معبد Haedong Yonggung بوسان کره جنوبی

معبد Haedong Yonggung بوسان برخلاف دیگر معابد کره جنوبی در نزدیکی دریا قرار گرفته و به همین علت به معبد مقدس دریایی نیز معروف شده است. طبق افسانه‌ها خدای بزرگ مهربانی دریاها به تنهایی در نزدیکی دریا و بر پشت یک اژدها زندگی می‌کرده است. به همین علت بیشتر معابد این کشور به نام این خدا و با نشانه‌های اژدها آمیخته شده‌اند. این معبد از نظر مذهبی اهمیت زیاد و تاثیر عمیقی بر باورهای عمومی مردم کره گذارده که ناشی از ترکیب و هارمونی اژدها و خدای مهربانی دریاهاست.

 

 

Haedong Yonggung 2

 

 

این معبد توسط راهبی به نام Naong به عنوان مشاور مذهبی پادشاه Gongmin ساخته شد. در این زمان مردم در تنگنای فقر و گرسنگی تحت فشار بوده و نیاز به محلی آرامش‌بخش بودند تا اندکی التیام یابند و از خداوند درخواست باران کنند. در همین اوضاع، راهب Naong خواب خدای دریا را می‌بیند که به وی می‌گوید اگر معبدی به نام وی در گوشه‌ای از کوه Bongrae ساخته شود و مردم به عبادت در آنجا بپردازند، همه‌ی خشکسالی و بلاهای مردم رفع شده و دوباره به شادی می‌رسند!

معبد Haedong Yonggung متاسفانه بر اثر آتش‌سوزی در زمان تسخیر کره توسط ژاپنی‌ها نابود شد تا اینکه توسط راهبی دیگر در دهه ۱۹۳۰ از نو بنا گردید. بسیاری معتقدند در صورت بازدید از این معبد و عبادت در آن حداقل یکی از آرزوهایشان به واقعیت پیوسته است.

 

 

Haedong Yonggung 3

 

 

از مهم‌ترین و شاخص‌ترین بناهای معبد Haedong Yonggung می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاگودای سه طبقه با ۴ شیر: درست مقابل مجموعه معبد پاگودایی سنگی به رنگ روشن قرار دارد که Yongduam نامیده می‌شود. این چهار شیر هرکدام نماد لذت، عصبانیت، غم و خوشحالی هستند که پاگودا را از چهار سمت حمایت می‌کنند. زیبایی این بنا از دور چشم‌نواز است.
  • مجسمه‌ی بودای Yacksayeorae:‌ مجسمه‌ای مقدس که در بین مردم به بودای شفادهنده معروف شده است. این مجسمه کلاه سنتی کره‌ای نیز بر سر دارد و از سنگ ساخته شده است.
  • مجسمه‌ی الاهه‌ی آب دریا: مجسمه‌ای رو به دریاست که مردم محلی معتقدند با تکرار پشت سرهم نام وی می‌توان به موفقیت رسید. به هر صورت این مجسمه در فرهنگ محلی جایگاه ویژه و مقدسی دارد.

 

 

Haedong Yonggung 1

 

 

 

نشانی: 86 , Yonggung-gil, Gijang-eup, Gijang-gun, Busan

ساعات بازدید:  از 4 صبح تا 19

هزینه ورودی:  رایگان

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است