غارهای الفنتا بمبئی هند

از جمله مکان های گردشگری زیبا و جذاب در شهر بمبئی باید از غار فیل ها یا غارهای الفنتا بمبئی نام برد که در ردیف عجیب ترین مکان های دنیا محسوب می شود. غار فیل ها در یک جزیره شگفت انگیز قرار دارد که با نام جزیره میمون ها و فیل ها خوانده می شود. غارهایی که در این جزیره وجود دارند، محلی برای زندگی فیل ها هستند.

 

 

غارهای الفنتا 2

 

 

درباره غارهای الفنتا بمبئی

غارهای الفنتا بمبئی Elephanta Caves در جزیره الفانتا یا گاراپوری در بندر بمبئی و در ۱۰ کیلومتری شهر بمبئی در آب های دریای عمان واقع شده است. 2 دسته غار در این جزیره وجود دارد که دسته اول، ۵ غار متعلق به آیین هندو و دسته دوم ۲ غار متعلق به بودایی است. غارهای هندو، همه کنده‌ کاری شده و حاوی مجسمه‌هایی همچون مجسمه‌ی شیوا یکی از خدایان هندو و خدایان دیگر است.

 

 

غارهای الفنتا 3

 

 

تمامی غارهای الفنتا بمبئی کنده کاری شده و با معماری سنگ که مربوط به قرن ۵ تا ۸ میلادی است. جنس دیواره‌ها از سنگ جامد بازالت بوده و روی آنها نقاشی هایی کشیده شده بوده که امروزه فقط اثری از آنها به جا مانده است. تا سال ۱۵۳۴ نام این جزیره گاراپوری ومحل عبادت هندوها محسوب می شده تا اینکه ازاین تاریخ به بعد پرتغالی‌ها نام این جزیره را که در ورودی آن مجسمه بزرگ فیل قرار داده شده را الفانتا گذاشتند. این مجسمه امروزه در حیاط موزه «بائوداجی» نگه داشته می‌شود. این غار و حکاکی های زیبای آن از مکانهای دیدنی هند محسوب می شود.

 

 

غارهای الفنتا 4

 

 

توصیه می شود گردشگرانی که وارد شهر بمبئی می شوند، به این جزیره سفر کنند. این جزیره زیبا در جنوب شهر بمبئی قرار دارد و با قایق 45 دقیقه میان شهر و جزیره فاصله است. در این جزیره درختان نارگیل به چشم میخورد که غذای میمون ها می باشد. همچنین گردشگران می توانند فیل های عظیم الجثه را ببینند که به آهستگی در جزیره گام بر می دارند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است