فاتح پور سیکری آگرا هند

هند کشور شگفتی‌ها، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و از هند به عنوان کشوری شاد و رنگارنگ یاد می‌کنند. به هر گوشه از هند که بروید بنایی تاریخی و عظیم شما را به خود جذب می‌کند و می‌توانید ساعت‌ها به گشت‌وگذار در میان بناهای تاریخی بپردازید. فاتح پور سیکری آگرا که با نام شهر پیروزی و فتح آباد شناخته می‌شود در سال 1986 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت می‌رسد.

 

 

فاتح پور سیکری 5

 

 

درباره فاتح پور سیکری آگرا

در بخشی از منطقه آگرا شهری به نام فاتح پور سیکری قرار دارد که زمانی پایتخت شکوفای امپراتور مغولی به نام اکبر بوده است. این شهر در سال ۱۵۸۵ به دلیل نزدیکی آن به منطقه راجاپوتانا (Rajputana) و کمیابی آب در آن، متروکه شد. پایتخت دوباره به آگرا انتقال یافت و شهر مانند یک شهر روح زده در طول دوران قدیم به حال خود رها شد. نام فاتح پور سیکری در بسیاری از موارد، فتح‌آباد ذکر شده است و از کلمه فتح به معنای پیروزی ریشه گرفته است.

 

 

فاتح پور سیکری 3

 

 

هدف از ساخت این شهر این بود که اکبر قصد داشت تا از صوفی بزرگی به نام شیخ سلیم چیشتی (Sheikh Salim Chishti) تقدیر کند و به همین دلیل نیز تمامی مجموعه بناهای این شهر به دور مقبره این فرد ساخته شده‌اند. امروزه این شهر به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های حفظ شده از معماری دوران مغول در هند شناخته می‌شود.

 

 

فاتح پور سیکری 4

 

 

بخش های مختلف فاتح پور سیکری آگرا

این مجموعه تاریخی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام دارای قدمت تاریخی منحصر به فرد خود می باشند. برای ورود به این مجموعه اولین بنایی که شما را به خود جذب خواهد کرد، دروازه اصلی آن می باشد. بلند دروازه یکی از بزرگترین سردرهای ورودی در جهان می باشد. یکی از مهم ترین بخش های شهر فاتح پور مقبره شیخ سلیم چیشتی می باشد که بنای آن از سنگ مرمر حکاکی شده ساخته شده است و حکاکی های آن یکی از نمونه های منحصر به فرد در دوران قرون وسطای هند به حساب می آید.

 

 

فاتح پور سیکری 2

 

 

 

یکی دیگر از بناهای خاص این شهر پنج محل می باشد که در گذشته به عنوان محل تفریح و سرگرمی پادشاه از آن استفاده می شد و نمایش و رقص های محلی در آنجا اجرا می شده است. ساختمان های این مجموعه تاریخی عمدتاً از ماسه سنگ سرخ ساخته است که یکی از مصالح مورد علاقه پادشاه اکبر بوده است.

در سفر به هند بازدید از فاتح پور سیکری را در برنامه‌های خود قرار دهید و از بازدید دیگر مکان های دیدنی هند همچون تاج محل، قلعه سرخ، قطب منار، معبد آکشاردام، معبد چاتارپور و باغ های لودی غافل نشوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است