آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر سامرا عراق

عراق کشوری در غرب ایران با مکان‌های مذهبی و تاریخی فراوانی که دارد همیشه مورد توجه زائرین قرار می‌گیرد. وجود دو رود مهم دجله و فرات که سبب شکل‌گیری تمدن بین النهرین شده است در این منطقه اهمیت بالایی دارد. آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر یکی از مکان‌های مذهبی در عراق به شمار می‌آید که محبان اهل بیت به زیارت آن می‌روند.

آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر 2

ابراهیم بن مالک اشتر نخعی مردی شجاع، دلیر و جنگاور بود که در کوفه زندگی می‌کرد. او در جنگ صفین با معاویه جنگید و در قیام مختار نیز رشادت آفرینی کرد. از افرادی که در تاریخ برای خود یل و قدرت عظیمی بود وبزرگان پیرامون او بسیار سخن گفته اند ، ابراهیم مالک اشتر می باشد که در این مطلب به آشنایی بیشتر پسر مالک اشتر ، آن مرد رزم آور و شجاع سپاه امام علی (علیه السلام ) می پردازیم .

آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر 1

ابراهیم مالک اشتر

ابراهیم فرزند برومند مالک اشتر یار صمیمی و صحابی خاص امیرالمؤمنین علی(ع) است. برای او که در جنگ با محمد مروان در سال 72 ه.ق کشته شد، آرامگاهی درخور در همان محل شهادتش ساختند که در دوران صفویه مرمت کردند.

آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر 4 1

تاریخچه آرامگاه

آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر در سال 2005 میلادی در جریان جنگ تخریب شد که در سال 2010 میلادی آن را بطور کامل بازسازی کردند. هنرمندان ایرانی، ضریح زیبایی برای آرامگاه جدید ابراهیم بن مالک اشتر ساخته اند.

آرامگاه ابراهیم بن مالک اشتر 3 1

دیگر مکان های دیدنی عراق همچون موزه ملی عراق، کاخ فاو، شهر تاریخی مدائن، مسجد ام القرا و یادمان شهید را در سفر به بغداد در برنامه خود قرار دهید و از آن‌ها بازدید کنید. یکی از قسمت‌های شیرین سفر، خرید سوغات برای عزیزانتان است که نباید از آن غافل شد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است