شهر گوانگجو در کره جنوبی

گوانگجو یا کوانگجو یکی از شهرهای کره‌ی جنوبی است. در کره جنوبی گوانگجو را شهر هنر و مد می‌نامند چراکه در جای جای این شهر آثار هنری بسیاری در معرض دید عموم قرار دارد و از لحاظ صنعت مد و پوشاک نیز پیشرفته است.

گوانگجو به عنوان ششمین شهر پرجمعیت کره در منطقه‌ی حاصلخیز قرار دارد و به خاطر سنت آشپزی غنی خود نیز شهرت یافته است. همچنین این شهر سیاسی‌ترین شهر کره‌جنوبی است که آغازگر اغلب حرکت‌های اعتراضی این کشور بوده و سطح سواد سیاسی اجتماعی مردم آن بسیار بالاست.

 

 

شهر گوانگجو 1

 

 

سفر به گوانگجو

هواپیما: از فرودگاه این شهر می‌توان به شهرهای سئول و جیجو پرواز کرد اما بسیاری از مسافرانی که عجله‌ی زیادی ندارند سفر با اتوبوس را ترجیح می‌دهند.

بخش زیادی از فرودگاه گوانگجو متعلق به نیروی هوایی ارتش کره و بخشی نیز در اختیار نیروی‌های نظامی آمریکایی قرار دارد. اگر قصد سفر هوایی دارید توصیه می‌شود به اینچئون یا شهر Gimhae رفته و از فرودگاه آن شهرها استفاده نمایید.

ترن: سریع‌ترین روش مسافرت از سئول به شهر گوانگجو استفاده از ترن‌های Korail و KTX است که در چند نوبت طی یک روز به این شهر حرکت می‌کنند. این سفر حدود ۳ ساعت به طول انجامیده و هزینه‌ای تقریبا معادل ۳۳ تا ۳۹ هزار وون کره خواهد داشت.

اتوبوس: ترمینال بین‌شهری گوانگجو مدرن و پیشرفته بوده و سرویس‌های به سراسر کشور برقرار نموده است. این ترمینال اتوبوسی بسیار شبیه فرودگاه بوده و تقریبا در مرکز شهر قرار دارد.
هزینه‌ی خط گوانگجو-سئول از ۱۸ هزار تا تقریبا ۲۶ هزار وون کره و بسته به نوع اتوبوس متفاوت خواهد بود.

 

 

شهر گوانگجو 1

 

 

گشت و گذار در گوانگجو

گوانگجو اگرچه شهر نسبتا شلوغی محسوب می‌شود ولی خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی سریع و ارزانی دارد. خط متروی جدید احداث شده‌ی این شهر نیز از ترافیک خیابان‌ها بخصوص در ساعات شلوغ روز کاسته است.
این خط مترو بسیار ارزان بوده و در حال حاضر تنها چهار ایستگاه دارد.

 

 

شهر گوانگجو 4

 

 

دیدنی‌های گوانگجو

خیابان هنر: خیابانی در مرکز شهر است که گفته می‌شود از روی نمونه‌ی خیابانی در پاریس ساخته شده و محل برپایی گالری‌های هنری و برگزاری تئاترها و نمایش‌های متعددی است. قیمت مناسب کالاهای هنری قابل فروش از مزیت‌ها این خیابان زیبا و سنگفرش است.

بازار Kumho: بازار بزرگ وسایل الکترونیکی و کامپیوتری است که طرفداران بسیاری دارد و قطعا عاشقان گجت‌ها را به خود جذب خواهد کرد.

 

 

شهر گوانگجو 6

 

 

جفرافیا و طبیعت

شهر خودمختار گوانگجو در دشت رودخانه Yongsan قرار گرفته و به علت دارابودن زمین‌های پرآب و حاصلخیز دارای کشاورزی پررونقی بوده است. بخصوص کشت برنج در این منطقه رواج دارد.

آب و هوای شهر نسبتا معتدل بوده و دمای هوا به سختی به زیر صفر می رسد مگر در ماه ژانویه. تابستان‌های این شهر دمایی تقریبا زیر ۳۰ درجه دارد و از این رو یکی از شهرهای خوش آب و هوای منطقه محسوب می‌شود.

 

 

شهر گوانگجو 3

 

 

خرید در گوانگجو

معروف‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید گوانگجو

  • بازار سنتی Yangdong: یکی از بازارهای سنتی کره‌ای است که مردم برای خرید مایحتاج روزمره زندگی خود به آنجا مراجعه می‌کنند. از ماهی و سبزیجات و میوه گرفته تا پوشاک و وسایل خانگی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.
  • بازار Sejong: بازاری که محصولات اصلی بسیاری از برندهای مشهور در صنعت پوشاک و غذا را می‌توانید از آن تهیه کنید.
  • بازار Chungjangro: این بازار در مرکز شهر قرار داشته و دسترسی آسانی دارد. وجود تعداد زیاد مغازه و رستوران در این منطقه، گشت و گذار در آن را یکی از تفریحات مردم شهر و گردشگران نموده است.

 

شهر گوانگجو 2

 

 

غذا و رستوران در گوانگجو

در این شهر علاوه بر اینکه می‌توانید انواع غذاهای سنتی کره‌ای را با قیمت‌های مناسبی تهیه نمایید، تعداد زیادی رستوران که غذاهای بین‌المللی و غربی و نیز غذاهای کشورهای منطقه شرق و جنوب آسیارا سرو می‌کنند نیز پیدا می‌شود.
همینطور انواع چای‌های گرم و سرد و نوشیدنی‌های طبیعی را نیز در کنار غذا سفارش دهید.

 

 

شهر گوانگجو 7

 

 

امنیت و سلامت در گوانگجو

گوانگجو از نظر امن بودن و نرخ جرائم در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و جز رعایت اصول همیشگی امنیتی و عقلانی توصیه‌ی خاصی وجود ندارد. البته اگر تظاهراتی طبق معمول بر علیه سیاست‌های آمریکا در این شهر برپا شد، از محل فاصله بگیرید.
شهر از نظر بهداشتی و تمیزی محیط نیز وضعیت بسیار خوبی دارد و آب آشامیدنی سالم در دسترس است. با این‌حال همچنان رعایت بهداشتی شخصی از ضروریات است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است