مسجد حاجی بایرام آنکارا ترکیه

با اینکه آنکارا به مانند دیگر شهری ترکیه همچون آنتالیا، مارماریس و بدورم سواحل شنی و تفریحات مهیج آبی ندارد اما از نظر جاذبه‌های تاریخی و اماکن قدیمی بسیار قوی است، به طوری که سالانه مسافران و گردشگران زیادی که علاقمند به دیدن بناهای تاریخی و باستانی هستند با تور ترکیه به بازدید از دیدنی‌های آنکارا می‌روند و زیبایی‌های این شهر را از نزدیک لمس کنند. در سفرهای خود به ترکیه حتما سری به پایتخت این کشور یعنی آنکارا بزنید و از مسجد حاجی بایرام آنکارا که در نزدیکی محله قدیمی اولوس قرار دارد دیدن کنید.

 

 

مسجد حاجی بایرام 1

 

 

تاریخچه مسجد حاجی بایرام آنکارا

عملیات ساخت این مسجد در سال 1427کلید خورد و بعد از یک سال در سال 1428 به بهره‌برداری رسید. مسجد حاجی بایرام که یکی از مقصدهای گردشگری ترکیه به شمار می‌آید به دست معمار معروف عثمانی به نام سینان و یکی از نوه‌های حاجی بایرام طراحی و ساخته شد. این مسجد در سال 1427 طی بازه زمانی یک ساله در کنار آرامگاه صوفی نامدار، حاجی بایرامِ ولی که از بنیانگذاران فرقه‌ی بایرامی در ترکیه بود ساخته شد و اکنون از محبوبیت ویژه‌ای در بین شهروندان ترک و گردشگران تور آنکارا برخوردار است.

 

 

مسجد حاجی بایرام 3

 

 

 

مسجد حاجی بایرام در گذر زمان بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت، تا اینکه در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شاخص در آنکارا مورد بازدید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است. قدمت مسجد حاجی بایرام آنکارا به دوره عثمانی و نیمه اول قرن پانزدهم میلادی بر می‌گردد. این مسجد به همراه مسجد کجا تپه آنکارا از شناخته‌شده‌ترین مساجد شهر آنکارا به شمار می‌آید.

 

 

مسجد حاجی بایرام 2

 

 

بازدید از مقبره حاجی بایرام آنکارا

از آنجا که مقبره حاجی بایرام Haci Bayram در منطقه قدیمی اولوس در آنکارا قرار دارد و این مکان سرشار از جاذبه های توریستی و همچنین بازارهای متعددی است می توانید ضمن بازدید از این محل و مسجد حاجی بایرام Haci Bayram، از معبد آگوستوس و روم همجوار این مسجد می باشد و همچنین بازار اولوس و همچنین موزه تمدن آناتولی دیدن کنید و با یک بار رفتن به محله قدیمی اولوس می توانید از تمامی مکان های ذکر شده و همچنین مکان های دیگری دیدن کنید و لذت ببرید و هم در زمان و هم در هزینه تان صرفه جویی کنید.

 

 

مسجد حاجی بایرام 5

 

 

 

در کنار آن می توانید بعد از بازدید از همه اینها در رستورانهای سنتی مرکز بازار سنتی اولوس استراحت کرده و کوفته ها و کباب های سنتی ترکیه را بچشید.
البته لازم به ذکر است که در نزدیکی این مسجد پارک بسیار زیبا قرار دارد و می توانید ساعاتی را در آن با آرامش بگذرانید.
همچنین در فروشگاه های قرار گرفته شده در کنار درب اصلی مسجد میتوانید لوازم مذهبی و هم سوغاتی هایی برای عزیزان خود خریداری کنید.
این فروشگاه ها دارای جلوه های نوری بسیار زیبای هستند که یکی از جاذبه های گردشگری همین محله و مسجد حاج بایرام محسوب می شود همچنین در نزدیکی این مسجد کافی شاپی وجود دارد تا اگر خسته شدید در آن قهوه بنوشید و از بازدیدتان نهایت لذت را ببرید.

 

 

مسجد حاجی بایرام 4

 

 

دسترسی به مسجد حاجی بایرام در آنکارا

همانطور که در بالا ذکر کردیم مقبره و مسجد حاجی بایرام Haci Bayram در منطقه قدیمی در مرکز شهر آنکارا قرار دارد و دسترسی به آن ضمن داشتن ایستگاه های متعدد اتوبوس و مترو به عنوان برای شما سخت نخواهد بود.
پیشنهاد ما به شما استفاده از مترو است و زمانی که به ایستگاه محله اولوس رسیدید، می توانید با پای پیاده از انواع مکان های گردشگری در این محله دیدن کنید و روزی را در محله اولوس و ضمن بازدید از مسجد حاج بایرام بگذرانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است