غذاهای کشور یونان

غذاهای کشور یونان
غذاهای یونانی بسیار ساده هستند. به ندرت در آنها از سس استفاده می‌شود، اما در عوض انواع محصولات فصلی، روغن زیتون و گوشت گریل‌شده کاربرد زیادی دارد- و اینها را حتی مردم روستاهای دورافتاده نیز برای قرن‌ها می‌خوردند. اگرچه که غذاهای ترکیبی و مدرن به آتن و جزایر بروز یونان مانند سانتورینی و میکونوس ورود پیدا کرده‌اند (شامل بشقاب‌های سبک‌تر با طعم‌های خاص‌تر و طراحی هنری‌تر)در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذاهای کشور یونان آشنا بشیم .

فاسولادا

فاسولادا

فاسولادا “Fassolada”، غذای ملی یونانیان و یکی از محبوب ترین غذاها در بین یونانی هاست.. این سوپ ساده لوبیا سفید، برخلاف سادگی عطر و طعمی فوق العاده لذیذ دارد.. ترکیبات این غذا شامل لوبیا سفید، روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر می شود که غذایی خوش طعم و مغذی ست.

دلماداکیا

دلمه

دلماداکیا “Dolmadakia” یکی از معروف ترین غذاهای کشور یونان می باشد که برگ انگور با برنج، دانه های کاج، و سبزیجات مختلف پر می شود.. بعد در آب داغ جوشانده و سپس خشک می شود.. این غذای هر جایی در یونان به ویژه آتن سرو می شود.

موساکا
موساکا
??????????????

موساکا یکی از لذیذترین غذاهای معروف یونان که با استفاده از گوشت، بادمجان، و لایه های پنیر طبخ می شود.. در صورتی که گیاهخوار باشید میتوانید آن را بدون گوشت سفارش دهید.. رستورانهای آتن، یونان بهترین موساکا را سرو می کنند.

یمیستا

یمیستا

یمیستا “Yemista” غذایی ست که گوجه فرنگی و یا فلفل دلمه رنگی را سبزیجات و پنیر پر می کنند و به آرامی می پزند.. یک وعده غذای سنتی یونانی سبک و لذیذ که حس تازگی می دهد.. رستورانهای محلی سانتورینی بهترین جا برای خوردن یمیستا می باشد.

باقلوا

باقلوا یونانی

باقلوا “Baklava” یکی دیگر از غذاهای خوشمزه یونان می باشد که دهان را آب می اندازد که از بادام زمینی، گردو، دارچین و شربت شکر تهیه می شود.. همه غذاخوری های یونان این غذای لذیذ و شیرین را سرو می کنند.

قاشق شیرین

قاشق شیرین یونانی

قاشق شیرین یک نوع دسر یونانی است که ماست همراه با انواع مربای میوه ای –به عنوان مثال:مربای هویج- سِرو می شود.

اسپاناکوپیتا

اسپاناکوپیتا

اسپاناکوپیتا یا پای اسفناج که خمیر را با اسفناج خرد شده،پنیر فتا ،پیاز یا پیازچه،تخم مرغ پر می شود و با کره و یاروغن زیتون سرخ و خورده می شود.

فتام ملی

فتام ملی

فتام ملی مشخص نیست یک دسر است یا غذای اصلی، ترکیبی از پنیر فتا نمک دار و عسل شیرین و کنجد که در خمیر شیرینی پیچیده شده اند.

توپ نخودی

توپ نخودی

Revithokefthdes یا چیزی شبیه فلافل خاورمیانه ، همان توپ های نخودی هستند که با ادویه مخصوص یونانی تهیه می شوند.

سوولاکی

سوولاکی

سوولاکی به معنای سیخ کوچک کباب فوری یونانی هاست که انواع گوشت به سیخ کشیده می شود و با انواع مخلفات مانند سس،سیب زمینی سرخ کرده و نان پیتا سِرو می شود.

سالاد یونانی

سالاد یونانی

سالاد یونانی یک سالاد مشهور است که از برش های خیار،گوجه آبدار،زیتون،پیاز و پنیر فتا درست می شود و با روغن زیتون،سرکه،آب لیمو مزه دار می شود.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است