اجاره خانه در لبنان

اجاره خانه در لبنان
بر اساس قوانین و سنت متعارف در لبنان ، صاحبان خانه های مسکونی و برخی اماکن تجاری اجاره بهای خود را هر ساله در صورت ثبات مستاجر موجود، افزایش نمی دهند ولو این مستاجر 20 سال در آن ملک باقی بماند چراکه بعد از صدور آخرین تغییرات اجاره بها در سال 1992 میلادی هنوز شاهد تغییرات در اجاره بهای خانه ها نبودیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اجاره خانه در لبنان بیشتر آشنا بشیم
وضعیت میزان اجاره در لبنان به نسبت اهمیت هر شهر متفاوت است و میزان اجاره بهای شهر بیروت نیز به نسبت شمال و جنوب آن در نوسان است. “ابراهیم نجار” وزیر دادگستری لبنان اخیرا با تشکیل جلسه ای برای بررسی این موضوع خواهان اصلاح و به روز شدن تمامی قوانین عقود و قراردادها شده است.
در لبنان همچنین برخلاف ایران، قانون گرفتن رهن برای اجاره خانه ها وجود ندارد و فقط اجاره بهای هر ماه در ابتدای هر ماه از مستأجر اخذ می شود و گاهی نیز شاهد هستیم که صاحب خانه ها اجاره 2 ماه را یک جا از مستأجر دریافت می کنند.

ویلا لبنان

قیمت خانه و اجاره ی خانه در لبنان بخصوص بیروت بعد از جنگ 33 روزه به شدت افزایش پیدا کرد. هم اکنون با وجود آنکه خانه های تخریب شده همه بازسازی شده و هرکس به خانه اش بازگشته ولی هنوز قیمت اجاره بالاست و کمتر از ماهی 500 دلار به سختی یافت می شود. در مورد خانه های مرتب و شیک که باید از 1000 دلار به بالا اجاره پرداخت کرد. مثلا برای یک خانه ی حدود 120 متر مرتب در مناطق خوب ضاحیه حتما بالای 700 دلار اجاره باید پرداخت. البته در لبنان رهن رایج نیست و فقط ممکن است صاحب خانه ای پول یک سال یا شش ماه را پیش درخواست کند. اضافه بر اجاره خانه، شارژ ساختمان از حداقل 50000 لیره (33$) به بالاست و در صورتی که ساختمان موتور برق اختصاصی داشته باشد به جهت هزینه ی گازوئیل به بیش از 200 دلار هم خواهد رسید.
از دیگر تفاوت اجاره خانه ها در لبنان در مقایسه با کشورمان این است که هنوز عقد قرارداد اجاره در لبنان همه گیر نشده است و حتی در برخی از نقاط لبنان به خصوص خارج از بیروت مشاور املاک نیز وجود ندارد و برای اجاره خانه ها مردم به سرایدار خانه ها یا به مغازه های اطراف مراجعه می کنند.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است