غذا در ایتالیا

غذا در ایتالیا
رژیم غذایی سنتی ایتالیای مرکزی، ترکیباتی مانند گوجه‌، انواع مختلفی از گوشت، ماهی و پنیر پکورینو (Pecorino)، به وفور دیده می‌شود. در نواحی توسکانی (Tuscany) و ناحیه‌ی آمبریا (Umbria)، عمدتا پاستاها را با سس آلا کارتیرا (alla Carrettiera، نوعی سس که ترکیبی از گل میخک و فلفل‌های کوبیده شده‌ی تند است) سرو می‌کنند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در ایتالیا  آشنا  بشیم .

پیتزا مارگریتا  (Pizza Margherita)

پیتزا مارگاریتا

پیتزای سنتی ایتالیایی شامل یک ورقه نازک، با طعم و ترکیب مشابه پیتزای پخته است. هر خانواده که در این کسب و کار است، از سس مخصوص و ریحان و پنیر موزارلا خودشان استفاده می‌کنند. به نظر ساده و خسته کننده می‌رسد، اما اعتماد به ذائقه رومی و ترکیبات سس و پنیر عالی، شما را به این باور می‌رساند که هر پیتزای خوبی که تهیه می‌شود باید به سبک رومی باشد. پس دفعه بعد که ماه، مانند یک پیتزای گرد بزرگ به چشمتان آمد، آن را ببلعید.

ژلاتو  (Gelato)

ژلاتو

هیچ کمبود مواد ژلاتینی و یا طعم دهنده‌های آن در ایتالیا وجود ندارد؛ شادی واقعی جلاتو را به شکل قیفی یا در یک پیاله تجربه کنید. ترکیب آن نرم‌تر از بستنی بوده و با مواد متفاوتی تهیه شده است. جنوب ایتالیا تولید کننده اولیه بستنی بدون لبنیات بوده در حالی که بستنی لبنیاتی در شمال ایتالیا تولید می‌شده است. هر طعمی از میوه، نوتلا، آجیل، یا بیسکویت دوست داشته باشید، می‌توانید در یک جلاتو پیدا کنید.

غذاهای رومی  (Roman Meals)

غذاهای رومی

وعده‌های رومی با عنوان «منوی گردشگر» نیز شناخته شده است، این 4-5 منوی غذایی در هر رستورانی متفاوت است. معمولاً منو با یک غذای اشتهاآور (پیش‌غذای سنگین‌تر) مانند پریمو (پاستا به انتخاب شما)، secondo (گوشت با غذای جانبی)، دولچه (دسر) و یا یک نوشیدنی شروع می‌شود. حدود قیمت‌ها از 12 تا 20 یورو است. بعد از سیر کردن خود مانند یک خدای رومی، خدا را شکر خواهید کرد که پیاده‌روی، روش اصلی حمل و نقل در ایتالیا است و آنگا متوجه می‌شوید که معنی در روم بودن یعنی چه …

تیرامیسو  (Tiramisu)

تیرامیسو
???????

تیرامیسو نیز مانند گلاتو، در هر اندازه و شکلی تولید می‌شود و اغلب به صورت سنتی، شامل لایه‌های متناوب کیک و خامه است، اما برخی از رستوران‌ها، آن را در لیوان‌هایی با لایه‌های زیادی از خامه و یک لایه نازک از کیک تولید می‌کنند.

پاستا کاربونارا  (Pasta Carbonara)

پاستا کاربونارا

این غذا در ایالات متحده به عنوان یک پاستای خامه‌ای شناخته می‌شود، اما ایتالیایی‌ها خامه را از آن حذف کرده‌اند. مخلوطی از تخم مرغ، گوشت قرمز و رومانو که با رشته‌فرنگی لوله‌ایِ کوتاه و یا رشته‌های ماکارونی ترکیب می‌شود. پاستا کاربونارا را باید در ایتالیا امتحان کنید، چرا که پخت آمریکایی آن ممکن است شما را ناامید کند.

قهوه ایتالیایی (Italian Coffee)

قهوه ایتالیایی

به‌عنوان قهوه شناخته می‌شود ولی در واقع یک گیلاس از اسپرسو است. به یک بار بروید که گیلاس‌های سنتی از اسپرسوی ایتالیایی را ارائه می‌کند. دوستداران شیر ممکن است یک کاپوچینو سفارش دهند در حالی که علاقمندان قهوه سیاه، می‌توانند نوع تیره و غلیظ آن، آمریکایی را سفارش دهند. آماده باشید که با نشستن و لذت بردن از فضای کافه، برای نوشیدنی‌های کوچک مبلغ سنگین 4-6 یورو به ازای هر کدام بپردازید.

راویولی (Ravioli)

راویولی

ظاهراً راویولی‌ها در دوران روم ایجاد شدند، اما تا زمان بازگشت مارکوپولو از چین، به صورت سنتی نبودند. محبوب‌ترین راویولی‌ها پنیر ریکوتا و اسفناج هستند که برای سفر گیاهی و یا کسانی که از محصولات حیوانی در غذای خود لذت نمی‌برند مناسب‌اند. راویولی به طور کلی غذای سیر کننده است، به طوری که برای اندازه‌های اروپایی آن، بین دو تا سه راویولی در هر وعده غذایی کافی به نظر می‌رسد.

آرانچینی  (Arancini)

آرانچینی

آرانچینی به غذایی از برنج توپی ترد و قهوه‌ای طلایی اشاره دارد. توپی‌های برنج پس از غلتانده شدن در پودرهای سوخاری، سرخ می‌شوند. این توپی‌های برنج معمولاً با ragu، سس گوجه فرنگی، موزارلا و نخود فرنگی پر می‌شوند. مشابه غذاهای پاستا و پیتزا در ایتالیا، طیفی از تنوع منطقه‌ای آرانچینی وجود دارد. انواع منطقه‌ای آن، بسته به محلی که غذا در آن آماده می‌شود، به شکل‌های مختلفی پر می‌شوند. برخی از نمونه‌ها عبارت‌اند از arancini con ragù (حاوی سس گوجه‌فرنگی، برنج و موزارلا) و arancini con burro (تهیه شده با سس بشامل خامه‌ای).

ریبولیتا  (Ribollita)

ریبولیتا

به طور سنتی به‌عنوان غذای فقرا شناخته می‌شود. ریبولیتا توسط رعیت تهیه می‌شد؛ به طوری که بخشی از غذا که پخت آن‌ ناتمام بود مثل نان و سبزیجات را قبل از جوشاندن در آب برای تهیه غذا، از اربابان خود می‌گرفتند. اصالت این غذا به نام آن معنی می‌دهد، چرا که در انگلیسی به معنی غذایی که “دوباره پخته شده” ترجمه می‌شود. ریبولیتا به‌عنوان یک غذای غنی و مقوی، از مهم‌ترین غذاهای توسکانی تلقی می‌شود.

سالتیمبوکا  (Saltimbocca)

سالتیمبوکا

این غذا شامل برش‌های نازک گوشت گوساله است که روی آن ژامبون شور و برگ گیاهان قرار دارد. این مواد، با یک خلال دندان به هم وصل شده، در یک ماهیتابه سرخ می‌شوند تا زمانی که گوشت بپزد. برای تهیه سالتیمبوکا انواع مختلف گوشت، مانند مرغ و گوشت گوسفند نیز استفاده می‌شود. سالتیمبوکایی که خوب تهیه شده، قطعاً غذای لذیذی خواهد بود که در دهان آب می‌شود. این غذای خوشمزه و لذیذ که در میان مردم محلی ایتالیا و مسافران بسیار محبوب است، قطعاً نباید از دست برود!

لازانیا  (Lasagne)

لازانیا
 

گفته می‌شود که سر منشأ لازانیا از شهر ناپل است. این غذا دوست داشتنی و در عین حال یکی از غذاهای کلاسیک ایتالیایی است که با ورق‌های لازانیا و لایه‌های پنیر، گوشت، سبزیجات و انواع مختلف سس‌ها، مانند ragu، بشامل یا سس گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید طعم و مزه واقعی غذاهای ایتالیایی را تجربه کنید، نباید این غذا را از دست بدهید.

ریزوتو  (Risotto)

ریزوتو

ریزوتو در بسیاری از شهرها ایتالیا پیدا می‌شود، اما در ونیز غذایی بسیار محبوب است که باید امتحان کنید. ریزوتوی غذاهای دریایی و قارچ، طعم ویژه ونیزی است. به دنبال غذاهای فصلی مانند ریزوتوی بهار یا تابستان باشید که گیاهان متنوع و سبزیجات فصلی مانند مارچوبه را نیز به آن اضافه می‌کنند.

پروچیوتو  (Prosciutto)

پروچیتو
 

 

اگر عاشق برش‌های نازک گوشت هستید، ژامبون یک منتخب ایتالیایی است که یا در پاستا ریخته می‌شود و یا دور پنیر پیچیده می‌شود. پروچیوتو به عنوان بهترین محصول گوشت محلی ایتالیا و تازه‌ترین محصول در منطقه امیلیا-رومانا شناخته می‌شود.

نیوکی  (Gnocchi)

نیوکی

نیوکی یا پیراشکی آرد، در طعم‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شود. گیاهخواران از شکل «پومودورو»ی این پیراشکی همراه با سس و پنیر لذت خواهند برد. طرفداران گوشت نیز می‌توانند یک تکه گوشت خوب در بسیاری از منوها در سراسر ایتالیا پیدا کنند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است