مسجد سلطان سنگاپور

مسجد سلطان سنگاپور

سنگاپور کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است که حدود 640 جزیره کوچک و بزرگ دارد. این کشور سالهاست که به عنوان مقصد جدید و یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا مطرح شده است و هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان در قالب تور سنگاپور از جاذبه های متعدد این کشور بازدید می‌کنند.

مسجد سلطان یکی از معروف‌ترین دیدنی های سنگاپور است که در خیابان موسکات و خیابان پل شمالی منطقه کامپونگ گلام سنگاپور قرار دارد.

مسجد سلطان سنگاپور

برخی گردشگران تور مالزی سنگاپور که به این مسجد میرن این سوال براشون پیش میاد که چرا اسمش را گذاشتن مسجد سلطان؟ این مسجد به یاد دوست و شفیق سر استمفورد رفلز،سلطان حسین شاه نام گذاری شده است.

سبک معماری مسجد سلطان

ساخت و بنای آن 2 سال طول کشید و بنای آن در 2 طبقه ساخته شده و توسط دنیز سانتری طراحی شده است .سبک خاص معماری اسلامی و نمای آجری آن هر ساله صدها هنرمند اروپایی و آسیایی را که از این بنا دیدن می کنند، به تحسین وا می دارد.

چند سال پیش گنبد سبز آن طلاکاری شد و همچنین با سالنهای بزرگ و زیباش، برگزاری نماز و مراسم مذهبی را پذیرا می باشد.

مسجد سنگاپور

مسجد سلطان Masjid Sultan سنگاپور از یک سبک تحسین برانگیز معماری اسلامی و نمای آجری برخوردار است . برخلاف نمای خارجی مسجد که بسیار زیبا و دیدنی است فضای داخلی آن بسیار ساده و بی آلایش است .

سازمان حفظ میراث فرهنگی سنگاپور در سال ۱۹۷۵ میلادی این مسجد را به سبب قدمت و همچنین سبک خاص معماری اش در فهرست آثار تاریخی سنگاپور جای داده است . این مسجد در ماه مبارک رمضان حال و هوایی متمایز از دیگر ایام دارد در این ماه مسجد سلطان میزبان مراسم افطاری و نماز جماعت می باشد .

مسجد سلطان

حدود پنج هزار نمازگزار در این مسجد می‌توانند به طور همزمان به عبادت بپردازند. معماری و تزئینات نمای زیبای بیرونی مسجد توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. نمای مسجد از داخل کوچه چشم‌اندازی زیبا خلق کرده است.

ساعت دیجیتال قرمز رنگ درون سالن، از معدود مظاهر فن‌آوری امروزی سنگاپور در این مسجد است.

مسجد سلطان سنگاپور 1

اگر مایلید با فرهنگ و تمدن مردم شرق آسیا بیشتر آشنا شوید در سفر خود به سنگاپور بازدید از موزه تمدن های آسیایی سنگاپور و محله چینی ها را از دست ندهید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است