زیر آب لنکاوی
  • گونوگ رایا لنکاوی
  • پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی
  • پارک دریایی پولائو پایار
  • موزه سه بعدی لنکاوی
  • پارک لاجندا لنکاوی
  • آبشار تلاگا توجو
شهر لنکاوی 7

بایدها و نبایدهای مالزیایی

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • از تهران پرواز مستقیمی به سمت لنکاوی وجود ندارد و باید ابتدا به کوالالامپور بروید و سپس از آنجا با استفاده وسایل نقلیه یا به صورت هوای به این جزیره دسترسی پیدا خواهید کرد.

شهر پنانگ در مالزی

یکی دیگر از مهمترین شهرهای مالزی پنانگ است. شهر پنانگ ، یا پینانگ در ساحل شمال غربی بخشی شبه جزیره مالزی ، واقع شده است . این ایالت که به مروارید مشرق زمین، معروف است، یکی از ایالات زیبای مالزی است که به دلیل داشتن سواحل صاف و آفتابی، توجه علاقه مندان به ورزش های آبی را به خود جلب کرده است. پنانگ با مساحت ۱۰۴۶ کیلومتر مربع، دومین ایالت کوچک مالزی و پایتخت آن جورج تاون (GeorgeToWn) که از نام جورج سوم، پادشاه انگلستان، گرفته شده است.

جمعیت این ایالت در سال ۲۰۱۰ ، حدود ۱۶۱۰۰۰۰ نفر اعلام شد . در سال ۱۷۸۶، ایالت پنانگ ، به تصرف انگلیسی ها درآمد و تمام بناها، روش زندگی ، آداب و رسوم و حتی غذاهای محلی این منطقه را تحت تأثیر قرار داد که این تأثیر، تاکنون ادامه داشته است.

شهر پنانگ در مالزی

آب و هوای پنانگ

شرایط آب و هوایی در شهر پنانگ مالزی به طور معمول در مساعد است، اما از ماه آگوست تا نوامبر (مرداد تا آبان) شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی در این شهر برقرار است. اگر علاقمند به ورزش های آبی هستید می توانید از آبان را بهمن به این شهر سفر کنید. یک ماه قبل از کریسمس هم از لحاظ خرید این شهر در وضعیت مناسبی قرار دارد و قیمت های خوبی روی اجناس وجود دارد.

شهر پنانگ 2

حمل و نقل

فرودگاه بین المللی پنانگ واقع در 16 کیلومتری جنوب جورج تاون مرکز شهرستان پنانگ واقع شده است.
تریشاها که نوعی دوچرخه تاکسی هستند گردشگران را در سطح شهر به سواری می طلبند.
استفاده از تاکسی در پنانک مرسوم بوده و هزینه های آن بالا نیست.رانندگان تاکسی در این شهر تمایلی به استفاده از تاکسی متر ندارند و قیمتها بیشتر توافقی است.

شهر پنانگ مالزی

مراکز خرید شهر پنانگ در مالزی

مراکز خرید مدرن و جذابیت های متعددی در پنانگ است و این شهر باب طبع خریداران کالاهای قدیمی و نوین است.
مهم ترین مراکز خرید پنانگ ، جاده بورما (Burmah Road) ، خیابان کمپ بل (Campbell Stret) و جاده پنانگ (Penang Road) می باشد.

شهر پنانگ 5

لیست دیدنی های شهر پنانگ

  • برج کومتار
  • برج ساعت جوبیلی
  • قلعه ی کورن و الیز
  • مسجد کاپیتان کلینگ
  • معبد الهه ی رحمت
  • معبد هندی سری ماریامان
  • خوکونگسی
  • تانجونگ بونگا
  • باتوفرینگی
پنانگ در مالزی

بایدها و نبایدهای شهر پنانگ

  • تا آنجا که می توانید، سعی کنید از آب لوله کشی در این جزیره استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده نمایید و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • با توجه به این که از لحاظ امنیتی این شهر در شرایط خوبی قرار دارد، اما در اماکن شلوغ سعی کنید که مراقب اشیا و مدارکتان باشید.

شهر کوانتان در مالزی

یکی دیگر از مهمترین شهرهای مالزی کوانتان است. شهر کوانتان (Kuantan) مرکز ایالت پاهانگ در کشور مالزی، قاره آسیا است. این شهر در ساحل شرقی مالزی و در دهانه رود کوانتان قرار دارد و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است.

جمعیت شهر کوانتان بیش از ۴۲۷ هزار نفر و مساحت آن، ۳۲۴ کیلومتر مربع است. ۷۸٪ جمعیت این شهر را مالزیایی‌های تشکیل می‌دهند و بعد از آن چینی‌ها با ۱۸٪ و هندی‌ها با ۳.۳٪ قرار دارند. بیشتر ساکنان کوانتان، مسلمان هستند و بودایی‌ها، هندو‌ها و مسیحیان نیز اقلیت‌های خود را دارند. زبان رسمی کوانتان، مالزیایی است.

شهر کوانتان در مالزی

سفر به کوانتان

  • هواپیما: در فرودگاه کوچک «سلطان حاج احمدشاه» که در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر واقع است، روزانه چندین پرواز به شهرهایی چون کوالالامپور و همینطور سنگاپور انجام می‌شود.
  • اتوبوس: ترمینال مسافربری Sentral Kuantan در یازده کیلومتری شهر قرار داشته و یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های ساحل شرقی مالزی محسوب می‌شود که به تمام نقاط کشور اتوبوس دارد. فاصله کوالالامپور تا کوآنتان بوسیله این اتوبوس‌ها چهارساعته طی می‌شود.
  • اتومبیل: با توجه به افتتاح بزرگراه کاراک مابین کوآنتان و کوالالامپور به طول ۲۵۰ کیلومتر به راحتی می‌توان بوسیله اتومبیل‌های سواری به این شهر مسافرت نمود.
شهر کوانتان 7

گردش در کوانتان

برای گردش در شهر بهترین وسیله موجود اتوبوس‌های سریع‌السیری هستند که از طریق چندین مسیر به تمام نقاط شهر حرکت می‌کنند. همینطور از تاکسی‌های شهری نیز می‌توان استفاده نمود.

شهر کوانتان مالزی

آب و هوای کوانتان

آب و هوای شعر کوانتان استوایی به شمار می‌رود و معمولا دو فصل خشک و بارانی دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۲٫۴ تا ۳۱٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۲٫۹ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

شهر کوانتان 5

دیدنی‌های کوانتان

  • ساحل Teluk Cempedak
  • آبشارها و پارکها
  • مسجد ایالتی یا نگاری
  • شهرک Sungai Lembing
  • معادن سونگای لمبینگ
  • آبشار سونگای پاندان
  • جنگل تفریحی بوکیت پلیندونگ
  • مینی پارک باغ‌وحش ترونتوم
  • موزه هنر پاهانگ
شهر کوانتان مالزی

خرید در شهر کوانتان

مهمترین محصول این ناحیه ماهی است. ماهی خشک یا دودی و همینطور ماهی تازه صید شده به وفور به فروش می رسند.
چند منطقه مهم تجاری شهر عبارتند از:
فروشگاه ساحلی، برجایا، مجموعه پارادی و میدان ماکوتا

شهر کوانتان 3

‏غذا و رستوران در کوانتان

غذاهای مهم محلی که در رستوران‌های این شهر سرو می‌شوند عبارتند از

  • ساتا: با خمیر ماهی و نارگیل پیچیده شده در برگ های نارگیل تهیه شده و به همراه  آب میوه تازه سرو می‌شود.
  • ساتای: مرغ یا گوشتی که بر روی ذغال کباب می‌کنند و به همراه سس بادام زمینی میل می‌کنند.
  • غذاهای چینی – مالایی مانند برنج و مرغ، ماکارونی و سوپ و …
  • غذاهای هندی – مالایی مانند مرغ کباب شده که در برگ موز سرو می‌شوند.
شهر کوانتان در مالزی

امنیت و سلامت در کوانتان

مثل خیلی از شهرهای مالزی در فصول خشک سال ممکن است دودی غلیظ از سمت جنگل‌های سوماترای اندونزی رسیده و تمام شهر را بپوشاند. بنابراین اگر مشکلات تنفسی دارید، در تنظیم وقت سفر خود به این شهر این نکته را مدنظر داشته باشید.

شهر سپانگ در مالزی

یکی دیگر از مهمترین شهرهای مالزی شهر سپانگ است. سپانگ (Sepang) یکی از مناطق ایالت سلانگور در کشور مالزی، قاره آسیا است. این منطقه که در نواحی جنوبی ایالت سلانگور قرار دارد، از غرب با کوالا لانگات، از شمال با پتالینگ، از شمال‌شرقی با هولو لانگات و از شرق با ایالت نگری‌ سمبیلان همسایه است.

جمعیت سپانگ بیش از ۱۹۱ هزار نفر و مساحت آن حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان سپانگ را مسلمانان و بعد از آن پیروان بودیسم، هندویسم و مسیحیت تشکیل می‌دهند. زبان رسمی سپانگ مالزیایی است.

در سال ۱۹۷۵، حوزه انتخاباتی سپانگ از دو حوزه‌ی هولو لانگات و کوالا لانگات جدا شد و در سال ۲۰۰۵، به عنوان منطقه‌ شهری به رسمیت شناخته شد.

شهر سپانگ در مالزی

نوع حکومت در ایالت سلانگور، پادشاهی مشروطه است. در راس حکومت، سلطان سلانگور قرار می‌گیرد که تنها یکی از اعضای خانواده سلطنتی می‌توانند این مقام را از آن خود کنند. سلطان سلانگور رهبر مسلمانان ایالت است و سرچشمه افتخارات و شکوه ایالت شمرده می‌شود. نخست وزیر در راس دولت ایالت می‌نشیند و به همراه ده عضو دیگر و سلطان سلانگور، شورای مجریه ایالت را تشکیل می‌دهد. هیئت مقننه ایالتی نیز مانند مجلس مالزی عمل می‌کند؛ اما اختیارات آن محدودتر است.

شهر سپانگ 4

آب و هوای شهر سپانگ

آب و هوای سپانگ استوایی به شمار می‌رود. فقط یک فصل دارد .نه بهاری نه پاییزی و نه زمستانی همیشه تابستان با دمایی حدود حداکثر 34 درجه و حداقل 24 درجه با رطوبت نسبی 80% با بارانهای فراوان. میانگین بارندگی کشور حدود 2500 میلی متر در سال است .

شهر سپانگ در مالزی

فرودگاه

فرودگاه بین المللی کوالالامپور در شهر سپانگ قراردارد و تا کوالالامپور 50 کلیومتر فاصله دارد.

فرودگاه کوالالامپور که به طور کامل با کامپیوتر کنترل و راهبری می شود در سال 1998 آغاز به کار کرد.این فرودگاه یکی از فرودگاههای پیشرفته جهان است و به عنوان جایگزین فرودگاه بین الملل نخست مالزی یعنی فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه در سپانگ ساخته شده است.

شهر سپانگ 2

اقتصاد

اقتصاد سپانگ به برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول 1 گره خورده است و هم اکنون این مسابقات اصلی ترین منبع درآمد برای شهر سپانگ بشمار می رود.

دیدنی های شهر سپانگ

دیدنی های شهر سپانگ

از محبوب‌ترین دیدنی‌های سپانگ می‌توان «پیست بین‌المللی سپانگ» (Sepang International Circuit) و «موزه بین‌المللی اتومبیل» (National Automobile Museum) را نام برد.

شهر پوتراجایا مالزی

یکی از سه استان بزرگ کشور مالزی منطقه پوتراجایا میباشد. به دلیل وجود محل اقامت نخست وزیر و وزارتخانه های کشور مالزی در پوتراجایا، این شهر را پایتخت سیاسی کشور مالزی نیز میدانند. در حقیقت از میان وزارتخانه های کشور مالزی، تنها وزارت کار و وزارت تجارت داخلی کشور مالزی در پوتراجایا نیستند و فعالیت این دو سفارتخانه همچنان در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی میباشد.

اگر از شهر کوالالامپور، ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید به شهر زیبایی میرسید که به دستور ماهاتیر محمد یکی از نخست وزیران کشور مالزی  بنا شد. ماهاتیر محمد را به عنوان معمار مالزی نوین میشناسند. خدمات او برای مردم مالزی بسیار با ارزش بود. از سال ۱۹۹۹ به تدریج سفارتخانه ها و سازمانهای دولتی به شهر جدید پوتراجایا انتقال پیدا کردند. هدف از ساخت این شهر به عنوان یک شهر مدرن، کاهش بار ترافیک و شلوغی پایتخت کشور مالزی بود.

شهر پوتراجایا مالزی

با وجود انتقال بیشتر وزارتخانه ها، اما مجلس کشور مالزی و محل اقامت سلطان این کشور هنوز هم در کوالالامپور قرار دارند. کشور مالزی پیش از این دارای دو منطقه فدرال بود. شهرهای کوالالامپور و لابوان این دو منطقه بودند. اما تنها دو سال بعد از اغاز انتقال سازمانهای دولتی و وزارتخانه ها، یعنی در سال ۲۰۰۱ این منطقه به عنوان سومین منطقه فدرال در کشور مالزی شناخته شد.

شهر پوتراجایا مالزی

سیستم حمل و نقل شهری پوتراجایا

همانطور که گفتیم پوتراجایا یک شهر اداری است. ساختمانهای اداری مشهور مالزی مانند ساختمان دادگستری، مجلس کشور و … به این شهر منتقل شدند تا کمی از بار ترافیک و شلوغی کوالالامپور را کم کنند. در این شهر امکانات حمل و نقل به خوبی پیش بینی شده است.، اتوبوس رایگان است و شما میتوانید برای جا به جایی از تاکسی، مترو و منو ریل هم استفاده کنید.

زمانی که سوار تاکسی ها میشوید خوب است بدانید که تاکسی هایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند قیمت مناسبتری برای جابه جایی مسافر دریافت میکنند.

شهر پوتراجایا 5

آب و هوا

به طور کلی کشور مالزی منطقه ای استوایی است. این کشور هوایی گرم و شرجی دارد که دمای آن معمولا حدود ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. اگرچه در این کشور باران بسیار میبارد اما بارانها اغلب به صورت رگبارهای چند دقیقه ای هستند و تاثیر زیادی بر آب و هوای آن ندارند، پس بهتر است که زمان سفر خود را در بهار تنظیم کنید که هوا چندان گرم نباشد.

پوتراجایا مالزی

دیدنی های شهر پوتراجایا از مهمترین شهرهای مالزی

  • میدان اصلی شهر
  • باغ گیاه شناسی پوتراجایا
  • مسجد جامع پوتراجایا
  • دریاچه شهر پوتراجایا
شهر پوتراجایا 7

معرفی مراکز خرید پوتراجایا

در شهر پوتراجایا پنج مرکز خرید وجود دارد که نیازهای ساکنین شهر و گردشگران را به خوبی برآورده میکند. مرکز خرید خیابان ۲ سایبر جایا، مرکز خرید دیپالز، میدان شفتسبوری، مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا و مرکز خرید شهر آی او ای از جمله مراکز خرید این شهر می باشند.

شهر پوتراجایا

امنیت شهر پوتراجایا

میتوان گفت که پوتراجایا از امن ترین شهرهای کشور مالزی است. به علت وضعیت سیاسی شهر، ادارۀ پلیس شهر در آمادگی کامل به سر میبرد. وجود دوربینهای امنیتی بسیار نیز موجب شده که جرائم در این شهر کاهش بسیاری داشته باشند. اگرچه ممکن است رعایت برخی از قوانین برای مردم کمی دشوار باشد اما آنها از امنیتی که بر شبها و روزهای شهرشان حکم فرماست رضایت بسیاری دارند.

شهر سلانگور در مالزی

یکی دیگر از مهمترین شهرهای مالزی سلانگوراست. شهر سلانگور در غرب مالزی واقع شده و یکی از پررونق‌ترین ایالت‌های کشور است و همین رابطه مستقیمی با صنعت گردشگری‌اش دارد. جذابیت سلانگور در مکان‌هایی است که اکثرشان در نزدیکی کوالالامپور واقع شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌تواند در عرض چند روز آن‌ها را بگردند.

ایالت سلانگور جمعیتی حدود ۶٫۵ میلیون نفر و مساحتی با ابعاد ۸٫۱ هزار کیلومتر مربع دارد. مسلمانان این شهر، ۵۷٪ از جمعیت را به خود اختصاص دادند، و بعد از آن بوداییان با ۲۵٪ قرار دارند. پیروان هندویسم تنها ۱۲٪ و مسیحیت کمتر از ۴٪ است. زبان رسمی این ایالت مالزیایی است. نوع حکومت در این ایالت پادشاهی مشروطه است و سلطان به شکل موروثی انتخاب می‌شود.

شهر سلانگور در مالزی

آب و هوا سلانگور

سلانگور در جاهای کم ارتفاع آب و هوایی استوایی دارد و دمای روزانه بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد نوسان دارد. در تمام سال معمولاً باران می‌بارد. آب و هوا در نقاطی مثل تپه فریزر و تپه گنتینگ بسیار خنک تر است و بین ۱۲ تا ۲۲ درجه نوسان می‌کند. بارش باران در این نقاط شدیدتر و طولانی تر است. رطوبت متوسط بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است.

شهر سلانگور 4

غذاهای سلانگور

همان‌طور که می‌دانید بخشی از سفر به لذت امتحان غذاهای محلی گره خورده است. امتداد غربی کشور مالزی هم خالی از این تنوع‌های لذیذ نیست و هم‌جواری با سواحل، سلانگور را به منطقه‌ای با خوراک‌های متنوع‌تر تبدیل کرده است. جایی که می‌توانید غذاهای دریایی را در کنار سوپ‌های خوشمزه‌اش امتحان کنید و با طعم جدیدی از ماهی‌های مختلف پذیرایی شوید. لانتونگ “Lontong”، روجاک کلانگ “Rojak Klang”، باککوته “Bak kut the” از جمله غذاهاییست که هر گردشگری بعد از سفر به شهر سلانگور طعمشان را می‌چشد.

شهر سلانگور در مالزی

طبیعت گردی سلانگور

وقتی سواحل و جنگل‌ها دست به دست هم دهند زمین زیر پایتان را به بهشتی گشتنی تبدیل می‌کنند که شما را سرشار از نشاط و شادی می‌کند. در سلانگور می‌توانید آبشار “Chiling” را میزبان قهقهه‌های خود کنید و بخشی از به یادماندنی‌ترین عکس‌هایتان را اینجا بگیرید یا به پارک طبیعت شهر بروید که زادگاه تنوع وسیعی از گیاهان و جانوران است و در میان جنگل قدم بزنید و از روی تالاب و دریاچه گل‌آلود عبور کنید. اگر هم به دنبال چشم‌اندازهای زیبا هستید به تپه “Bukit Broga” بروید تا غروب و طلوع زیبایی را شاهد باشید.

شهر سلانگور 4

دیدنی های شهر سلانگور

  • روستای ماه مری
  • غارهای باتو
  • مسجد سلطان صلاح ‌الدین عبدالعزیز شاه
  • جزیره کتام
  • مجموعه تفریحی سان وی لاگون
  • پارک پرندگان کوالالامپور
  • معبد سری ماهاماریان
  • برج‌های دوقلوی پتروناس

جزیره صباح در مالزی

جزیره صباح کوالالامپور یکی از زیباترین جزیره های کشور مالزی می باشد که به “مالدیو جنوب شرقی آسیا” معروف می باشد. این جزیره خود از صدها جزیره تشکیل شده است. میزبان توریست های مالزی می باشد. این جزیره ی زیبا به خاطر داشتن جنگل های استوایی، آب های شفاف و سواحل زیبا بسیار معروف می باشد. با ما همراه باشید تا با ویژگی های این جزیره بیشتر آشنا شوید.

جزیره صباح در مالزی

تاریخچه جزیره صباح کوالالامپور

این جزیره بکر در مالزی شرقی و جزوی از جزیره بورنئو محسوب میشود و سابقا برنئوی شمالی نامیده می شده است و صباح دومین ایالت بزرگ بعداز ساراواک می باشد . از جنوب با ایالت ساراواک ھم مرز است کوتا کینابالو مرکز این ایالت در جزیره بورنئو واقع در شرق شبه جزیره مالزی و در ساحل شمالی غربی بورنئو در کناره دریای چین جنوبی قرار دارد و جالب است شما گردشگران تور مالزی بدانید که این شهر قبلا در بین عموم مردم محلی جسلتون نامیده میشده است .

جزیره صباح 2

اما پس از خروج نیروهای انگلیسی از آن و استقلال یافتن کشور مالزی ، به سبب وجود کوه های کینابالو در شرق آن کوتا کینابالو نامگذاری شده است و عموم مردم به طور مخفف کی کی صدا می زنند و این شهر تقریبا نیم میلیون نفری بزرگترین شهر ایالت صباح ( ششمین شهر بزرگ مالزی ) و همینطور اصلی ترین دروازه ورودی به جزیره بورنئو است .

جزیره صباح در مالزی

جاذبه های جزیره صباح کوالالامپور

از جاذبه های گردشگری این جزیره می توان به سواحل آرامش بخش آن اشاره کرد که با ساخت اقامتگاه های لوکس و مدرنی در اطراف آن، مکان مناسبی برای اقامت در کشور مالزی می باشد. این جزیره یکی از بهترین انتخاب ها برای زوج های جوانی است که می خواهند ماه عسل خود را در سواحل زیبا و به دور از شلوغی شهر بگذرانند.

از تفریحاتی که در جزیره صباح می توانید داشته باشید، گشت با قایق می باشد. به خاطر توریستی بودن این منطقه پلیس های آن به زبان انگلیسی مسلط می باشند و این امر باعث شده تا گردشگران احساس امنیت بیشتری کنند و در صورت داشتن سوال می توانند از آن ها راهنمایی بگیرند. در سطح شهر می توانید انواع غذاهای دریایی را به صورت تازه پیدا کنید. مسافران تور کوالالامپور به این نکته توجه داشته باشید که غذاهای این کشور حلال هستند و گردشگران مسلمان مشکلی برای خوردن غذا ندارند.

جزیره صباح 3

پایتخت جزیره صباح ، کوتاکینابالو نام دارد که از نظر آب و هوایی شبیه آب و هوای استوایی مالزی است و از غرب با آبهای دریای چین جنوبی و از سمت شرق  با دریاهای سولو و سلبز احاطه شده است و جمعیتی بالغ بر 3.6 میلیون نفر دارد. در جزیره صباح مالزی رودخانه و کوه وجود دارد که یکی از آنها دومین رودخانه موجود در مالزی است و در قسمت غربی این جزیره نیز رشته کوه هایی وجود دارد.

این جزیره 2 میلیون نفر جمعیت و سه گروه قومی بزرگ و 32 قومیت فرهنگی دارد. جزیره زیبای صباح متشکل از آب های صاف ، جنگل های استوایی و شن های نرم است . این جزیره در اختیار سلطان برونئی بوده و مدتی هم یک فرد آمریکایی اجاره کرده بود و هم اکنون به  اجاره یک انگلیسی به نام دنت در آمده است. این جزیره رویایی بعد از جنگ جهانی دوم به مالزی متصل شده است و امروزه یکی از قطب های گردشگری کشور مالزی به حساب می آید و در بین گردشگران به مالدیو مالزی معروف است.

جزیره صباح

این جزیره که مرکز آن شهر کوتا کینبالو است، با آب های دریای چین جنوبی درغرب و دریاهای سولو و سلبز در شرق احاطه شده است. دو اقامت گاه لوکس مانند شانگری و سوترا در این جزیره است که هر دو اقامتگاه به مناظر زیبا و حیرت انگیز دریای چین جنوبی و پارک تونکو عبدالرحمن مشرف شده است .

جزیره صباح 6

آب و هوای جزیره صباح

دمای هوا در ایالت صباح بین ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نواحی ساحلی و ۳۲ درجه در روزهای گرم و آفتابی متغیر است و باران‌های فصلی و موسمی از ویژگی‌های استوایی این ایالت محسوب می‌شوند.

جزیره صباح در مالزی

حمل و نقل

وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و ون‌ در تمامی شهرهای مهم ایالت صباح وجود دارند و قطار ایالتی صباح برای مسافران هر روزه و گردشگران سرویس‌های قابل قبولی ارائه می‌دهد. برای ورود به ایالت صباح، فرودگاه بین‌المللی کوتا کینابالو دروازه‌ اصلی به شمار می‌رود. همچنین این ایالت ۸ بندر در شهرهای مختلفی از جمله کوتا کینابالو و ساپانگار دارد.

جزیره صباح 3

دیدنی های صباح

  • دره ی Danum
  • پارک ملی Kinabalu
  • رودخانه Kinabatangan
  • منطقه حفاظت شده شانگری لا راسا ریا
  • معبد بودایی پو جیه شیه
  • مسجد شهر کوتا کینابالو
جزیره صباح 1

پلیس اختصاصی برای گردشگران

نکته مهمی که در مالزی دیده می شود، وجود پلیس اختصاصی برای گردشگران است. پلیس توریسم از ساعت 8 صبح تا 12 شب در کیوسک های مشخص و سطح شهر تردد دارد. پلیس توریسم به زبان انگلیسی مسلط هستند (البته در مالزی اگر انگلیسی بلد باشید می توانید با اکثر مردم ارتباط برقرار کنید) آنها گردشگران را راهنمایی می کنند و به ایشان نقشه می دهند.

با وجود این پلیس ها، توریست ها احساس امنیت بیشتری دارند. نکته جالب دیگر در فرودگاه های مالزی این است که در تمام آنها غرفه هایی برای ارائه بروشورها و کاتالوگ های نقاط دیدنی مالزی به زبان انگلیسی وجود دارد. به شما پیشنهاد می کنم از این بروشورها غافل نشوید چون زیباترین نقاط دیدنی مالزی را در آنها پیدا می کنید.

جزیره صباح 4

تنوع در خوراکی های حلال

بعد از بازی های آبی می توانید از غذاهای دریایی که به صورت تازه و در رستوران های چوبی دریایی طبخ می شوند، استفاده کنید. البته پیشنهاد می کنم برای صرف غذا از رستوران های بین المللی مثل مرغ سوخاری و همبرگر استفاده کنید. البته با توجه به این که غذاهای مالزی اغلب حلال هستند شما برای صرف غذای حلال مشکل ندارید ولی غذاهای محلی به رغم گرانی قیمتشان و این که اغلب غذاهای دریایی و حتی میگوها، به اندازه کف دست هستند؛ به خاطر طبخ خاصی که دارند، با مذاق ما سازگار نیستند.

شهر ساراواک در مالزی

شهر ساراواک که یکی از بزرگترین‌ ایالت‌های مالزی است، با تعداد زیادی از جاذبه‌های متنوع و هیجان‌انگیز یکی از مقاصد مهم گردشگری در مالزی محسوب می‌شود.ساراواک یکی از ایالت‌های مالزی، واقع در قاره آسیا است. این ایالت که در شمال‌غربی جزیره بورنئو قرار گرفته است، از شمال‌شرقی با ایالت صباح، از جنوب با منطقه کالیمانتان اندونزی و از شمال با کشور برونئی مرز مشترک دارد. مرکز این ایالت کوچینگ است.

ساراواک ۲,۷۷۰ میلیون نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد ۱۲۴٫۵ هزار کیلومترمربع دارد. ۴۲٪ جمعیت این ایالت را مسیحیان تشکیل می‌دهند و بعد از آن مسلمانان با ۳۲٪ در رده بعدی قرار دارند. پیروان بودیسم با ۱۳٪ و پیروان ادیان چینی با ۶٪ اقلیت جمعیت را شامل می‌شوند. زبان اکثر مردم ساراواک مالایی است و بخشی از این ایالت نیز به زبان بورنئویی صحبت می‌کنند.

شهر ساراواک 4

هزینه ی اقامت در شهر ساراواک

در شهر ساراواک با توجه به این که نام آن ممکن است کمتر به گوشتان خورده باشد اما در این شهر هتل های متنوع و زیادی وجود دارد که می توانید بنابر بودجه ای که برای سفر به ساراواک در نظر گرفته اید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در رابطه با اقامت در هاستل باید بگوییم که نباید همان انتظاری که در مورد امکانات و امنیت در هتل را دارید از هاستل های این شهر هم داشته باشید.

شهر ساراواک 3

آب و هوای شهر ساراواک

ساراواک آب و هوایی استوایی دارد. دمای هوا از ۲۳ درجه سانتی‌گراد در ساعات اولیه روز تا ۳۲ درجه تغییر می‌کند. میزان بارندگی سالانه در این ایالت به ۴.۶ هزار میلیمتر می‌رسد.

شهر ساراواک 2

حمل و نقل

عمده حمل نقل در ایالت ساراواک با استفاده از اتوبوس صورت می‌گیرد. اتوبوس‌ها برای رفت‌ و آمدهای بین ایالتی و همچنین برای جابجایی بین ساراواک و ایالت صباح، کشور برونئی و پونتیاناک در کشور اندونزی سرویس‌های مناسبی ارائه می‌دهند. خط تراموای کوچینگ، از کوچینگ، ساماراهان و برخی مناطق دیگر عبور می‌کند. فرودگاه بین‌المللی کوچینگ نیز در جنوب‌غربی این شهر قرار دارد.

شهر ساراواک 5

هزینه ی خورد و خوراک در ایالت ساراواک

مراکشی های تقریبا غذاهایی که میل می کنند شبیه به اسپانیایی ها است و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند تقریبا مشکلی بابت غذا ندارند.  در ادامه راهنمای سفر به کازابلانکا به رستوران های بی نظیری که دراین شهر مراکشی و همچنین هزینه های مربوط به غذا بر اساس آمار سایت رسمی Numbeo می پردازیم.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸ رینگت را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۴۵ رینگت پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کازابلانکا به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۳ رینگت می باشد.

شهر ساراواک 1

جاذبه های گردشگری در شهر ساراواک

  • موزه گربه
  • پارک ملی باکو
  • مسجد کوچینگ
  • قله های نوین
  • پارک ملی لمبیر هیلز
  • پارک ملی کونونگ مولو
شهر ساراواک 6

مراکز خرید شهر ساراواک

  • مرکز خرید سیتی وان | CityOne Megamall

آدرس: T20, Mall 2 City One Megamall, 1, Jalan Song, Taman Phoning, 93350 Kuching, Sarawak, Malaysia

  • بازارچه پاسار سریکین | Pasar Serikin

آدرس: Q509, Serikin, 94000 Bau, Sarawak, Malaysia

  • پلازا ماردکا | Plaza Merdeka

آدرس:  ۸۸, Jalan Pearl, 93000 Kuching, Sarawak, Malaysia

شهر ساراواک 7

بایدها و نبایدها در ایالت ساراواک

  • هرگز از آب های لوله کشی در کشور مالزی جهت آشامیدن استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • مالزی نسبتا امن است اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. خصوصا بانوان بهتر است بیشتر مراقبت کنند به خصوص هنگامی که کیف دستی یا اشیا گران قیمت همراه دارند.
  • چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به کمک نیاز داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • از حمل پول نقد و اشیا گران قیمت در مکان های پر بازدید جدا خودداری کنید.
  • حمل قرص های روان گردان در این کشور جرم محسوب می شود.

این مطلب مرتب به روز رسانی شده و دیگرشهرهای مالزی نیز معرفی میگردد. شما به کدامیک ازشهرهای مالزی سفر کرده اید؟ تجربیات خود رابا ما در میان بگذارید.

73 / 100
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است