قلعه آنکارا ترکیه

آنکارا، پایتخت ترکیه دومین شهر بزرگ ترکیه و شهری مدرن با ساختمان های امروزی ست. این شهر تاریخی بسیاری از آثار تاریخی خود را در اثر گذر زمان از دست داده است اما هنوز هم می توان در آن بناهایی را یافت که گذشته پرفراز و نشیب شهر را روایت می کنند، آثاری مثل قلعه آنکارا که متعلق به قرون وسطی ست و معماری آن از دوره های مختلف تاریخی تاثیر گرفته است. می خواهیم درباره قلعه آنکارا حرف بزنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

قلعه آنکارا 2

 

 

چرا بازدید از قلعه آنکارا ؟

  • این قلعه یکی از معدود بناهای تاریخی آنکاراست که هنوز هم مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.
  • قلعه آنکارا بهترین بنای باقی مانده از قرون وسطی در آنکاراست.
  • بیشتر، جوانان به دیدن این قلعه می روند و جو پر شور و نشاطی در آن حاکم است.
  • قلعه آنکارا تلفیقی از معماری باستان، عثمانی، سلجوقی و… را برای شما به نمایش می گذارد.

 

 

قلعه آنکارا 3

 

 

درباره قلعه آنکارا

قلعه آنکارا (Ankara Castle) یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی پایتخت ترکیه ست، بنایی که قدمت آن به امپراتوری رومی، سلجوقی و عثمانی برمی گردد و با سابقه تاریخی و فرهنگی اش از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر است. قلعه آنکارا که نماد پایتخت ترکیه ست بر فراز تپه ای صخره ای با دامنه های شیب دار بنا شده و از دیواره های داخلی و خارجی تشکیل شده است.

قلعه در جایی دورتر از شلوغی های پایتخت بنا شده و در بازدید از آن از زندگی مدرن و آسمان خراش های نواحی مرکزی شهر فاصله می گیرید. دیواره های داخلی با ۴۲ برج مختلف تکمیل شده اما دیواره های خارجی دارای ۲۰ برج هستند. بیشتر دیوراه های خارجی از بین رفته اند اما دیوارهای داخلی دست نخورده باقی مانده اند.

 

 

قلعه آنکارا 4

 

 

کمی بیشتر از قلعه آنکارا…

قلعه در دوران قرون وسطی ساخته شده است و به همین خاطر دارای معماری خاص آن زمان است که الهام گرفته از معماری باستانی است (تشکیل شده از سنگ‌های بزرگ) که تأثیر یافته از سبک معماری عثمانی نیز قرار گرفته است.

ظاهر جذاب و نقشه جالب این قلعه منحصر به فرد است و در کمتر جایی در ترکیه و حتی دیگر جاهای جهان دیده شده است.

جدا از این در اطراف  قلعه آنکارا، روستاهایی با سبک زندگی قدیمی را می‌توان دید که بسیار زیبا هستند و سبک زندگی سنتی آن‌ها کاملاً ارزش دیدن را دارد.

 

 

قلعه آنکارا 5

 

 

سبک ساخت و معماری جالب قلعه آنکارا

قلعه آنکارا دارای ۲۰ برج متعدد است و در کل فضایی به مساحت ۴۳,۰۰۰ را اشغال کرده و دارای دیوارهایی به ارتفاع ۱۴-۱۶ متر است. در میان این قلعه میدانی دیده می‌شود که اتاق‌های استقرار در اطراف این میدان مهم قرار داشته است. این میدان در گذشته برای جلسات و گردهمایی‌ها استفاده می‌شده و امروزه نیز به عنوان مکانی برای کنسرت‌ها و جشنواره‌های مهم استفاده می‌شود. از نکات قابل توجه  قلعه استحکام سازه‌های آن است که در آن زمان که محل نگهداری سلاح‌های جنگی بوده تدبیر شده است.
ضمن همین موضوع لازم به ذکر است که این قلعه دارای ۴۲ محل برای نگهداری ادوات جنگی قابل انفجار است. که این ویژگی قلعه را به محلی خطرناک برای دشمنان تبدیل می‌کرده است.

 

قلعه آنکارا 6

 

 

 

امکانات و دسترسی به قلعه آنکارا

متاسفانه به دلیل قرار داشتن قلعه  بر روی تپه‌های مرتفع و بلند اطراف شهر، امکان دسترسی به آن توسط مترو و اتوبوس وجود ندارد و شما یا باید از امکانات تور آنکارا برای رفتن به این مکان استفاده کنید یا این که با تاکسی به این مکان تاریخی در آنکارا مراجعه کنید.

در  قلعه می‌توانید از بازار صنایع دستی و سوغاتی دیدن کنید و همچنین از مکان‌های دیدنی آنکارا در نزدیکی این محل مثل موزه تمدن آناتولی، مرکز خرید چیکریکچیلار یوکوشو و همچنین معبد آگوستیس و رومی‌ها دیدن فرمائید و لذت ببرید.

 

 

قلعه آنکارا 1

 

 

 

آدرس قلعه:

ترکیه، آنکارا، منطقه کل ماه، جاده اولوکانلار، قلعه آنکارا.

Kale Mah, ۰۶۲۴۰ Altındağ/Ankara, Turkey

تلفن تماس (به زبان‌های ترکی و انگلیسی):

۰۰۹۰۵۴۱۳۵۵۳۸۴۶

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است