مزایا و معایب تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ موقعیت توپوگرافی در نقطه ای منحصر به فرد از سطح کره ی زمین قرار گرفته است . این کشور نقطه اتصال سه قاره ی آسیا ، آفریقا و اروپا بوده و از موقعیت آب و هوایی بسیار ایده آل برخوردار می باشد . این کشور حدود ۸۰ میلیون جمعیت دارد و مردمش پیرو دین اسلام هستند . زبان رسمی ترکیه ای ها ، زبان ترکی و واحد پولشان لیره و پایتخت این کشور شهر آنکارا است . ترکیه یک کشور فوق العاده برای گردشگران می باشد زیرا این کشور از سه طرف با دریا احاطه شده است و این خود قابلیتی است که ترکیه را بستر مناسبی برای آفتاب گیری در تابستان و اسکی بازی در زمستان تبدیل میکند .

 

 

تحصیل در ترکیه 1

 

 

 

کشور ترکیه ترکیبی از اقوام و ملل مختلف است که دانشجویان را در محیطی پر از تنوع فرهنگی قرار می دهد و آنها را با انواع رسوم و فرهنگ ها ، ادیان و زبانها و حتی غذاهای مختلف آشنا می کند . شهر استانبول در ترکیه طبق نظر زمین شناسان ، یکی از هفت شهر مشهور جهان است که با وقوع یک زلزله در کف اقیانوس بوجود آمده است .

 

 

تحصیل در ترکیه 2

 

 

مزایای تحصیل در ترکیه

بزرگترین مزیت تحصیل در ترکیه برای ما ایرانیها همجوار بودن و فاصله نزدیک دو کشور با هم می باشد . دیگر مزیت چشمگیر برای دانشجویان در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه ی آن است . خصوصا اینگونه هزینه ها در ترکیه برای ما ایرانیها مناسب می باشد زیرا شباهت زیادی به کشور خودمان دارد .

بهترین دانشگاه های ترکیه با در نظر گرفتن بیمه دانشجویی ، هزینه ی درمانی دانشجویان را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد . همچنین دانشجویان از تخفیفات ویژه برای هزینه ی حمل و نقل نیز برخوردار می شوند .

 

 

تحصیل در ترکیه 3

 

 

 

از دیگر موارد مزایا و معایب تحصیل در ترکیه این کشور برای ما ایرانیها عدم نیاز به صدور ویزا می باشد . این خود مزیت قابل توجهی است زیرا بسیاری موارد اتفاق می افتد که شما موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه خارجی می شوید اما به دلیل سخت گیری هایی در زمینه ی صدور ویزای تحصیلی از سوی کشور مقصد ، نمی توانید به هدفتان دست پیدا کنید . کشور ترکیه این مشکلات را برای دانشجویان ایرانی ندارد و شما به محض اخذ پذیرش از دانشگاه می توانید بدون ویزا وارد ترکیه شوید و پس از ثبت نام در دانشگاه ، برای شما ویزای تحصیلی صادر می شود .

 

 

تحصیل در ترکیه 4

 

 

 

بهترین مزایای تحصیل در ترکیه

ذکر این نکته مهم می باشد که ، بسیاری از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و  بهداشت ایران می باشد . بنابراین دانشجویان راحت می توانند به ایران برگردند و مشغول به کار شوند .

شایان ذکر است که وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی ترکیه به طور کلی از سیستم آموزش آمریکایی پیروی می کند و مدارک تحصیلی آن برای ادامه تحصیل در سایر نقاط دنیا معتبر می باشد . بر همین اساس شما در حین تحصیل در ترکیه می توانید از سیستم تبادل دانشجو یا اراسموس نیز استفاده نمایید و تحصیل در یک دانشگاه معتبر در کشور دیگری را نیز تجربه کنید .

برخی از دانشگاه های ترکیه به حالت شعبه ای از یک دانشگاه فرانسوی ، آلمانی و یا آمریکایی در ترکیه با کیفیت آموزشی بسیار بالا مشغول به کار هستند . برای تحصیل در این دانشگاه ها یادگیری زبان ترکیه ای الزامی نیست .

 

 

تحصیل در ترکیه 5

 

 

 

معایب تحصیل در ترکیه

در بررسی مزایا و معایب تحصیل در ترکیه باید عنوان کرد که بزرگترین عیب تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی یادگیری زبان ترکی است . اغلب دانشگاه های دولتی در ترکیه زبان تدریس شان به زبان ترکی استانبولی است و یادگیری این زبان یکسال از وقت و هزینه ی دانشجو را در ترکیه تلف می کند .

دانشگاه های انگلیسی زبان زیادی هم در این کشور وجود دارند اما همگی خصوصی بوده و شهریه زیادی از دانشجو می گیرند . شهریه دانشگاه های خصوصی در ترکیه تقریبا ده برابر دانشگاه های دولتی می باشد . یعنی تنها راه اخذ پذیرش از یک دانشگاه دولتی معتبر و تحصیل با هزینه ی کمتر در ترکیه ، شرکت در آزمون های زبان ترکی و ارائه نمره آنها به دانشگاه هاست .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است