کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ روسیه

کاخ سلطنتی کنستانتین از شاهکارهای معماری روسیه و یادگار قرن هجدهم میلادی است. آن زمان که پتر کبیر به خارج از کشور سفر کرد و ژان باپتیست لبلوند، معمار مشهور را ملاقات کرد و از او درخواست کرد اقامتگاه باشکوهی در کنار خلیج فنلاند برای او بسازد. این کاخ که امروزه از دیدنی‌های روسیه به شمار می‌آید و در برنامه سفر مسافران تور روسیه نیز هست در 30 کیلومتری سنت پترزبورگ در استرلنا واقع شده و به همین دلیل به آن کاخ استرلنا یا استرلنایا نیز می‌گویند.

 

 

کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ 4

 

 

 

تاریخچه کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ

در سال 1716 و همزمان با سفر بزرگ پترکبیر به خارج از کشور و آشنایی وی با ژان باپتیست لبلوند معمار مشهور آن دوران که سرانجام به ساختن شاهکار معماری روسی یعنی کاخ کنستانتین در استرلنای سن پترزبورگ منجر شد.لبلوند در سال 1720 با همکاری دو معمار ایتالیایی اساس کاخ را بنا نهاد و در اوایل سال 1722 کاخ ناتمام به عنوان هدیه به آنا پتروا ملکه آینده و دختر پترکبیر ارائه شد.به مدت 20 سال روند ساخت و ساز کاخ پس از مرگ پترکبیر و ازدواج آنا پتروا متوقف شد و سرانجام در سال 1797 امپراتور پاول اول این کاخ را به پسر خود دوک بزرگ کنستانتین هدیه داد.

 

 

کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ 3

 

 

 

کاخ کنستانتین که تاکیدی بر وضعیت و قدرت دریایی کشور روسیه در قرن 18 میلادی بود متاسفانه در اثر آتش سوزی سال 1803 تمامی دکوراسیون و تابلوهای خود را از دست داد و تنها تعداد کمی از تابلوهای نقاشی و مبلمان از آتش سالم باقی ماندند.در ابتدای سال 1804 معماری کاخ را به لوئیچی سپردند و با امضای فرمان بازسازی از سوی الکساندر اول ( برادر بزرگ کنستانتین ) کار ساخت و ساز کاخ از سر گرفته شد و در پایان همین سال نیز اقتتاح شد.با مرگ کنستانتین پاولویچ در سال 1831 این کاخ به دوک بزرگ کنستانتین نیکلاویچ پسر امپراتور نیکلاس اول رسید.در سال 1844 به سبب مرمت و بازسازی دوباره کاخ یک کمیسیون ویژه از بهترین معماران تشکیل شد و پس از اتمام ساخت و ساز به کاخ فعلی و محل اقامت تابستانی دوک بزرگ تبدیل شد.

 

 

کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ 2

 

 

معماری کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ

داخل کاخ با سنگ کوردنور و کاشی‌های گرانیتی سنگفرش شده و میله‌های پرچم برای نصب پرچم کشورهای مختلف شرکت کننده در ملاقات‌های بین‌المللی نیز در آن در نظر گرفته شده است. مجسمه صدساله پترکبیر، مشهورترین تزار روسیه و کسی که روسیه را به یک ابرقدرت تبدیل کرد در مرکز کاخ قرار گرفته تا نمادی از قدرت روسیه باشد. بازسازی اتاق‌ها و بخش‌های مختلف از طریق عکس‌هایی که از کاخ در گذشته گرفته شده بود انجام گرفته و برای مثال اتاق کار شاهزاده کنستانتین دقیقا به همان شکلی آراسته شده که سال‌ها پیش از آن استفاده می‌شده‌است. نقش و نگارهای اتاق‌های مختلفی مانند اتاق میاندوریا، سالن آبی (سالن ضیافت‌های باشکوه)، سالن مرمری، سالن صورتی، سالن موسیقی، سالن بلودرا و بقیه سالن‌ها آنقدر ظریف است که ساعت‌ها چشمانتان را خیره می‌کند.

 

 

کاخ کنستانتین سنت پترزبورگ 1

 

 

 

کاخ کنستانتینوفکسی، کاخ کنگره ملی یا همان کاخ کنستانتین با معماری باشکوه، چشم‌انداز شگفت‌انگیز، تزئینات داخلی جذاب و محوطه وسیع و رویاییش را در سفر به سنت پترزبورگ از دست ندهید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است