قلعه میخایلوفسکی سنت پترزبورگ روسیه

قلعه میخایلوفسکی یکی از دیدنیهای سنت پترزبورگ یک قلعه نظامی است که به دستور امپراتور پائول اول در سال 1797-1801 در جنوب باغ تابستانی ساخته شد. این قلعه به سبک های مختلف معماری مانند کلاسیک فرانسوی، ایتالیایی رنسانس و گوتیک طراحی شده است. قلعه با یک حیاط کوچک هشت ضلعی ساخته شده است. یک ساختمان با گوشه های گرد با آب از رودخانه مویکا و رودخانه فونتانکا و دو کانال به نامهای کانال کلیسا و کانال یکشنبه احاطه شده که قلعه را به یک جزیره مصنوعی تبدیل کرده است. این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه به شمار میرود.

 

 

قلعه میخایلوفسکی 3

 

 

معماری قلعه میخایلوفسکی سنت پترزبورگ

قلعه میخائیلوفسکی یا همان سنت میخائیل که امروزه یکی از دیدنی‌های روسیه به شمار می‌آید اولین بار در رویاهای تزار پاولف (پاول اول) شکل گرفت. ساختمانی که با معماری منحصر به فردش بزرگترین بنای معماری تاریخی شهر سنت پترزبورگ و سنگ تمامی بر معماری باشکوه کاخ‌های شهر سنت پترزبورگ و از مهم‌ترین مقاصد برای مسافران تور روسیه است. از آنجا که کلیسای میکائیل (میخائیل) فرشته مقرب، قدیس حامی دودمان رومانف در این کاخ قرار گرفته به آن نام میخائیلوفسکی داده‌اند.

 

 

قلعه میخایلوفسکی 2

 

 

 

معماری این مجموعه الهام گرفته از معماری ساختمان‌های قرون وسطی است و با قدم زدن در آن خود را در قرون وسطی حس خواهید کرد، کافی است کمی از قوه تخیلتان استفاده کنید. نکته قابل توجه معماری این کاخ، احاطه شدنش با آب، کانال‌های شبه سنگری، توپ و پل متحرک است، چرا که تزار پاول می‌خواست این کاخ برای همیشه از حمله دشمنان در امان باشد. این قلعه از هر طرف به شکلی دیده می‌شود که تالارهای باشکوهش آن را به یکی از دیدنی‌های روسیه تبدیل کرده است.

 

 

قلعه میخایلوفسکی 1

 

 

تاریخچه قلعه میخایلوفسکی سنت پترزبورگ

تزار پاولف پس از آن که به تخت شاهی رسید، دستوراتی مبنی بر محدودکردن آزادی اشراف‌زدگان و اصلاحات مترقی‌جویانه دیگر داد. اصلاحات او بسیاری از اشراف‌زادگان و نظامیان را ناراضی ساخت. این امر موجب شد تا توطئه‌ای علیه او در کشور جریان یابد و او تنها پس از چهل روز اقامت در کاخ میخائیلوفسکی کشته شد. پس از قتل این امپراتور، دیگر هیچ کدام از تزارها تمایلی به اقامت در این کاخ از خود نشان ندادند و حتی آثار هنری و دیگر اموال کاخ را از آنجا بیرون بردند. این کاخ بعدها با اندکی تغییر در معماری به دانشکده عمومی مهندسی تغییر کاربرد پیدا کرد اما سرانجام قلعه میخائیلوفسکی، به یکی از زیرمجموعه‌های کاخ‌های موزه دولتی روسیه تبدیل شد و امروزه یک نمایشگاه دائمی گالری هنری و موزه‌ای از هنرهای آنتیک، اروپایی و روسی نیز در آن برپاست.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است