قلعه ناهارگار جیپور هند

قلعه ها و ابنیه تاریخی موجود در شهر جیپور، این منطقه را به یک انتخاب ایده آل برای دوستدارن تاریخ به خصوص علاقه مندان به گذشته شبه قاره هند می نماید. قلعه ناهارگار جیپور مشرف به شهر جیپور است و از آن می‌توانید قسمت‌های زیادی از جیپور را مشاهده کنید. قلعه Nahargarh روی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌کوه‌های جهان، بر تپه‌های Aravalli که مشرف بر شهر جیپور است، ساخته شد تا در کنار قلعه‌های «آمبر» و «جایگر» سپری دفاعی در مقابل دشمنان شهر باشد.

 

 

قلعه ناهارگار 4

 

 

درباره قلعه ناهارگار جیپور

قلعه ناهارگار در حقیقت یک قلعه مجزا نیست؛ شاید در ظاهر امر این طور به نظر بیاید اما هدف از ساخت آن تکمیل کردن سپر دفاعی برای شهر با اهمیت جیپور به خصوص در زمان حکمرانی سازندگان این بنای نظامی بوده است. قلعه ناهارگار جیپور دقیقا بر شهر زیبای جیپور مسلط است و اگر بر بالای تپه محل قرار گیری این سازه با کاربری سابق نظامی و کاربری جدید گردشگری بروید، نمایی زیبا و تماشایی و سراسری از این شهر را خواهید یافت. این قلعه بر روی تپه Aravalliکه کاملا بر شهر مسلط است ساخته شده است تا در کنار دو قلعه آمبر وقلعه جاگار سیستم دفاعی شهر را در زمان خود تکمیل نماید. نام قبلی قلعه  در ابتدا Sudarshangarh بوده و بعد به این نام تغییر کرده که معنای آن نیز به مفهوم اقامتگاه ببرها است.

 

 

قلعه ناهارگار 2

 

 

تاریخچه قلعه ناهارگار جیپور

قلعه ناهاگار را در سال 1734 میلادی با همان اهدافی که در سطور بالاتر ذکر شده ساخته اند و در سال 1868 میلادی نیز بر وسعت آن افزوده شده است. این سازه دارای اتاق های فراوان، محل های پذیرایی مجلل و غیره است و حتی برای اقامت تابستانی مهاراجه و خانواده وی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. در نزدیکی قلعه ناهارگار جاذبه های دیدنی مربوط به حیات وحش نیز وجود دارد که می توان از آن ها هم بازدید نمود. ساعت بازدید از این مجموعه بین ساعات 10 صبح الی 17 عصر می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است