موزه جنگ استقلال آنکارا ترکیه

موزه های مختلف شهر آنکارا یکی از اماکنی هستند که گردشگران برای بازدید از آن ها تمایل دارند به خصوص افرادی که به تاریخ ، فرهنگ ، هنر و چگونگی زندگی پیشینیان این شهر علاقه مند هستند . موزه جنگ استقلال آنکارا (War of Independence Museum Ankara) یکی از موزه های این شهر است که به موزه جنگ استقلال آنکارا اختصاص یافته و آثاری ارزشمند را به نمایش گذاشته است . با ما تا انتها همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در مورد این موزه و تاریخچه ساختمان آن کسب کنید .

 

موزه جنگ استقلال 5

 

 

این ساختمان در میدان اولوس (Ulus به معنای ملت) در آنکارا بنا شده است. در اصل این بنا باهدف استفاده به‌عنوان ساختمان اصلی کمیته حزب اتحاد و ترقی طراحی‌شده بود و توسط معمار بنیاد پیوس (pious foundation) که سلیم بی نام داشت، طراحی و ساخته شد. ساخت این بنا در سال ۱۹۱۵ آغاز شده و فرایند ساخت آن نیز توسط معمار ارتشی به نام حصیب بی (Hasip Bey) نظارت می‌شد.

 

 

موزه جنگ استقلال 4

 

 

درباره موزه جنگ استقلال آنکارا

موزه جنگ استقلال آنکارا با ساختمانی به سبک ترکی در بلوار جمهوریت واقع شده و با بخش های مختلف خود هر ساله هزاران بازدیدکننده را به سوی خود جذب می کند . ساختمانی که امروزه موزه جنگ استقلال ترکیه در آن برقرار است در نیمه اول قرن 20 به منظور اولین مجلس ملی کبیر ترکیه ساخته شد و بعد از چندین بار تغییر کاربری و عملیات بازسازی به موزه تبدیل شد . این موزه که از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید در آوریل 1961 به عنوان موزه مجلس ملی کبیر ترکیه به بهره برداری رسید اما این پایان کار نبود و 20 سال بعد در آوریل سال 1981 عملیات بازسازی و فعالیت‌های نوسازی بر روی بنا انجام شد تا به عنوان موزه جنگ استقلال ترکیه برای بازدید عمومی بازگشایی گردد .

 

موزه جنگ استقلال 3

 

 

موزه شامل راهرو ، مسجد ، اتاق هیئت مدیره ریاست جمهوری ، اتاق های شورای حکام ، اتاق کمیسیون ، لابی ، اتاق کمیته قانونگذاری ، سالن اجتماعات بزرگ ، اتاق مدیریت و زیرزمین می باشد . در این موزه که از جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد اسناد تمامی اتفاقات جنگ استقلال ترکیه با استفاده از عکس و مجسمه ها به نمایش گذاشته شده است . همچنین مجسمه مومیایی رئیس جمهورهای گذشته ترکیه نیز در این موزه به چشم می خورد .

 

 

موزه جنگ استقلال 2

 

 

 

تاریخچه  موزه جنگ استقلال آنکارا

این بنا که خود از دیدنی های آنکارا محسوب می گردد در منطقه اولوس قرار گرفته و از سبک ترکیه ای برای ساخت ان استفاده شده است . در ابتدا هدف از طراحی این بنا استفاده به عنوان ساختمان اصلی کمیته حزب اتحاد و ترقی بود که توسط سلیم بی طراحی و ساخته شد . ساخت این بنا در سال 1915 آغاز شد و فرایند ساخت آن نیز با نظارت معمار ارتشی حصیب پیگری می شد . هنگامی که در روز 23 آوریل سال 1920 ، تصمیم بر برقراری گردهمایی های ملی در این بنا گرفته شد ، ساخت بنا هنوز به پایان نرسیده بود . به این ترتیب این ساختمان در نتیجه مشارکت و شور و اشتیاق فراوانی که مردم از خود نشان دادند ، تکمیل شد . معماری ساختمان متعلق به اولین دوره معماری ملی ترکیه است و دیوارهای خارجی آن از جنس آندزیت ، سنگ بومی آنکارا می باشد .

 

موزه تمدن آناتولی آنکارا 6

 

همانگونه که بیان شد این ساختمان در گذر زمان چندین بار تغییر کاربری داد از ابتدای تاسیس تا اکتبر 1924 از این بنا به عنوان مکانی برای مجلس ملی کبیر ترکیه استفاده می شد در ادامه نیز این ساختمان به عنوان دفتر اصلی حزب جمهوری‌ خواه مردمی و یک مدرسه آموزش علوم حقوقی مورد استفاده قرار گرفت . در سال 1952 ، مالکیت این بنا به وزارت آموزش سپرده شد و عملیات ترمیم این بنا نیز در سال 1957 آغاز گشت تا این ساختمان به یک موزه بدل شود .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است