کلیسای بوم ژیزوس گوا هند

گوا یکی از شهرهای توریستی هند است که لقب ویترین گردشگری این کشور را به آن داده اند. این شهر با طبیعت زیبا و تپه های سرسبزی کنار رود فراخ با کشتزارهای برنج و درختان انبوه منظره ای شگفت انگیزی دارد که توجه بسیاری از توریستها و مسافران تور هند را به خود جلب کرده است. یکی از جاذبه های توریستی گوا، محله گوای قدیم است تعداد زیادی از ساختمان و کلیسا و بناهای تاریخی را در خود جای داده است، برای نمونه یکی از آنها که در این بخش می خواهیم به معرفی بپردازیم، کلیسای بوم ژیزوس می باشد.

 

 

کلیسای بوم ژیزوس 2

 

 

درباره کلیسای بوم ژیزوس گوا

کلیسای بوم ژیزوس (Basilica of Bom Jesus) یکی از بهترین نمونه های بناهای گوا است که به سبک معماری باروک ساخته شده است. این کلیسا در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. کلیسای بوم ژیزوس در سال 1605 میلادی بنا شد و یکی از اصلی ترین مقاصد نزد زائران مسیحی است از نقاط مختلف دنیا می باشد. مهمترین بخش این کلیسا که برای گردشگران و مسافران تور هند با اهمیت می باشد ، بقایای جسد یکی از مبلغان مسیحی، سنت فرانسیس خاویر می باشد.

 

 

کلیسای بوم ژیزوس 3

 

 

کلیسای بوم ژیزوس به کلیسای  زاویر مقدس مشهور است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هند به حساب می آید. وجود مومیایی زاویر مقدس باعث شده تا این کلیسا در منطقه گوای قدیم یک جذابیت ویژه ای برای توریستها و مسافران تور گوا داشته باشد. عملیات ساخت کلیسای بوم ژیزوس در سال 1594 میلادی شروع شد که بعد از 11 سال در 1605 ساخت آن به پایان رسید. تمام هزینه هایی ساخت این کلیسا را یک مرد پرتغالی تامین می کرد.

 

 

کلیسای بوم ژیزوس 1

 

 

مومیای سنت فرانسیس زاویر

سنت فرانسیس زاویر برای تبلیغ دین مسیحیت به کشور‌های سری لانکا، مالزی، اندونزی و ژاپن سفر کرد و در نهایت در مسیر رسیدن به چین دچار بیماری شد و از دنیا رفت. طبق وصیت خودش جسد او را چند ماه بعد به گوا بازگردند و به خاک سپردند. طبق داستان‌ها و باور‌های محلی، مردم منطقه معتقدند که پس از 4 ماه که جسد زاویر را از تابوت بیرون آوردن پیکر او کاملا سالم بود و همچنین معتقدند که بدن سنت فرانسیس زاویر مومیایی نشده و به صورت طبیعی تا کنون باقی مانده است. ساخت این بنا در سال1594 میلادی آغاز گردید و در سال 1605 به اتمام رسید.

 

 

کلیسای بوم ژیزوس 4

 

 

نت فرانسیس زاویر که فردی اسپانیایی بود به رسول هندوستان نیز شهرت داشت. کلیسا بوم ژیزوس به دست پرتغالی‌ها ساخته شده است و در آن می‌توان تجلی رنسانس را مشاهده کرد، نه در ایتالیا و اروپا بلکه در جایی بسیار دورتر از مرکز رنسانس و در قلب سرزمین هفتاد و دو ملت، هندوستان. به دلیل ارزش بالا معماری این کلیسا این بنا اهمیتی به مراتب بالا‌تر از یک نیایشگاه ساده پیدا کرده‎‌است و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران از این کلیسا دیدنی بازدید می‌کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است