اجاره خانه در سوئد

اجاره خانه در سوئد
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اجاره خانه در سوئد بیشتر آشنا بشیم .

به صورت قانونی دو نوع اجاره نامه در سوئد وجود دارد، نوع اول اجاره نامه دست اول ( Förstahandskontrakt ) نام دارد که یعنی شما مستقیما، آپارتمان را از شرکت اجاره کرده اید. در این صورت شما تا هر زمانی که بخواهید، میتوانید در آنجا زندگی کنید. البته بعد از گرفتن اجاره نامه حتما قوانین شرکت را مطالعه بفرمایید. برای مثال، بیمه کردن خانه وظیفه شما می باشد! در این صورت اگر آپارتمان را بیمه نکنید، و در آینده حادثه ای مانند آتش سوزی اتفاق بیافتد، شما موظف به پرداخت هزینه های بازسازی خانه و تمامی خساراتی که بر اثر آن حادثه برای دیگر خانه های منطقه پیش آمده است، می باشید. پس اولین قدم بعد از اجاره آپارتمان، تماس با شرکت بیمه است!

البته نا گفته نماند که شما باید آدرس جدید خود را به اداره مالیات اطلاع بدهید. این کار به راحتی از طریق اینترنت و یا با پر کردن فرم های مخصوصی که در کلیه شعبات اداره مالیات (Skatteverket) در سراسر کشور سوئد موجود میباشد، انجام میشود. در آپارتمانی که زندگی میکنید حتما باید آدرس شما ثبت شده باشد. اگر اسم فرد دیگری در آدرسی ثبت گردد بدون اینکه آن فرد در آن خانه زندگی کند، جرم به حساب می آید و اگر شما کمک مالی مسکن میگیرید، برایتان مشکل ساز خواهد شد. در سایت هایی مثلratsit.se میتوانید چک کنید که چه افرادی در آدرس مورد نظرتان ثبت شده اند.

خانه های دانشجویی ( Student lägenhet ) که در تابستان، کرایه خانه نمیدهند، قوانین دیگری دارند، برای مثال اگر طبق قوانین شرکت خانه، Uppsägningstid آپارتمانتان 3 ماهه است، و شما قصد نقل مکان در ماه سپتامبر را دارید و در ماه جولای کرایه خانه نمیدهید، باید از اول ماه می (Maj) به شرکت خانه اطلاع بدهید. (در اینجا Uppsägningstid شما در اصل 4 ماهه میشود چون شرکت خانه ماه جولای را حساب نمیکند.)
قبل از تحویل آپارتمان باید با Bovärd منطقه ای که در آن زندگی می کنید تماس بگیرید تا در وقت مناسبی قبل از تحویل دادن کلید ها به شرکت، وقت Besiktning بگیرید. ( Besiktning کنترل وضعیت آپارتمان توسط بازرسی که از سوی شرکت خانه برای تایید خسارات و آسیب دیدگی های احتمالی که توسط شما صورت گرفته و همچنین تمیز بودن آپارتمان است.)

حق تقدم در گرفتن خانه با افرادیست دارای وضعیت حادی* هستند. مجموع افرادی که دارای حق تقدم در گرفتن خانه هستند سالانه نزدیک به 1800 نفر می باشد.با فرستادن تقاضانامه ایی، اداره مسکن استان استکهلم، وضعیت شما را بررسی میکند و پس از 10 روز با شما تماس میگیرند. جواب نهایی را بعد از حدود یک تا دو ماه به اطلاع شما می رساند.

یکی از شرایط پذیرفتن تقاضانامه حق تقدم در گرفتن خانه، این است که شما نتوانید به عنوان هم‌خانه ( inneboende ) با کسی زندگی کنید و یا نتوانید هیچ قرارداد دست دومی تهیه کنید.

خانه در سوئد اجاره

اسامی بعضی از شرکت های خانه در استکهلم

اجاره دست اول
Botkyrkabyggen :شما حتما باید در این کمون ساکن باشید تا بتوانید در سایت خانه یابی ثبت نام کنید.
Einar Mattsson: شرکت خصوصی است که با صف جداگانه ایی آپارتمان های خود را به متقاضیان ارائه میدهد.
Ekeröbostäder
Förvaltaren
Haningebostäder
Rikshem: آپارتمان های استکهلم، اپسالا و یوتبری
Signalisten
Sigtunahem
Sollentunahem
Stockholms Stads Bostadsförmedling
Tyresöbostäder
Upplands-Brohus
Väsbyhem
قرارداد دست دوم
AndraHand.se :سایت اجاره خانه در سوئد با قرارداد دست دوم، که برای تماس با صاحب خانه باید هزینه ایی بپردازید.
Bostaddirekt : سایت خانه یابی با قرارداد دست دوم، که برای تماس با صاحب خانه باید هزینه ایی بپردازید.
Hyralya :سایت خانه یابی با قرارداد دست دوم، که برای تماس با صاحب خانه باید هزینه ایی بپردازید.
Blocket : بدون هیچ هزینه ایی میتوانید با صاحبان خانه مستقیما تماس بگیرید.
آپارتمان های دانشجویی
Einar Mattsson student
SSSB sista-minuten
Stockholms Stads Bostadsförmedling – Student
Väsbyhem – student
یافتن خونه،آپارتمان،اتاق،ویلا و… در سوئد تماما بصورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود.سایتهای مختلفی در سوئد ارائه کننده خدمات املاک و اقامتی هستند که از مهمترین آنها می توان به پایگاههای اینترنتی زیر اشاره نمود:
www.blocket.se

آپارتمان در استکهلم

هزینه متوسط اقامت در یک آپارتمان بسته به شرایط آن از جمله محل و منطقه آن-متراژ-امکانات و تسهیلات آن-مشترک بودن آشپزخانه یا سرویسهای عمومی آن (درصورت اجاره اتاق) و… بسیار می تواند متغیر باشد. در شهر استکهلم هزینه ها به مراتب از شهرهای دیگر بیشتر است.در شهر استکهلم هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی می تواند از ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون متغیر باشد درحالیکه در دیگر شهرهای سوئد این هزینه می تواند بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کرون تغییر نماید.برای اجاره فقط یک اتاق با امکانات آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک طبیعتا هزینه ها کمترخواهد بود( بطور متوسط از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کرون). برای یافتمحل اقامت در این سایت باید ابتدا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید و برروی نام آن کلیک کنید.متاسفانه تنها زبان این سایت زبان سوئدی است ولی میتوانید همزمان از مترجم همزمان گوگل برای ترجمه به انگلیسی یا فارسی استفاده نمایید.پس از انتخاب شهر موردنظرخود، از بخش بالای صفحه ( از بخش نشان داده شده در شکل زیر) یعنی Alla kategorier گزینه Bostad را پیدا کنید و زیرشاخه Lägenheter (به معنی آپارتمان) را انتخاب و  Sök  به معنی جستجو را کلیک نمایید.
سپس می توانید از قسمت بالای صفحه منطقه موردنظر خود از شهر انتخاب شده را پیدا کرده و فقط آگهی های اقامتی در آن منطقه خاص را دنبال نمایید. از گزینه های بالای صفحه می توانید Tab ای را انتخاب کنید که Privat (به معنی آپارتمانها یا خانه های خصوصی) نام دارد.با کلیک برروی هرکدام از موارد آگهی شده مشخصات کاملی از شرایط اجاره یا فروش به شما داده خواهد شد. همچنین پس از انتخاب نهایی می توانید در همان محل به شخص آگهی دهنده ایمیل ارسال کنید.اجاره خونه یا آپارتمان از طریق این سایت اغلب به ارائه کپی فیش بانکی از حساب پس انداز شما و یا ارائه گواهی کار در سوئد نیاز دارد ولی با اینحال مورد به مورد می تواند متفاوت هم باشد.
www.boplats.se برای یافتن محل اقامت از طریق این سایت می توانید به بخش انگلیسی زبان سایت این شرکت  مراجعه نمایید.سپس بهتر است در سایت ثبت نام نمایید تا بتوانید محل اقامت خود را بعدها بصورت قرارداد رسمی ثبت نمایید.برای این کار به بخش Register  رفته و مشخصات فردی خود را وارد نمایید.درصورتی که دارای شماره ده رقمی یا Swedish Social Security number که در سوئد به آن”پرشون نامبر” اطلاق می شود نیستید، تاریخ تولد خودتان را در بخش موردنظر وارد کنید.پس از ثبت نام در سایت می توانید براحتی از گزینه Available apartments  استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیداکردن محل اقامت از این سایت معمولا ممکن است تا یکسال هم طول بکشد.بنابراین ثب نام زودهنگام شما و قرارگرفتن در صف متقاضیان بیشمار این سایت، تاثیر بسزایی در نتیجه جستجوی شما خواهد داشت.
www.studentlya.com این سایت به بخش خصوصی تلعق دارد و پس از یافتن محل اقامت خود می توانید براحتی با مالک آن که معمولا فردی حقیقی است تماس مستقیم داشته باشید.همچنین می توانید بر روی قیمت و شرایط خونه وارد مذاکره شوید.یافتن محل اقامت از طریق این سایت گاها ساده تر و راحت تر از سایتهای قبلی است.برای این کار ابتدا شهر موردنظر خود را از لیست گزینه ها انتخاب و سپس گزینه Search accomodation را انتخاب کنید و از صفحه بعدی منطقه و شرایط موردنظر خود را برای یافتن محل اقامت خود مشاهده و انتخاب کنید.با کلیک بر روی هریک از نتایج بدست آمده می توانید مشخصات کاملی از آگهی داده شده را بیابید و با ارسال ایمیل یا تماس تلفنی با آگهی دهنده(درصورت وجود در آگهی) با وی وارد مذاکره شوید.

خرید ملک در سوئد دارای فرآیندی است که در این جا به شرح آن می پردازیم :
گام نخست :
پس از این که شما خانه و منزل مورد نظرتان را پیدا کردید , باید فرآیند ارزش گذاری بر روی ملک صورت بگیرد . بعد از این مرحله قرارداد اولیه یا همان پیش قرارداد دارای جزئیات معامله مثل ارزش خانه , شرایط و روش پرداخت , شرایط معامله و مقدار سپرده اولیه مهیا می شود . سپرده اولیه ای که باید برای پرداخت آماده شود تقریبا ده درصد از ارزش کل خانه می باشد که در حساب بانکی محضر نگه داری خواهد شد .
گام دوم :
مسئولیت دریافت تاییدیه های ثبت اراضی و املاک , وضعیت بانکی و استعلام ها از ثبت برای اموال غیر منقول بر عهده یکی از محضرهای کشور سوئد می باشد و به صورت هم زمان خریدار مالیات املاک و مستغلات را پرداخت خواهد نمود .
گام سوم :
در این مرحله شما قرارداد اصلی خرید و مدارک مربوطه را در محضر امضا خواهید نمود . خریدار با رعایت قوانین خاص توانایی امضای قرارداد اصلی در کشور متبوع خود یا امضای غیابی به وسیله نماینده خود در سوئد را دارد . ثبت قرارداد ها در اداره ثبت الزامی نمی باشد , اگرچه به منظور حفظ منافع دو طرف معامله به شدت توصیه می شود . برای انجام و تکمیل مراحلی که قید شده است معمولا بین ۱۰ روز تا دو هفته زمان نیاز می باشد .

سوئد خانه 1

انواع مختلف منزل در سوئد
چند نوع خانه در کشور سوئد وجود دارد که از آن جمله می توان به آپارتمان , خانه ویلایی , خانه زنجیره ای و خانه ردیفی اشاره نمود . به دلیل این که در شهرهای بزرگ سوئد با کمبود مسکن مواجه هستند , بسیاری از افراد منزل دست دوم اجاره می نمایند و یا یک اتاق در مسکن خانواده دیگری اجاره می کنند تا زمانی که بتوانند یک مسکن دست اول تهیه کنند .
مسکن اجاره ای :
در این نوع مسکن معمولا یک اجاره نامه بین دو طرف نوشته می شود که معمولا در این اجاره نامه تعیین می شود که مسئولیت تعمیر منزل , رنگ آمیزی و نصب کاغذ دیواری بر عهده موجر می باشد . افراد می توانند در انجمن مستاجران عضو شوند و از حمایت آن ها بهره بگیرند .
مسکن سرقفلی :
یک مسکن سرقفلی ممکن است یک آپارتمان , یک خانه ردیفی یا یک خانه زنجیره ای باشد . کسی که اقدام به خرید یک مسکن سرقفلی می نماید , حق استفاده از آن مسکن و یک سهم از آن انجمن مسکن را خریداری می کند و ساکنان به صورت مشترک مالک آن ساختمان هستند . افراد ماهانه هزینه ای به انجمن می پردازند که این , پول ها صرف هزینه های جاری , تعمیر و نگهداری منزل و محوطه های مشترک می شوند .
مسکن با حق مالکیت :
بیش تر خانه های ویلایی , زنجیری و ردیفی با حق مالکیت خریداری می شوند . فردی که یک منزل با حق مالکیت خریداری می کند , به تنهایی مالک مسکن خود می باشد .

کمک هزینه مسکن
خانواده هایی که دارای بچه هستند و فرزندان بین ۱۸ سال تمام و پایین ۲۹ سال دارند و در اداره ثبت احوال کشور سوئد نام نویسی کرده اند , می توانند از صندوق بیمه تقاضای کمک هزینه مسکن کنند . مقدار کمک هزینه ای که ثبت احوال انجام می دهد بستگی به مبزان درآمد فرد , مقدار اجاره , اندازه مسکن و تعداد افرادی که در آن منزل سکونت دارند و زندگی می کنند دارد .

بیمه مسکن
بیمه مسکن از چند بیمه مختلف تشکیل می شود . این بیمه می تواند آسیب هایی که به مسکن و لوازم و اشیایی که در آن وجود دارد را جبران نماید . به طور مثال در صورت بروز آتش سوزی , دزدی و آسیب های ناشی از نشت آب . در اکثر گونه های بیمه مسکن یک بیمه سفر و بیمه کمک حقوقی وجود دارد .

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است