کاخ کرملین مسکو روسیه

کاخ کرملین بزرگ‌‌ترین کاخ سلطنتی روسیه که با نام قلب مسکو نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین کاخ‌های جهان است. این کاخ بیش از ۶۰۰ سال است میزبان سلاطین، تزارها و حالا گردشگرانی است که از سرتاسر جهان می‌آیند تا شکوه و زیبایی آن را از نزدیک تماشا کنند.

کرملین یکی از امن ترین نقاط دنیا محسوب میشود ، به نحوی که رئیس جمهور کشور روسیه جناب آقای پوتین در این کاخ اسکان دارد و بسیاری از جلسات محرمانه و مهم کشوری و منطقه ای روسیه در این کاخ برگزار میگردد.  بر این اساس برخی از نویسندگان اروپایی از کرملین به عنوان کاخ سفید اروپا نام می برند.شاید تصور شما از یک کاخ شبیه به همان کاخ ها و حرم سراهایی باشد که در ایران بازدید کرده اید ولی کرملین کاملا یک کاخ متفاوت است و دارای چهار قصر زیبا و دیدنی ، چهار کلیسا با طراحی و نقش و نگار بی نظیر و همچنین دیوار بزرگ کرملین میباشد . در واقع کرملین خود به تنهایی میتواند به عنوان یک سفر به یاد ماندنی باشد .

 

 

کاخ کرملین 2

 

 

تاریخچه کاخ کرملین :

کاخ کرملین در سال ۱۴۸۷ برای اسکان مردم بر روی تپه کرملین در منطقه ای که رود نگلین به مسکوا متصل میشود بنا شده است . اساتید زبردست و ماهر ایتالیایی طراحی و ساخت این کاخ را بر عهده داشته اند و دیوار ها و برج های کرملین را در طی ۱۰ سال یعنی از سال ۱۴۸۵ تا ۱۴۹۵ بنا نمودند . ابتدا تعداد ۱۸ برج در کرملین ساخته و بهره برداری شده و رفته رفته تا قرن بیستم تعداد برج ها به ۲۰ عدد رسید .

در این بین ۳ برج به صورت مربعی شکل و باقی برج ها به شکل گرد طراحی شده اند که بلندترین برج اسپاسکایا نام دارد که ۷۱ متر است در سال ۱۶۲۵ طراحی و ساخته شده است.کرملین با زوایای مثلثی شکل و به مساحت ۲۷۵۰۰۰ متر یکی از بزرگترین کاخ های دنیا محسوب میشود که به علت مثلثی بودن زمین احتمال داده میشود که در طراحی و ساخت این بنا فراماسون ها نیز نقش داشته اند .

 

 

کاخ کرملین 5

 

 

معماری بی نظیر کاخ کرملین مسکو

” ارگ کرملین مسکو  ” که به زبان روسی ( Московский Кремль ) یک قلعه تاریخی بسیار زیبا است که به صورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده است و اینکه از جنوب به رودخانه مسکوا ، از شرق به میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف می باشد و در ضمن بنای این کاخ در سال ۱۴۸۷ میلادی به اتمام رسید و شامل تعدادی کاخ و کلیسا در خود است که همگی جاذبه های این کاخ محسوب می شود . نام مشهور این کاخ کرملین است به زبان روسی به معنای دژ بوده و این کاخ از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین به همراهی برج‌ های کرملین تشکیل شده‌ و از این کاخ به منظور اقامت ” رئیس ‌جمهور روسیه ” استفاده می گردد .

کرملین به شکل مثلث بوده که در جهت شمالی دارای ضلع ‎هایی به طول ۷۵۰ متر می باشد و اینکه این کاخ زیبا را واقعا می ‎توان از هر نظر : سمبلیک ، تاریخی و استراتژیکی قلب مسکو بنامیم و در ضمن بزرگ ‌‌ترین کلیسای کرملین مسکو ، کلیسای جامع اوسپنسکی است که طی سال‎های ۱۴۷۵ تا ۱۴۷۹ مراحل طراحی تا ساخت آن طول کشیده و تزارها در آن‌ جا تاجگذاری هایشان را انجام می دادند و مهم است بدانید که ابتدا دیوار آجری کرملین در کنار رودخانه مسکو بنا شد و دلیل این کار این بوده که تاتارها اغلب از آن ‌جا حمله می ‎کردند .

 

 

کاخ کرملین 4

 

 

جاذبه های دیدنی کاخ کرملین

  • اسلحه خانه
  • کاخ دولت کرملین
  • ساختمان سنا
  • میدان کلیسای جامع

 

کاخ کرملین 3

 

 

ساعات بازدید از کاخ کرملین مسکو

قابل توجه شما گردشگران تور ترکیبی روسیه اینکه دو ورودی برای کاخ کرملین وجود دارد که هیچ کدام از آنها در میدان سرخ ‏‎( Red Square )‎‏ راه ندارد و اینکه درب اصلی آن در میان ” برج کوتافیا ‏Kutafya‏  ” قرار دارد که در آنجا تقریبا همیشه می توانید صف طویلی از مردم را نظاره گر باشید که منتظرند تا وارد شوند و توجه داشته باشید که ورودی دوم ‏کمتر مورد استفاده و استقبال قرار می گیرد که شما عزیزان می توانید آن را از سوی باغ الکساندروفسکی ‏‎( Alexanderovsky Garden )‎‏ پیدا کنید و درب ‏دوم سریع ترین ورودی برای رسیدن به اتاق زره (‏ Armoury chamber‏ ) و صندوق الماس ( ‏Diamond Fund ‏) می باشد.

 

 

کاخ کرملین 1

 

 

 

کرملین ساعت 10 صبح باز می ‏شود و بلیط ورودی یک ساعت زودتر ( ساعت 9 صبح ) به فروش میرسد و بنابراین شاید ساعت 9 صبح بهترین زمانی باشد که ‏می توانید در آنجا حضور داشته باشید ‏‏‏‏ و در ضمن این را در نظر داشته باشید که کرملین روزهای پنجشنبه تعطیل است و در باقی روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 4:30 بلیط ‏فروخته می شود و از ساعت 10 صبح الی 6 عصر می توانید از کرملین بازدید نمایید . ‏

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است