مراکز تفریحی سوئد

مراکز تفریحی سوئد
سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور شهر استکهلم است. سئد یکی از زیبا ترین کشور های اروپایی است. در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا مراکز تفریحی سوئد بیشتر آشنا بشیم .

اسکانه سوئد

اسکانه سوئد

اسکانه که در منطقه جنوبی سوئد واقع شده است، شهری است که بر روی حاصل خیزترین خاک دنیا قرار گرفته است. زمینهای زراعی زیبا، جنگلها و دریاچه‌ها این مکان را زینت داده‌اند و تقریبا ۳۰۰ قلعه و باغ متعلق به قرون ۱۲ تا ۱۹ در آن قرار دارند. کشت زارهای محصولات کشاورزی، گلهای بی‌پایان دشت‌ها، افق گسترده و سواحل آرام این شهر بسیار وسوسه انگیز هستند. رستورانهای محلی نیز در این شهر سبزیجات و میوه‌های تازه کشت شد، گوشت غاز، مارماهی، قارچ و مارچوبه را به عنوان غذاهایی لذیذ سرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از صرف غذا ، گردشی در قلعه سوفیرو (Sofiero Castle) و پیاده ‌روی در اسکانلدن تریل (Skåneleden Trail)  داشته باشید و به سفری ۱۰۰۰ کیلومتری در حومه شرقی شهر بپردازید و یا در مکان هایی که مجهز به تابلوهای راهنما هستند، دوچرخه سواری کنید.

جاکموک (Jokkmokk)

جاکموک

جاکموک شهری رویایی در لاپلند، ایالت شمالی سوئد است که میتوانید در آنجا مسابقه گوزن‌ های شمالی را تماشا کنید، بازار زمستانی را ببینید و درباره گروهی محلی به نام “سامی” اطلاعات بدست بیاورید. بازار جاکموک بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و هر سال در فوریه شروع به کار می‌کند. با وجود ارتفاع برف و دماهای دو رقمی زیر خط انجماد، بازار سنتی فرهنگ سامی را جشن می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که در این مکان از خوراک‌ های محلی بخورید، به گوزن های شمالی غذا بدهید و رقص محلی را در بازار تماشا کنید. همچنین به موزه آجته (Ájtte Museum) که فرهنگ عمیق سامی را نمایش می‌دهد، بروید. جاکموک نقطه اصلی برای دسترسی به ۴ پارک ملی در منطقه میراث جهانی لاپونیا است. در این شهر، انتظار دیدن روزهای تمام نشدنی تابستان یا تاریکی طولانی در زمستان را داشته باشید،  زیرا شهر در بالای مدار قطب شمال واقع شده است.

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت (Kosterhavet)

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت

کوسترهیوت اولین پارک زیردریایی ملی سوئد است. این پارک ۴۵۰ کیلومتر مربعی شامل بیشترین تنوع به لحاظ زندگی دریایی است. پارک زیردریایی مورد بحث تقریبا ۲۰۰ نوع مختلف از حیوانات و گیاهان شامل صخره‌های مرجانی در اعماق آب را در برمی‌گیرد. این پارک در جزایر کستر در غرب سوئد واقع شده است و محلی برای زندگی کاستر وادرو جورد (Koster-Väderö Fjord) است. در تابستان توریست ها میتوانند در این پارک به شنا و غواصی و در دیگر زمان های سال به پیاده روی، ماهیگیری و دیدن پرنده ها بپردازند. میهمانان همچنین می‌توانند در کنار خوک های آبی یا گرازهای دریایی در زمانهای مشخصی از سال قایق رانی کنند.
آر (Åre)

آر

دامنه های اسکی در شهر آر دارای امتیاز بالایی در جهان هستند. این شهر دارای طیف وسیعی از رستوران‌ها و مراکز خرید است و گزینه‌های تفریحی دیگری نیز در آن وجود دارند.اما، بیشتر توریست ها به دلیل شرایط مناسب اسکی به آنجا سفر میکنند. گفتنی است؛ آرسکوتان (Åreskutan) عمودی ترین نقطه شمال اروپاست و در طول ماههای تاریک زمستان، مسافران می‌توانند از سفر در شب های روشن لذت ببرند و همچنین نگاهی مختصر به شفق شمالی بیاندازند. برای آنهایی که دنبال ماجراجویی بیشتری هستند نیز سیاحتی اکتشافی در برف که چند روز یا چند ساعت به طول می‌انجامد، پیشنهاد می‌شود.
پارک ملی آبیسکو (Abisko)

پارک ملی آبیسکو

پارک ملی آبیسکو که در شمال لاپلند (Lapland)  واقع شده است، مکان اصلی برای برپا کردن اردوگاه و کاوش درباره شفق قطبی است. همچنین، ایستگاه آسمان سپیده دم(Aurora Sky Station on Mount)   در کوه نولجا (Nuolja) ، کوهی که ۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در منطقه ای خیلی سیاه قرار دارد و یکی از بهترین مناظر دیدنی دنیاست. در تابستان، توریست ها میتوانند در جنگل ها به پیاده روی بپردازند، در میان ترولسجون (Trollsjön)  که تمیزترین دریاچه در سوئد است، راه بروند و غارنوردی کنند. حتی در زمستان هم مسافران میتوانند از زیبایی‌های طبیعت بهره ببرند و مثلاً، امکان اسکی در این منطقه وجود دارد. مکتشفان جاه طلب میتوانند سورتمه سگها را امتحان کنند و یا مکانی برای گرفتن ماهی یخی پیدا کنند. پیشنهاد می‌کنیم، شب را در ایستگاه کوه آبیسکو که یک خانه کوهستانی است که از یک قرن پیش مورد استفاده قرار گرفته، بگذرانید.

 
گردش‌ با قایق سوئد

گردش‌ با قایق سوئد

دریا در شریان‌های استکهلم جریان دارد و در ماه‌های تابستان شهر پر از قایق‌هایی با اندازه و شکل‌های گوناگون می‌شود. بسیاری از شهرنشینان در مجمع‌‌الجزایر اطراف شهر، خانه تابستانی دارند و اگر نگوییم کل تابستان، حداقل اکثر آخر هفته‌ها را در آنجا سپری می‌کنند. تجربه کردن استکهلم از طریق آب، قطعاً یکی از بایدهای سفر به این شهر محسوب می‌شود. طی توری با قایق می‌توانید از زیر پل‌های استکهلم عبور کرده و از مناظر زیبا لذت ببرید.
رویال پارک ملی شهر

رویال پارک ملی

گردش، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر فرهنگ سوئدی است. رویال پارک (Royal National City Park)، فضای سبزی به طول ۱۰ کیلومتر است که در استکهلم پیچ و تاب می‌خورد. اینجا اولین پارک ملی شهری در جهان بوده و جمعیت گردشگران و اهالی شهر در آن مشغول پرسه زدن هستند. در بیشه‌های آن می‌توان گوزن شمالی، روباه، پرندگان نادر و زیبایی‌های بسیار دیگری را تماشا کرد. موزه‌ها، قلعه‌ها، تئاترها، هتل‌ها، امکانات ورزشی و خانه‌های تاریخی از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند. عاشقان طبیعت از کاوش روح‌بخشی که در میان درختان بلوط چند صد ساله، دریاچه‌ها، رودها، تپه‌ها و نقطه‌های مخصوص شنا خواهند داشت قطعاً نهایت لذت را می‌برند. وقتی در میان این پارک هستید واقعاً سخت است که باور کنید این فضای سبز و فوق‌العاده در وسط پایتخت قرار دارد.پارک تفریحی لیزبرگ (liseberg amusement park)
باغ وحش بوراس (borås djurpark)

باغ وحش بوراس

پارک تفریحی لیزبرگ (liseberg amusement park)

پارک تفریحی لیزبرگ

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است