اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا
اگر شما به دنبال اجاره ی منزل هستید، در مورد راهنمایی ها و پشتیبانی های موجود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید جای مناسب را پیدا کنید. در اینجا چند دستورالعمل و راهنمایی آورده شده است تا کار را برای پیدا کردن خانه ی جدید در استرالیا به طرز قابل توجهی آسان تر کند.
انواع ملک در استرالیا
در استرالیا ملک به آپارتمان، واحد، خانه، خانه شهری و داپلکس اشاره می کند.
خانه: خانه ها در استرالیا با فاصله از سایر ساختمانها یا خانه ها قرار دارند و به این ترتیب از یکدیگر جدا می شوند (حداقل فاصله= 1.2 متر). این خانه ها معمولاً دارای حیات خلوت هستند که اطراف آن حصار کشیده شده است. هم چنین باغچه ای در جلوی این خانه ها قرار دارد.
داپلکس: خانه های داپلکس به ساختمانی اطلاق می شود است که توسط دیواری مشترک به دو مسکن مجزا تقسیم شده است. این ساختمان بر روی تکه زمینی بزرگ قرار دارد. و هر مسکن دارای ورودی و باغچه ای جداگانه می باشد
خانه شهری: خانه های شهری که به طور کلی در مجتمع ها یافت می شوند شامل خانه یا زمین های خصوصی هستند که هیچ سکنه ای (خانه ای) در بالا یا پایین آن وجود ندارد.یکی از نشانه های بارز این خانه ها این است که آنها با یک یا چند خانه دیگر به یکدیگر متصل هستند.
آپارتمان یا واحد: شامل واحد یا آپارتمان هایی هستند که به خودی خود کامل می باشند. این آپارتمان ها زمین خصوصی ندارند و معمولاً دارای ورودی یا پلکان مشترک هستند. آپارتمان هایی با یک اتاق استودیو نامیده می شوند

اجاره خانه در استرالیا

قدم اول: یادگیری زبان محلی
اولین قدم برای اجاره ی ملک در استرالیا این است که شما زبانی را یاد بگیرید که ساکنان و مردم آنجا برای توصیف خانه های محقر و یا شکوهمند خود استفاده می کنند. از طریق خواندن بخش اول این نوشتار، خودتان را با انواع ملک در استرالیا آشنا کنید.

قدم دوم: محل سکونت، محل سکونت، محل سکونت
قدم بعد این است که مهاجران محلی را انتخاب می کنند که قصد دارند در آنجا زندگی کنند. یک راه آسان برای انتخاب محل مناسب این است که مهاجران به بازدید از چند محله بپردازند تا متوجه شوند کدام محله به آنها احساس راحتی بیشتری می بخشد.
در استرالیا، مرکز هر شهرستان و حومه آن معمولا گران ترین مکان ها برای زندگی هستند. هر چه شما بیشتر از شهر دور می شوید، اجاره ی ملک ارزان تر خواهد شد.
در استرالیا، تمایل مردم در شهرهای اصلی به این است که مکانی را انتخاب کنند که به مرکز شهر نزدیک تر است. این خود باعث به وجود آمدن ترافیک در زمان رفت و آمد مردم می شود. حومه ی داخلی شهر در حال احیا و بازسازی چشمگیری است. آپارتمان های موجود در شهر با تقاضای قابل توجهی از طرف مردم روبرو است اما با این حال بسیاری از خانواده ها تمایل دارند در فاصله ی 10 الی 20 کیلومتری شهر زندگی کنند.
کسانی که قصد دارند برای جا به جایی از اتومبیل خود استفاده کنند، باید مطمئن شوند که جایی برای پارک کردن اتومبیل وجود دارد. متأسفانه این عاملی است که مهاجران اغلب آن را نادیده می گیرند و اگر این موضوع به طور مناسب مورد توجه قرار نگیرد می تواند باعث هزینه ی بالا و سردرگمی شود.
امکانات محلی را که می خواهید در آن زندگی کنید را بررسی کنید. از جمله مدرسه، مرکز خرید، سوپر مارکت، حمل و نقل و غیره.

قدم سوم: شروع به جستجو (برای اجاره)
راه های بسیار زیادی برای اجاره ی یک مکان در بازار خصوصی وجود دارد.

  • وب سایت های آنلاین را چک کنید. مفیدترین آنها به شرح زیر می باشد :
    • realestate.com.au
    • domain.com.au
    • gumtree.com.au
    • reiq.com.au
  • لیست املاک موجود در روزنامه
  • تماس با دفتر املاک محلی

قدم چهارم: معامله با نماینده ی فروش یا اجاره مسکن
زمانی که ملک مناسب با توجه به نیاز شما یافت شد، وقت آن فرا رسیده که ترتیب کارها داده شود.
اولین قدم آن است ک بفهمید چه کسی مدیریت ملک را برعهده دارد که در بیشتر مواقع یک آژانس مسکن است. ایده بسیار خوبی است که نام نماینده آژانس را متوجه شوید و مستقیما با وی ارتباط برقرار نمایید. نماینده آژانس فردی است که می تواند به پرسش های شما پاسخ دهد و روند درخواست شما را آغاز و به انجام برساند.
این نکته ی بسیار مهمی است که در استرالیا مستاجر باید قبل از اجاره ی ملک آن را حتما ببیند، در غیر این صورت کار نماینده غیرقانونی است. برخی از نمایندگان، خانه ها را در معرض دید عموم می گذارند تا هر کس که بخواهد، بتواند خانه ی مورد نظر را ببیند.
هنگامی که شما برای اجاره ی یک خانه اقدام می کنید، ممکن است با بسیاری از افراد دیگر که به همان مکان علاقه مند هستند، در رقابت باشد. این صاحب خانه ها و نمایندگان هستند که تصمیم می گیرند با درخواست شما موافقت کنند یا نه. برای اینکه بتوانید برای خود شانسی قائل شوید، مهم است که در ذهن صاحب خانه/نماینده تصویری خوب ایجاد کنید. موارد زیر را برای تاثیرگذاری خوب امتحان کنید:

  • لباس تمیز بپوشید. طوری که انگارخود را برای مصاحبه آماده می کنید.
  • برای قرار ملاقات و بازدید از خانه وقت شناس باشید.
  • به تنهایی یا با یکی از شرکا و یا هم خانه ای خود بروید. توجه خود را کاملا به صاحب خانه/نماینده جلب کنید.
  • به ملکی که در حال بازدید از آن هستید، احترام بگذارید.
  • خودتان را معرفی کرده و به سوالات محترمانه پاسخ دهید.
  • لیستی از تمام سوالاتی که قصد دارید بپرسید، تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز در درخواست شما وجود دارد. در این صورت نیازی نیست که صاحب خانه/نماینده برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد.

هنگامی که برای اجاره ی یک ملک درخواست می دهید، صاحب خانه/نماینده گذشته ی شما را به عنوان یک مستاجر بررسی می کند (آیا همیشه اجاره خود را در وقت مقرر پرداخت کرده اید و از این قبیل موارد). از آنجاییکه شما تازه به استرالیا آمده اید و هیچ گذشته ای به عنوان مستاجر ندارید، می توانید اجاره چندماه را زودتر و پیشاپیش به نماینده تحویل دهید. به علاوه این ضمانتی است که آنها از شما می خواهند.

قدم پنجم: پر کردن فرم تقاضا برای اجاره ی ملک
با توجه به اینکه مشاوران مسکن بیش از چند فرم تقاضا از افراد متقاضی برای یک خانه دریافت می نمایند، پس شما باید هنگام پر کردن فرم درخواست اطمینان حاصل کنید که همه ی اطلاعات صحیح و کامل است. این مورد، گاه باعث بدست آوردن یا از دست دادن یک ملک می شود.
فرم تقاضای معمولی نیازمند موارد زیر است:

  • اثبات هویت (پاسپورت/شناسنامه/گواهینامه رانندگی)
  • اثبات درآمد، صورت حساب های بانکی سه ماه گذشته
  • اجاره نامه های قبل
  • معرف: یکی از مهمترین بخشهای فرم تقاضا داشتن معرف است، که این فرد می تواند کارفرمای فعلی متقاضی یا صاحبخانه قبلی باشد

در بعضی موارد، از مهاجران خواسته می شود پولی را به عنوان ودیعه در کنار فرم تقاضا بگذارند. این ودیعه در صورتی که متقاضی ملک را نگیرد بازگردانده می شود. زمانی که منابع توسط نماینده مورد بررسی قرار گرفت، فرم تقاضا برای موافقت نهایی به دست مالک می رسد.
در صورتی که نماینده از یکی از فرم های تقاضا طرفداری کند و یا فرمی را قبول کند که اجاره ی بیشتری می دهد، کارش غیرقانونی قلمداد می شود.

قدم ششم: امضای اجاره نامه و نقل مکان
هنگام اجاره ی ملک در استرالیا، هیچ معیاری برای پول ودیعه وجود ندارد. با این حال، هنگام امضای اجاره نامه و پرداخت اجاره ی دو هفته ی اول/ ماه اول، مستاجر جدید نیز باید مقداری پول اجاره را به عنوان ضمانت از یک ماه تا شش هفته بپردازد.

خرید
خرید اولین خانه پس از مهاجرت بسیار مهیج و درعین حال باعث خستگی اعصاب می شود. خرید خانه تصمیم بسیار مهمی است که نیازمند برنامه ریزی، تحقیق و بودجه ی کافی می باشد.
در اینجا چند دستورالعمل به هنگام اقدام برای خرید خانه آمده است:

  • سپرده ی قابل توجه – هر چه بیشتر برای خرید خانه پس انداز کنید، بهتر است. 20 درصد سپرده از قیمت خرید به علاوه ی مقداری پول کافی برای سایر هزینه ها، یک هدف خوب است.
  • پس انداز را برای خود عادتی منظم کنید – تاریخچه ی پس انداز پول در حساب بانکی شما و سابقه ی استوار شما در استخدام می تواند راه گرفتن وام مسکن را برای شما هموارتر کند.
  • پیش-تأیید وام مسکن – قبل از آن که وام بگیرید، شرایط انواع وام را با یکدیگر مقایسه کنید. این گونه میتوانید راحت تر تصمیم بگیرید و مقایسه کنید. هنگامی که وام مورد نظر انتخاب و پیش تأیید شد، شما هم اکنون درباره ی بازپرداخت وام مطلع هستید و اینکه می دانید چه مقدار برای ملک مورد نظر از لحاظ مالی استطاعت دارید.
  • برخی از صرفه جویی های اضافی – زمانی که بهره و سود بانکی و همچنین بازپرداخت وام شما افزایش پیدا کرد، به عنوان یک ضربه گیر و سپر عمل می کند. روش دیگر این است که وامی را انتخاب کنید که بازپرداخت اضافی دارد، بنابراین شما می توانید ضربه گیر و سپر را از همان ابتدا به وجود آورید. (منظور از سپر، صرفه جویی های اضافی است)
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است