قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه های تمدن بشری محسوب می شود که یکی از این گنجینه ها قصر پاولوفسک (Pavlovsk) نام دارد.

قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ یکی از جاهای دیدنی سنت پترزبورگ می باشد که در حومه­ ی شهر سنت پترزبورگ قرار دارد که در گذشته به دلیل طبیعت بسیار زیبا، محل شکار و استراحت خانواده ­ی تزارها بود. این قصر با مساحت ۶۰۰ هکتار بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری روسیه محسوب می شود .در سال ۱۷۷۷ کاترین کبیر این منطقه را به همراه قصر کوچکی به پسر خود، پاول اول هدیه نمود و از آن پس این قصر به محل زندگی پاول و خانواده ­اش اختصاص یافت و به همین دلیل این قصر را پاولوفسک می­ نامند.

 

 

قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ 3

 

 

معماری قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ

پارک پاولوفسک به سبک­ های مختلف فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده است و طی سال­ های ۱۷۸۲ تا ۱۷۸۶ این قصر توسعه یافته و با سبک معماری کلاسیک روس تزئین گردید. اکثر ساختمان­ های این قصر با گنبدهای زیبا تزئین شده ­اند و قصر به دو نیمه ­ی خانم ها و آقایان تقسیم شده است که این سبک زیبایی خاصی را به این مکان بخشیده است.درون قصر از اتاق ­های مختلف، دفتر کار، گالری نقاشی و کلیسای خانواده ­ی تزار تشکیل شده است.

 

 

قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ 4

 

 

در سال ۱۸۰۳ قصر پاول در آتش سوخت و پس از آن دوباره توسط وارانیخین (معمار روسی) بازسازی شد.شهر پاولوفسک در سال ۱۸۳۸ به راه آهن سراسری روسیه پیوست. در زمان اشغال شهر توسط ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم ایستگاه راه آهن ویران گردید که بعداً دوباره احیا گردید. امروزه در قصر پاول کنسرت های کلاسیک بسیاری برگزار می­ گردد و این مکان در بین روس ها به پایتخت موزیک کلاسیک مشهور می­ باشد.

 

 

قصر پاولوفسک سنت پترزبورگ 2

 

 

کاربری امروز قصر پاولوفسک

قصر پاولوفسک پس از این که سال ها به عنوان گهواره ی زندگی و گذراندن تعطیلات خانواده ی سلطنتی روسیه مطرح بود، اکنون مکانی برای برگزاری مشهورترین و سطح بالاترین کنسرت های موسیقی در شهر سن پترزبورگ مورد استفاده قرار می گیرد.
حتی در میان مردم روسیه، قصر پاولوفسک شهر سن پترزبورگ به عنوان پایتخت موزیک کلاسیک معروف شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است