معبد سری ماریامان سنگاپور

سنگاپور شهری خیس اما گرم و زیبا، پر از آثار قدیمی و سازه های مدرن، یادآور تمدن باستان و مهد تجلی علم و تکنولوژی می باشد. معبد سری ماریامان یکی از آنهاست .

گردشگران خوش ذوق و سلیقه پس از ورود به شهر باران باید خود را آماده دیدن زیباترین و قدیمی‌ترین معبد شهر سازند. معبد سری ماریامان که متعلق به الهه ی بیماری و مراقبت می باشد در سال۱۸۶۲ به شکل امروزی درآمد و مشخص نیست که در آن سال چه تغییراتی در بنای اصلی معبد به وجود آمده است. این معبد در چندین نوبت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت، که  شکل اصلی آن به هیچ عنوان دچار تغییر و تحول نگردید.

معبد سری ماریامان سنگاپور

علاوه بر محلی برای عبادت این معبد برای مهاجران جدیدی که ازجنوب هند می آمدند یک پناهگاه بوده است.در دوران استعمار این مسجد مرکز فعالیت های هندوها بوده است و بیشتر هندوها برای ازدواج به این معبد می رفتند. این معبد تنها معبد مجاز هندوها در این کشور بوده است. در سال ۱۹۷۳ این معبد یک بنای تاریخی ملی شد. این معبد در طول سال ها میزبان فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی مختلفی بوده است. این معبد نماینده ای از فرهنگ هندوها در سنگاپور است.

سری ماریامان سنگاپور

ورودی اصلی محوطه معبد با تصویری از لرد Murgab و لرد Krishna مزین شده است. در داخل ساختمان اصلی معبد در قسمت ورودی یک زنگ طلایی قرار دارد برای اعلام کسانی که مایلند هدیه ای به این مکان مقدس بدهند. مجسمه های خدایان هندی در گوشه و کنار معبد با زیبایی و رنگ آمیزی خاصی  خودنمایی می‌کنند. دیوار ها، ستون ها و سقف معبد پوشیده شده از نقوش بسیار زیبا و رنگارنگی که هر یک از آنان می‌تواند  مدتی انسان را مدهوش خود گردانند.

این معبد دارای چندین تالار فرعی و یک تالار اصلی به نام Draupad می باشد که از نظر معماری می‌توان ساعت‌ها مورد بررسی و تفحص قرار گیرد در داخل معبد یک میله پرچم وجود دارد که در زمان شروع چشم ها و فستیوال ها، پرچم آن به اهتزاز در می آید. بهترین زمان بازدید این معبد کهن، هنگام برگزاری جشنواره Thimithi می باشد. معبد میزبان خیل عظیمی از گردشگران و بازدیدکنندگانی که خود را آماده دیدن نمایش های خاص کرده اند می باشد. یکی از این جشن ها که خیلی مورد توجه  بازدیدکنندگان قرار می گیرد. راه رفتن مردم به روی ذغال های گداخته بدون هیچ پوششی می باشد. این فستیوال معروف در حوالی ماه های اکتبر و نوامبر برگزار می شود.

سری ماریامان

در سفر به سنگاپور، پس از بازدید از معبد سری ماریامان پیشنهاد می‌کنیم به تماشای دیگر دیدنی های آن همچون تفرجگاه مارینا بی سندز و پارک دریاچه ‌ای لوور سلتار بروید.

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است