آبشار دودهساگار گوا هند

هندوستان سرزمینی مملو از آثار تاریخی بسیار است که مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. کشوری با فرهنگ‌های گوناگون و زیبا که خود به تنهایی انگیزه سفر، برای بسیاری از گردشگران به حساب می‌آید. سرزمین هفتاد و دو ملت با تنوع در ادیان، اعتقادات و آداب و رسوم. شاید تمام شما اسم تاج محل به گوشتان خورده باشد، شاهکاری که پس از شنیدن اسم هندوستان، پشت تصویر ذهنی شما نقش می‌ببندد، یا مثلث طلایی دهلی، آگرا و جیپور ولی هند به اینجا خلاصه نمی‌شود. می‌خواهیم شما رو با دیگر پتانسیل‌های بکر این کشور زیبا آشنا کنیم. هندوستان سرشار است از آبشار‌های پر آب، ساحل‌های تماشایی و تپه‌های زیبا که یکی از آن ها آبشار دودهساگار گوا است.

 

 

آبشار دودهساگار 4

 

 

درباره آبشار دودهساگار گوا

آبشار دودهساگار که ترجمه معنی آن دریای شیر است، انتخاب این اسم هم فلسفه بسیار جالبی دارد. آن هم این است که آب آبشار از دور به رنگ سفید دیده می‌شود و علت آن نیز سرعت بسیار بالا آب آبشار است که گویی از بالا کوه به جای آب شیر به سمت پایین با جوش و خروشی وصف نشدنی در حرکت است. آبشاری بسیار زیبا که در نزدیکی مرز دو ایالت گوا و کارناتاکا قرار دارد. این آبشار چشم‌نواز در حدود 310 متر ارتفاع و 30 متر عرض دارد که آبشار بزرگی به حساب می‌آید. این آبشار در بین 100 آبشار بلند جهان و 5 آبشار بلند هند قرار دارد.

 

 

آبشار دودهساگار 3

 

 

آبشار دودهساگار از رودخانه مندوی (mandovi) به وجود می‌آید. در کنار آن خط راه‌آهن رد شده است و یک پل بسیار زیبا نیز در پایین آبشار وجود دارد. مسافران در هنگام رد شدن قطار از روی این پل منظره‌ای بسیار خارق العاده را مشاهده می‌کنند. ریزش آب آبشار دودهساگار با حجمی غیر قابل توصیف، شکوه بسیار زیادی دارد که هر بازدید کننده‌‌ای را منقلب می‌کند. در نتیجه ریزش آب آبشار صدای مهیبی نیز حتی تا چندین کیلومتر دورتر به گوش می‌رسد.

 

 

آبشار دودهساگار 1

 

 

چرا آبشار دودهساگار؟

  • یکی از ۵ آبشار مرتفع هند است که شکوه و عظمتش شما را به تعجب وا می دارد.
  • دودهساگار مشهورترین آبشارِ گواست که گردشگران بسیاری از آن دیدن می کنند.
  • نام دودهساگار در فهرست ۱۰۰ آبشار مرتفع دنیا قرار دارد.
  • این آبشار در دل یک پارک ملی بسیار زیبا با پوشش گیاهی غنی واقع شده که همین موضوع بر زیبایی آن افزوده است.

 

 

آبشار دودهساگار 2

 

 

متاسفانه با این که آبشار دودهساگار هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا می باشد اما امکانات رفاهی خوبی برای این منطقه وجود ندارد حتی آب آشامیدنی در دسترس نیست حتما برای سفر به این نعمنت خدادادی آب همراه خود داشته باشید و گاه دیده شده است که توریست های زیادی از نبود مایع و صابون دستشویی شکایت داشته اند.

ایالت کوچک گوا به خودی خود زیباست و مناطق طبیعی متعددی در خود جای داده است اما ابهت و عظمت آبشار دودهساگار چیز دیگری خواهد بود. بهتر است بدانید که برای رسیدن به این آبشار بر پیاده روی می توانید از قطارهای مسافربری که تا نزدیک آبشار می روند استفاده نمایید و از بهشت توصیف نشدنی آن نهایت لذت را ببرید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است