معبد بیومیوزا بوسان کره جنوبی

معابد کره جنوبی سرشار از افسانه‌های شنیدنی و داستان‌های جالب اند که در سفر به این کشور بازدید از آن‌ها و آشنایی با ماجراهای آن‌ها را نباید از دست داد. معبد بیومیوزا یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین معابد این کشور است که در حاشیه شرقی کوه Geumjeongsan در شهر بوسان قرار دارد و گردشگران بسیاری سالانه در کنار بازدید از سایر دیدنی های کره جنوبی از آن دیدن می‌کنند.

 

 

معبد بیومیوزا 1

 

 

درباره معبد بیومیوزا بوسان

قدمت این معبد به سال 678 میلادی می‌رسد و باوری کهن درباره نام آن جاری است، بیومیوزا در لغت به معنی معبد نیروانای ماهی است و به عقیده مردم بوسان، روزی یک ماهی طلایی رنگ از آسمان به سمت کوه Geumjeongsan فرود می‌آید و در چاهی در این کوه می‌افتد که بعدها دلیل ساخت معبد بیومیوزا در این مکان به شمار می‌رود. این معبد از اهمیت خاصی در بین مردم کره برخوردار است و بسیاری از کاهنان این کشور در آن تعلیمات دینی خود را فراگرفته‌اند.

 

 

معبد بیومیوزا 2

 

 

معماری اصیل معبد بیومیوزا در کنار طبیعت زیبای اطراف معبد مناظری چشم‌نواز خلق کرده‌است که پیشنهاد می‌شود چشم‌اندازهای پاییزی آن را از دست ندهید. بخش بزرگی از بنای معبد در طی جنگ‌های کره بین سال‌های 1592 تا 1598 از بین رفت و بعدها در سال 1613 موزد بازسازی قرار گرفت که نتیجه آن تا امروز پابرجا مانده است. سالن Daeungjeon در این معبد نمونه‌ی زیبایی از معماری سلسله چوسان است که تزئینات چشم‌نوازش نگاهتان را غرق در خود می‌کند و شما را به هزار سال پیش می‌برد.

 

 

معبد بیومیوزا 4

 

 

دروازه ایلیمون که بت‌کده‌ای سه طبقه است، طراحی منحصر به فردی دارد و قدمت آن به قرن نهم میلادی می‌رسد. جالب است بدانید که یک برنامه آموزشی برای بازدیدکنندگان در این معبد برگزار می‌شود تا گردشگران بیشتر با فرهنگ و آیین‌های بودائی آشنا شوند. در اطراف معبد غرفه‌ها و رستوران‌های سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید به گشت و گذار در آن‌ها بپردازید و از غذاهای محلی بوسان امتحان کنید. در بوسان پیشنهاد می‌شود علاوه بر معبد بیومیوزا سری به موزه بوسان بزنید تا با فرهنگ مردمان این سرزمین بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است