قلعه رومیان آنتالیا ترکیه

در آنتالیا جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارد، به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای دیدن از آن ها تورهای آنتالیا را خریداری کرده و به این شهر سفر می کنند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از جاذبه های تاریخی و قدیمی این شهر، یعنی قلعه رومیان آنتالیا بپردازیم. پس از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

 

قلعه رومیان 2

 

 

 

قلعه رومیان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد که در پارکی بزرگ و سرسبز و مشرف به بندر آلانیا واقع شده است. این مکان تاریخی در قرن دوم میلادی ساخته شده است، قلعه ای عریض و استوانه ای شکل با ارتفاع 14 متر می باشد و از طرفداران بیشماری برخوردار است. قلعه رومیان در زمان امپراتوری بیزانس احداث گردیده است و علاقه مندان می توانند از بالای این قلعه، مناظر زیبای شهر را نظاره کنند و لذت ببرند.

 

قلعه رومیان 3

 

 

 

آثار باستانی ترکیه؛ هدف اصلی ساخت قلعه رومیان

هدف اصلی ساخت قلعه رومیان، به‌منظور نظارت بر تمامی مناطق بندر بوده است که توسط نگهبانان کنترل می‌شده است. البته باوجوداینکه محققان با انجام تحقیقات فراوان بر روی نقاط مختلف این قلعه، هنوز قادر به تشخیص چگونگی کارکرد این قلعه نشده‌اند، عده‌ای بر این باور هستند که در تمدن قدیم آنتالیا، این قلعه نقش فانوس دریایی را ایفا می‌کرده است (فانوس‌های دریایی نقش هدایت و راهنمایی در جهت‌گیری صحیح به کشتی‌ها در شب را بر عهده داشتند) که جزء آثار باستانی ترکیه محسوب می‌شود.

 

 

قلعه رومیان 4

 

 

 

در اطراف قلعه رومیان، پارک ها، رستوران ها و کافه های بیشماری وجود دارد که گردشگران ترکیه می توانند از این امکانات رفاهی بهره مند شوند. علاقه مندان پس از بازدید از قلعه رومیان و قدم زدن در محوطه پارک می توانند به یکی از این رستوران ها و کافه ها بروند و در انتها نیز با یک نوشیدنی دلچسب خاطرات خوشی را در کنار عزیزانشان رقم بزنند. به گردشگران عزیز توصیه می شود در سفر به شهر زیبا و ساحلی آنتالیا بازدید از این مقصد گردشگری را از دست ندهند زیرا شور و حال خاص خود را دارد و مکان بسیار مناسبی برای علاقه مندان به آثار تاریخی می باشد.

 

 

قلعه رومیان 5

 

 

 

این برج در حومه ی شهر کاله ایچی قرار گرفته است و می توانید با آسانسور به بالای برج برسید. همچنین ورودی دیگری از پارک کارالیوغلو به این برج وجود دارد، پارکی که در آن زندگی جریان دارد و گردشگران مشغول ساختن روزهای شاد هستند. اگرچه این ساختمان کوچک است، اما هنوز هم ارزش دیدن را دارد. این ساختمان کهن با آن پرچم کوچک در بالای برج و با بهترین منظره در میان دریای مدیترانه، خلیج آنتالیا و ورود به بندر قدیمی رومی، یکی از بهترین گزینه ها برای گشت و گذار در آنتالیا می باشد.

 

 

قلعه رومیان 6

 

 

 

 زمان بازدید قلعه رومیان

قلعه رومیان از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا در تور آنتالیا محسوب می‌شود؛ همچنین این کشور آب‌وهوای نسبتاً سردی دارد، و به‌این‌علت توصیه می‌شود که در صورت امکان به‌منظور استفاده از پارک‌های آبی و استخرهای موجود در شهر آنتالیا اگر در فصل تابستان سفر کنید مناسب‌تر خواهد بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است