موزه پایتخت پکن چین

اگر به کشور چین و شهر پکن سفر کرده اید و علاقه مند هستید که با یکی از جاذبه های گردشگری پکن در زمینه هنر و فرهنگ آشنا شوید به شما توصیه می کنیم که بازدید از موزه پایتخت پکن را از دست ندهید، این موزه دارای بخش‌های مختلف و امکانات فراوانی است که در این مطلب سعی شده تمامی این امکانات و بخش ها به صورت کامل به شما معرفی شوند.

 

 

موزه پایتخت پکن 2

 

 

آشنایی با موزه پایتخت پکن

موزه پایتخت پکن در خیابان فوکسینمگن و در منطقه Xicheng در شهر پکن واقع شده است و دارای مساحتی ۲۹ هزار مترمربعی می باشد، موزه پایتخت پکن دارای پنج طبقه و دو طبقه زیرزمین است که در حال حاضر مساحت آن ۷۵ هزار متر مربع می باشد. ساخت این موزه در سال ۱۹۵۳ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی به طور رسمی افتتاح شد و بازدید از آن برای عموم مردم رایگان اعلام شد. یکی از دلایل محبوبیت موزه پایتخت پکن در میدان توریست ها و گردشگران قرار داشتن معبد کنفوسیو در کنار این موزه بود. در سال ۲۰۰۱ سرمایه‌ گذاری ‌های زیادی بر روی این موزه انجام شد تا به صورت کامل به محل جدید آن منتقل شود که این انتقال در سال ۲۰۰۶ میلادی به صورت کامل صورت گرفت.

موزه پایتخت پکن 3

هدف از انجام انتقال این موزه به مکان جدید ارائه خدمات بهتر به توریست ها و گردشگران و دسترسی راحت ‌تر به این نقطه از شهر پکن بود. مسئولین این موزه جمع آوری، نمایش و انجام تحقیقات بر روی آثار فرهنگی و هنری شهر پکن و کشور چین را اصلی ‌ترین وظیفه ی این موزه می دانند. موزه پایتخت شهر پکن دارای پیشرفته ترین امکانات بین المللی باشد که یکی از بهترین موزه های کشور چین و قاره آسیا به شمار می آید. سالانه نمایشگاه های فراوانی در زمینه های مختلف با کمک فناوری های پیشرفته در این موزه برگزار می شود که آثار فرهنگی کشف شده در شهر پکن را در این نمایشگاه‌ ها به نمایش می گذارند.

موزه پایتخت پکن 4

آثار موزه پایتخت پکن

در موزه پایتخت آثار متنوعی از:

ظروف چینی، آثار برنزی، آثار خوشنویسی، مجسمه سازی، تندیس های بودایی و … همین طور طبق اعلام وب سایت موزه، آثار 500 هزار ساله، آثار 3 هزار ساله شهرنشینی، آثار 800 ساله پایتخت چین را می توان یافت. در کنار این موارد اشیا فرهنگی و هنری از چین و سایر نقاط برای نمایش تمدن در این موزه وجود دارند. این آثار نشانگر دستاوردهای اقوام و گروهای نژادی مختلف در طول تاریخ بوده اند. تاریخ فرهنگی که در این موزه نمایش داده می شود بیانگر تاریخ طولانی تمدن در میان مردم چین می باشد.

 

 

موزه پایتخت پکن 5

 

 

چگونه خود را به موزه پایتخت پکن برسانیم؟

برای دسترسی به موزه پایتخت می توانید به سه طریق اقدام کنید، روش اول این است که با استفاده از اتوبوس‌ های خطوط ۲۶، ۴۵، ۸۰، ۱۱۴، ۳۰۸ و یا با استفاده از خط ویژه شماره ۱۹ خود را به ایستگاه بایون لو برسانید. روش دوم این است که با استفاده از اتوبوس های خطوط یک یا ۵۲ خود را به ایستگاه Gonghui Dalou برسانید و آخرین روش برای دسترسی به موزه پایتخت پکن نیز استفاده از اتوبوس خط شماره ۱۰ می ‌باشد که در این روش باید خود را به ایستگاه Sanlihe Donlihe Nankou برسانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است