موزه آلبرت هال جیپور هند

شهر جیپور که پایتخت ایالت راجستان کشور هند محسوب می شود، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که باعث شده این شهر به مقصدی برای گردشگران ایرانی در تور هند تبدیل شود. یکی از قدیمی ترین موزه های دولتی شهر جیپور، موزه آلبرت هال می باشد.

این موزه در سال 1876 زیر نظر سرهنگ جیکوب سیونتون، افسر ارتش انگلستان ساخته شده است و نمونه کم نظیری از معماری هندو سارنسی می باشد. این ساختمان توسط سر ساموئل یعقوب و با کمک میترا تجمول هوزین طراحی شده است و در سال 1887 به عنوان موزه عمومی افتتاح شد.

موزه آلبرت هال 2

 

درباره موزه آلبرت هال جیپور

آلبرت هال (Albert Hall) نام قدیمی ترین موزه راجستان می باشد که در باغ رام نیواس (Ram Niwas) قرار دارد. این موزه در سال 1887 میلادی افتتاح شد.. در این موزه سنگ بنایی وجود دارد که در سال 1876 توسط شاهزاده‌ ولز به نام آلبرت ادوارد گداشته است، که نام آن را نیز برای این موزه انتخاب کردند.  در شهر جیپور این موزه با طاق‌های حکاکی شده و گنبدهایی که از ماسه سنگ های صورتی ساخته شده است کاملا مشخص است.

موزه آلبرت هال 1

 

 

مسافران تور هند با رفتن به این موزه مجموعه‌ای نفیس و کمیاب از آثار دست ساز مانند نقاشی، اسلحه، صنایع دستی آهنی و چوبی، آلات موسیقی، فرش، لباس و جواهراتی متعلق به قبیله‌های مختلف راجستان را مشاهده خواهند کرد.  در موزه آلبرت هال جیپور قسمتی است که هنر حنای بی‌همتا و مجموعه عروسک‌های راجستان را به نمایش گذاشته است که توجه بیشتر توریستها را به خود جلب کرده است.

موزه آلبرت هال 3

 

 

نصمیمات زیادی در مورد کاربری این موزه وجود داشت اما نهایتا مهاراجه با مشورت یک پزشک انگلیسی تصمیم گرفت که آن را به محلی برای نمایش هنرهای دستی محلی و به نوعی موزه هنرهای صنعتی بدل نماید. وسایل موجود در این موزه از قسمت های مختلف هندوستان گردآوری شدند. بدین ترتیب آلبرت هال به محلی برای جمع آوری صنایع دستی شبه قاره هند  و مرکز تمدن و تاریخ این کشور پهناور تبدیل شد.

موزه آلبرت هال 4

 

 

این موزه از گذشته تا کنون الهامبخش هنرمندان و صنعتگران زیادی در خلق آثار خود بوده است. مردم این ناحیه و گردشگرانی که به جیپور سفر می کنند در مقایسه با سایر تمدن های باستانی، از تمدن هند شناخت بسیار خوبی پیدا می کنند. این مکان فرهنگی، هنری و تاریخی در نزدیکی دروازه شهر و در کنار بیمارستان و باغ وحش شهر قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است