غذا در کشور فیجی

غذا در کشور فیجی
رژیم غذایی سنتی فیجی، یک رژیم غذایی سالم است. فیجی یک کشور چند فرهنگی است و مردمی از نژادها و کشورهای مختلف در آن زندگی می‌کنند. همین مسئله باعث شده که در خانه‌ی اهالی این کشور غذاهای ملل مختلف البته با تغییرات اندک، تهیه شود. مثلا اگر در فیجی غذای هندی و چینی دیدید نباید تعجب کنید. فیجی به غذاهای دریایی‌اش مشهور است.
اگر در بازارهای فیجی قدم بزنید، طیف وسیعی از محصولات تازه را خواهید دید که نقشی اساسی در آشپزی فیجی دارند. همین تنوع محصولات تازه و خلاقیت بومیان فیجی در آشپزی، دست به دست هم داده تا رژیم غذایی این کشور، یک رژیم غذایی متفاوت و منحصربه‌فرد باشد.
عناصر اصلی در آشپزی فیجی عبارت‌اند از سیب زمینی شیرین، تارو (نوعی ریشه‌ی خوراکی)، برنج،‌ مانیوک، نارگیل و ماهی. متدهای ابتدایی آشپزی در فیجی عبارت است از کباب‌ کردن روی آتش یا زیر خاک. مهاجرت هندی‌ها به فیجی در دهه‌ی ۱۸۷۰ آغاز شد؛ زمانی که هزاران هندی برای کار در کارخانه‌ی قند راهی این جزیره شدند. آنها مواد غذایی جدید را از وطن خود به فیجی بردند. فرهنگ دو ملت با هم ادغام شد و اکنون یک سبک از آشپزی به نام آشپزی هندی ـ فیجیایی در این کشور رایج است. به همین دلیل است که آشپزی در فیجی، عناصری از آشپزی هندی مثل ادویه‌های فراوان و کاری دارد.
همانطور که از یک کشور جزیره‌ای انتظار می رود، آشپزی در فیجی کاملا تحت تاثیر محیط دریایی اطرافش است. غذاهای سنتی این کشور با انواع موجودات دریایی و آبزیان مختلف تهیه می‌شوند. در ادامه با تعدادی از غذاهای فیجی آشنا می‌شویم.

کوکودا (Kokoda)

کوکودا

یکی از غذاهای محبوبی که به سبک‌ها و شیوه‌های مختلف تهیه می‌شود و انواع متفاوتی دارد، کوکودا است. برای تهیه‌ی این غذا از موادی چون ماهی، پیاز، کرم نارگیل، لیمو، نمک و فلفل استفاده می‌کنند. جزایر مختلف اقیانوس آرام، روش‌های مختلفی برای طبخ این غذا دارند اما همه‌ی آنها در استفاده از ماهی، کرم نارگیل و آبلیمو مشترک هستند. اهالی فیجی از چیلی برای طعم‌دار کردن این غذا استفاده می‌کنند. این غذا انتخاب خوبی به عنوان استارتر است. از آنجایی که برای پخت این غذا ماهی را از چند ساعت قبل مارینه می‌کنند، بافتی نرم و لذیذ پیدا می‌کند. در فیجی این غذا را به طور سنتی در یک صدف بزرگ یا نصفه‌ی پوست نارگیل سرو می‌کنند.

لووو (Lovo)

لووو

لووو یکی از غذاهای لذیذ فیجی است که برای مناسبت‌های خاص مثل عروسی و جشن‌های مختلف تهیه می‌شود. ترجمه‌ی کلمه‌ی لووو عبارت است از غذایی که در خاک و زیر زمین پخته می‌شود. مناطق همسایه‌ی فیجی هم این غذا را به سبک و شیوه‌ی خودشان تهیه می‌کنند. برای پخت این غذا به شیوه‌ی پختن در زیر زمین، ابتدا چاله‌ای می کنند و آن را با پوسته‌های نارگیل می‌پوشانند دور آنها را آتش می‌زنند و یک سنگ هم روی آن قرار می‌دهند. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این غذا عبارت است از گوشت، ماهی و سبزیجات که در برگ موز یا برگ تارو پیچیده می‌شوند و سپس آن را روی سنگی که کاملا گرم شده قرار می‌دهند. این شیوه‌ی آشپزی برای پخت آرام غذا برای مدت دو تا سه ساعت و جا افتادن و طعم‌دار شدن غذا ایده‌آل است و غذای آماده شده طعم و عطر دودی بی‌نظیری دارد. در بیشتر گردشگاه‌های بزرگ فیجی یک شب در هفته این غذا به همین شیوه‌ی سنتی طبخ می‌شود.

دوروکا (Duruka)، مارچوبه‌ی فیجی

دوروکا، مارچوبه ی فیجی 1

مارچوبه‌ی فیجی یک سبزی منحصربه‌فرد است که انواع مختلفی دارد مثل دوروکای قرمز و دوروکای سبز. اهالی فیجی این سبزی را با شیر نارگیل یا کاری ترکیب می‌کنند و غذاهای مختلفی با آن می‌پزند. در سفر به فیجی این سبزی خاص را حتما باید امتحان کنید.

تارو (Taro)

تارو

تارو یکی از مهم‌ترین مواد غذایی تشکیل‌دهنده‌ی غذاهای فیجی است که سابقه‌ی مصرف آن به چندین قرن پیش برمی‌گردد. این ماده‌ی غذایی به قدری دارای اهمیت فرهنگی است که در فیجی روز تارو جشن گرفته می‌شود. این روز در اولین ماه کامل در ماه مه برگزار می‌شود. این ماده‌ی غذایی یک ریشه‌ی خوراکی شبیه سیب‌ زمینی است که رنگ بنفش دارد. آن را مثل سیب زمینی به شکل پوره یا چیپس مصرف می‌کنند. همه‌ی بخش‌های این گیاه قابل خوردن است؛ ریشه، ساقه و برگ. برگ‌های این گیاه را سرخ می‌کنند یا حتی در شیر نارگیل می‌پزند یا همراه با مرغ از آن خوراک تهیه می‌کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است