اطلاعاتی در مورد معماری دانشکده هنر دانشگاه ایالت آیووا امریکا

اطلاعاتی در مورد معماری دانشکده هنر دانشگاه ایالت آیووا امریکا
به گزارش میهن پست – دانشگاه آیووا – University of Iowa – یکی از دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر آیووا سیتی در ایالت آیووا واقع شده است. دانشگاه آیووا با ۱۱ دانشکده‌ در رده دانشگاه‌های با فعالیت تحقیقاتی فراوان در گروه بندی دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی کارنگی شناخته می‌شود و عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی٬ آیوی لیگ عمومی و ده کنفرانس بزرگ می‌باشد. این دانشگاه در ۲۵ فوریه سال ۱۸۴۷ با نام دانشگاه ایالت آیووا تاسیس شد.
این دانشگاه شامل بیمارستان و درمانگاههای دانشگاه آیووا است که در سطح ملی به عنوان یکی از بهترین بیمارستانهای امریکا شناخته می‌شود. در واقع، بر اساس رده بندی‌های ایالات متحده سه دپارتمان این دانشگاه در رده یکی از ده دپارتمان برتر در سراسر ایالات متحده قرار می‌گیرد . دانشگاه آیووا جزو اولین دانشگاه‌های آمریکا است که به زنان مدرک حقوق می‌داد.

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا2

محل قرارگیری مدرسه هنر و تاریخ هنر، دانشگاه آیووا (Lowa) تمامی مشخصات سایتی ایده آل را دارد؛ چرا که در زمینی وسیع و گسترده، خارج از بافت فشرده شهری و در میان طبیعتی پوشیده از درختان با چشم اندازهای زیبا و در مجاورت رودخانه ای عریض بنا شده است.
طرح ساختمان جدید این دانشکده توسط دفتر معماری استیون هال (Steven Holl) معمار برجسته آمریکایی طراحی و در فهرست برترین ساختمان های آموزشی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. نحوه گستردگی ساختمان در زمین به نحوی است که ارتباط بصری مناسبی با تپه های آهکی مجاور ساختمان داشته و فضایی آرامش بخش و به دور از هرگونه آلودگی صوتی را برای تحصیل دانشجویان رشته های هنر و تاریخ هنر فراهم آورده است. به موجب این موفقیت هاست که هیات داوری AIA نیز به عنوان یکی از معتبرترین انجمن های معماری، از ترکیب هوشمندانه ساختار این بنا با سایت پیرامون تقدیر نموده است.

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا3

ساختار نظام توده و فضا، به شکلی است که از تداعی یک شی (object) یا فرم مستقل در گریز بوده و با آزادی تمام در سایت گسترده شده است. بدین ترتیب استیون هال در صدد تبیین مفهوم جدیدی است که از آن با “بی فرمی” نام می برد.
مصالح غالب در پیرامون سایت آجر قرمز رنگ می باشد. ساختمان قدیمی دانشکده نیز با چنین پوششی در همین محل قرار داشته و رنگ جداره های خارجی به پیروی از آن قرمز انتخاب شده است.
در این بنا استفاده بهینه از روشنایی و تابش آفتاب مدنظر بوده است. به همین دلیل نورگیرهای سقفی و جداره های شفاف شیشه ای نور طبیعی را به تمام فضاهای داخلی می رسانند.
سیالیت فضاهای داخلی و پیچیدگی فضاهای ارتباطی در نیم طبقات از دیگر شاخصه های معماری این بناست. در داخل ساختمان نیز از ورقه های استیل قرمز رنگ در جداره های پلکان و جداره ویدها استفاده شده است.

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا4 1

سیالیت فضاهای داخلی و پیچیدگی فضاهای ارتباطی در نیم طبقات از دیگر شاخصه های معماری این بناست. در داخل ساختمان نیز از ورقه های استیل قرمز رنگ در جداره های پلکان و جداره ویدها استفاده شده است.
از آن جایی که ساختمان در مجاورت رودخانه ای عریض قرار داشته و نیز وجود آبگیر طبیعی کوچک در سایت، پیوند با آب از ایده های اصلی در طراحی ساختمان است؛ به همین دلیل بخش اصلی فضاهای آموزشی نظیر کلاس های تئوری و آتلیه ها در بازویی جدا شده از ساختمان قرار دارند که بر روی سطح آب پیشروی نموده و پایه های بتنی آن در آب فرو رفته است. این فضاها ضمن حداکثر استفاده از نور طبیعی دید مناسبی به فضای سبز پیرامون بنا و همچنین رودخانه دارند.

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا10

 

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا9

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا8

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا5

 

معماری دانشکده هنر دانشگاه آیووا6

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است