معبد جادا بودا شانگهای چین

درست است که شانگهای شهر بسیار توسعه یافته است اما اصالتش را حفظ نموده است، برای دیدن معماری زیبای معابد در این شهر به سراغ معبد جادا بودا (The Jade Buddha Temple) شانگهای بروید که خود گویای فرهنگ مذهبی مردم چین است.

 

 

معبد جادا بودا 4

 

 

درباره معبد جادا بودا شانگهای

در قسمت غربی شهر شانگهای معبد معروف و مقدس متعلق به بودائیها وجود دارد.در سال ۱۸۸۲معبدی قدیمی در این محل برای حفظ ۲ مجسمه سنگی بودا وجود داشت که توسط راهبی تارک دنیا به نام Huigen به این محل آورده شده بود ساخته شد که بعدا در سال ۱۹۲۸ برای حفظ این مجسمه ها معبد جدیدی بر روی آن معبد قدیمی ساخته شد.این ۲ مجسمه بودا نه تنها جزء آثار کم یاب و مقدس است بلکه جزء کارهای چینی زیبا نیز می باشد.

 

 

معبد جادا بودا 3

 

 

بودای نشسته دارای ۱۹۰ سانتی متر قد است و بوسیله سنگهای قیمتی و زمرد پوشانده شده است.بودای دراز کشیده ۹۶ سانتی متر طول دارد و به سمت راست خود دراز کشیده است بدین صورت که دست راست وی زیر سر و دست چپ بر روی پای چپ که این حالت را اصطلاحا ‘lucky repose’ یا آرمیده خوش اقبال گویند.در این معبد بوداهای سنگی دیگری نیز وجود دارد که از اماکن دیگر به عنوان تبرک به این محل آورده شده است.

 

 

معبد جادا بودا 2

 

 

تالار زیبای قهرمان بزرگ یکی دیگر از جاذبه های این معبد است که شامل 18 مجسمه از Luohan در ژست های مختلف و 3 مجسمه از بودا در سن های متفاوت از هم میباشد. در سال های قبل یعنی حدودا 1882 میلادی معبد قبلی وجود داشته اما معبدی که در حال حاضر در این مکان وجود دارد متعلق به سال 1928 میلادی است که تالار مجلل پادشاهان بهشتی، 2 حیاط و 3 تالار را شامل میشود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است