کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو چین

گوانجو یکی از شهرهای دیدنی و البته شلوغ چین است که مانند هر جای دیگری در این کشور، جذابیت های خود را دارد و چه برای آشنایی با فرهنگ مردم چین و چه برای آشنا شدن با فضاهای سنتی و مدرن بخواهید آن را انتخاب کنید، مناسب است. یکی از بهترین دیدنی های گوانگجو، کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو است که در این جا قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم و بگوییم چرا یکی از بایدهای دیدنی در سفر به گوانجو است.

 

 

کلیسای جامع قلب مقدس 2

 

 

درباره کلیسای جامع قلب مقدس گوانجو

این کلیسا با قدمتی 130 ساله در مرکز شهر شلوغ و پر رفت و آمد گوانجو قرار دارد و بسیاری از مردم این مکان را آرامش بخش ترین نقطه شهر می دانند. طراحی کلیسا توسط دو معمار فرانسوی انجام شده است و بنای آن تماماً از سنگ گرانیت ساخته شده البته ساخت این کلیسا با مشکلات زیادی همراه بوده و از سال 1863 تا سال 1888 طول کشیده است، ولی در نهایت به بزرگترین سازه کاتولیکی در جنوب شرقی آسیا تبدیل شد و لقب نتردام شرق را به خود گرفت. البته در طول این سالیان 3 تعمیر و نوسازی اساسی انجام شده است.

کلیسای جامع قلب مقدس 3

اگر از بیرون به معماری کلیسا جامع قلب مقدس نگاه کنید کاملاً تأثیر فرهنگ و معماری غربی را در ساخت آن خواهید دید. البته گفته می شود این کلسیا به دستور ناپلئون سوم ساخته شده است . این کلیسا با وسعتی برابر 2754 متر مربع، دارای دو تالار اصلی و چندین اتاق کوچک می باشد. اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد دو مناره نوک تیز آن می باشد که ارتفاع آن ها به 58.5 متر می رسد.

کلیسای جامع قلب مقدس 4

نمای این کلیسا از بیرون بسیار پادشاه وار به نظر می رسد و اینکه تاثیر غرب چقدر روی ساخت و خلق آن تاثیر داشته است، کاملا مشهود است. ۲ برج در ۲ طرف کلیسا ساخته شده است که ارتفاع آن ها به ۵۸٫۵ متر می رسد. برج غربی در واقع نقش ساعت کلیسا را دارد و به عبارت دیگر برج شرقی نقش ناقوس کلیسا را دارد و به طور کلی ۵ زنگ بزرگ در آن وجود دارد که از این کلیسا آویخته شده اند اما امروزه فقط ۴ تا از آنها باقی مانده است چون یکی از آنها به کلیسای دیگری در Guangxi وقف شده است.

کلیسای جامع قلب مقدس 1

چطور به کلیسای جامع قلب مقدس برویم؟

بعد از رسیدن به شهر گوانگجو می توانید از طریق مترو بسیار راحت به این کلیسا بروید، کافیست سوار خط ۲ مترو شوید، بعد از آن باید در ایستگاه Haizhu  پیاده شوید، خروجی B2 را که بیرون بیایید بعد از ۵-۱۰ دقیقه پیاده روی به این کلیسا می رسید. برای وورد به این کلیسا حتما باید لباس مناسب داشته باشید، در این صورت می توانید حتی در مراسم هایی که در آن برگزار می شود هم شرکت کنید.حضور و بازدید از این کلیسا کاملا رایگان است و بهترین زمان بازدید از آن ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر است که تعداد بازدید کننده ها کمتر است و کلیسا خلوت تر است و می توانید با خیال راحت همه جای آن را بگردید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است