موزه کانست کامرا سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ زیبا با کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌های جهانیش در کنار رودخانه نوا آرام گرفته است، شمال غربی‌ترین شهر روسیه که آن را با پدیده شب‌های سفید، موزه آرمیتاژ، کاخ پتروپل، پترگف، دهکده تزارها و ده‌ها دیدنی باشکوه دیگر می‌شناسند. شهری زنده و پرشور با 42 جزیره کوچک و بزرگ که یسیاری از دیدنی‌های روسیه را در دل خود جای داده و به دستور پترکبیر ساخته شده است. ساختمان کونس کامرا یا کانست کامرا در جزیره واسیلی سنت پترزبورگ یکی از دیدنی‌های روسیه زمانی به عنوان ساختمان بورس از آن استفاده می‌شد.

 

 

موزه کانست کامرا 3

 

 

می توان از این ساختمان به عنوان جایگاه سابق آکادمی علوم نام برد. میخائیل واسیلویچ لومونسف (Mikhail Lomonosov) یکی از برترین نویسندگان، علم و دانش آموزان روس، نیز عضو این آکادمی بود. این موزه تعداد زیادی از مصنوعات ارزشمندی که میخائیل واسیلویچ لومونسف را به نمایش می گذارد. میخائیل واسیلویچ لومونسف به عنوان عنصری کلیدی، بنیانگذار دانشگاه مسکو و همچنین دانشمندی پیشرو با دانشی گسترده از علوم مختلف بوده است.

بسیاری از نمایشگاه های این موزه توسط کاشفان معروف روسی جمع آوری شده اند، نمایشگاه هایی از فرهنگ های نژادی متفاوت از اقصی نقاط کره زمین از سیبری تا آمریکای جنوبی را با رنگ و روی خاصی به تصویر می کشد. از معروف ترین این نمایشگاه ها می توان به مجموعه مسافرین معروف نیکولای میکلوخو ماکلای (Nikolai Miklukho-Maclay) اشاره کرد.

 

 

موزه کانست کامرا 2

 

 

تاریخچه موزه کانست کامرا سنت پترزبورگ

کلکسیون بسیار ارزشمند این موزه برای سال های متوالی قبل از اینکه پایتخت به سن پترزبورگ منتقل شود در خانه تزارها یعنی کرملین نگهداری می شد. آیتم های این موزه از دورترین مناطق سرزمین روسیه به کرملین فرستاده شده اند، آیتم هایی مانند مواد معدنی، قطعات طلا و گنجینه های ناب از کوه های باستانی.  در سال 1714 این مجموعه در پایتخت جدید به کاخ تابستانی منتقل شد و نام کانست کامرا برای آن انتخاب گردید. نامی عمومی که در سراسر اروپای شمالی برای توصیف موزه های نخستین هنر و شگفتی برگزیده می شد.

 

 

موزه کانست کامرا 4

 

 

 

در سال 1719 مجموعه به عمارت کیکین (Kikin Mansion) که خانه سابق رهبر روسیاه نیروی دریایی به نام الکساندر کیکین (Alexander Kikin) بود، منتقل شد. کسی که به خاطر نقشش در استعفا و کناره گیری شاهزاده الکسی (Tsarevich Alexei) اعدام گردید.  البته این جایگاه جدید موزه چندان ماندنی نبود و دیری نپایید که بار دیگر نقل مکان کرد. اما این بار به جایگاه کنونی اش که توسط هنرمندان و معماران متبحر و به نامی نظیر ماتارنووی (Mattarnovi) و زِمستوف (Zemtsov) با هدف میزبانی از مجموعه آکادمی علوم طراحی شد. ساخت این بنا در سال 1734 به پایان رسید اما متاسفانه در سال 1758 دچار حریق و آتش سوزی شد، حادثه ای زیان بار که در طی آن بسیاری از مجموعه های انسان شناسی آن تخریب شدند.

امروزه این موزه یکی از بزرگترین مجموعه های مصنوعات قوم نگاری جهان را در دل خود جای داده و نمودارهایی شگرف از تاریخ قومیت های مختلف در سراسر جهان را به تصویر می کشد.

 

موزه کانست کامرا 1

 

 

ساعت بازدید موزه کانست کامرا سنت پترزبورگ

میهمانان می توانند در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 تا 18 از این مکان دیدن نمایند. فروش بلیط تنها تا ساعت 17 انجام می شود. این موزه در روزهای دوشنبه، آخرین سه شنبه هر ماه و روزهای اول ژوئن، نهم مه و سی و یکم دسامبر تعطیل می باشد.

هزینه: هزینه بازدید از این مکان 250 روبل می باشد. دانش آموزان و کودکان می توانند با پرداخت 50 روبل از این موزه دیدن نمایند.

پذیرش رایگان: بازدید از این مکان برای بازدیدکنندگان اختصاصی رایگان است. همچنین ورود به موزه در سومین سه شنبه هر ماه به جز ماه های مه، ژوئن، ژوئیه و اوت آزاد و بدون پرداخت هزینه می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است