متروی مسکو روسیه

متروی مسکو یکی از دیدنی‌ترین ایستگاه‌های مترو جهان است که نقاشی‌های زیبا بر روی دیوارها و دکوراسیون داخلی آن، نظیر لوسترها که در آنجا نصب شده است بسیار باشکوه است و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر تبدیل کرده است طوریکه هر یک از ایستگاه‌ها داستان تاریخی مختص به خود را برای شما تعریف می‌کند.

متروی مسکو که یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان به حساب می‌آید دارای ساختار ریلی عجیب و هوشمندانه است. معماری متروهای مسکو بر روی تاریخ و فرهنگ این کشور تمرکز دارد و با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ متروی مسکو شاهد سرمایه‌گزاری‌های بیشتری بوده است.

 

 

متروی مسکو 5

 

 

 

درباره سیستم متروی مسکو

طرح اولیه مترو توسط دو مهندس به نام های «پیوتر بالینسکی» و «اوگنی» در سال ۱۹۰۲ ارائه اما ساخت مترو سال ها بعد در سال ۱۹۳۱ شروع شد. متروی مسکو اولین سیستم متروی اروپایی بود که در سال ۱۹۹۸ از کارت های هوشمند پلاستیکی استفاده کرد، این کارت ها برای سفرهای نامحدود ۳۰، ۹۰ یا ۳۶۵ روزه برنامه ریزی شده بود. برای مسابقات المپیک ۲۰۱۴  چندین دستگاه فروش خودکار در همه ایستگاه های مترو نصب شد که بعد از ۳۰ خرید موفق، به مسافران یک بلیط رایگان می دهند. در ابتدا حزب کمونیست شوروی در سال ۱۹۳۳ ، برای مترو ۱۰ خط با مسیر کلی ۸۰ کیلومتر را به تصویب رسانده بود، امروز مترو به ۳۳۹ کیلومتر گسترش پیدا کرده است.

 

 

متروی مسکو 2

 

 

تا سال ۱۹۵۵ متروی مسکو که کل ایستگاه های آن بر اساس معماری استالینیستی ساخته شد به نام «لازار کاگانویچ» ، شخصی که نقشه اولیه خطوط اولیه مترو را طراحی کرد، نامیده می شد. در ابتدا مترو را با هدف آسایش و راحتی مردم درست کردند اما بعد از مرحله دوم ساخت، مشخص شد که مترو تبدیل به نماد سیاسی شده و حتی یکی از ایستگاه ها هم شبیه عبادتگاه کلاسیک ساخته و با بنرها، جا شمعی و عکس های نظامی تزئین شده بود.

 

 

متروی مسکو 1

 

 

معماری متروی مسکو

در مورد معماری ایستگاه های مترو شهر مسکو می توان گفت که شیوه به کار گرفته شده در آن ابتدا به صورت کلاسیک ولی در ادامه از معماری های نوین نیز بهره گرفته شد. از معماران مشهور شوروی که در دوره های مختلف مسئولیت طراحی و ساخت این متروها را بر عهد داشتند می توان وگلفریخ، فومین و سوسیف را نام برد. از همان ابتدا ایستگاه های مترو مسکو علاوه بر حمل و نقل اهداف فرهنگی و اجتماعی نیز داشتند. هر کدام از ایستگاه ها به صورت خاص و محصر به فرد ساخته شد اند. عمدتا از سال های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ ایستگاه های مترو به موضوعات حماسی و قهرمانی مردم شوروی در جنگ جهانی اختصاص یافت.

 

 

متروی مسکو 3

 

 

 

در حال حاضر متروی مسکو دارای ۱۸۰ ایستگاه، ۱۲ خط و ۲۹۸ کیومتر طول می باشد که شبانه روز در حال جابه جایی تقریبا ۶ میلیون مسافر است و به جرات می توان گفت که این مترو از زیباترین، ارزن ترین و پیشرفته ترین متروهای موجود در جهان می باشد که در مدت زمان بسیار کوتاه ۹۰ ثانیه ای مسافران سوار مترو می شوند. این قطارها هر کدام دارای ۴۴ صندلی و در کل یک قطار مترو دارای ۲۷۰ نفر گنجایش می باشد.ایستگاه ها علاوه بر اینکه هر کدام دارای نام مجزا می باشد، خطوط آن نیز با رنگ های مخصوصی نمایش داده شده است. همچنین پله برقی موجود در متروی مسکو جزء طولانی ترین پله برقی های اروپا می باشند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است