اطلاعاتی که از ایالت نیویورک نمیدانید

اطلاعاتی که از ایالت نیویورک نمیدانید
نیویورک سیتی، کلان شهر چند ملیتی آمریکا که با القاب «اِمپایر استیت» یا «سیب بزرگ» هم یاد می شود محل زندگی میلیون ها انسان سرشناس، با استعداد، ثروتمند و مشهور است.
سالانه میلیون ها گردشگر به این شهر زیبا سفر کرده و از گوشه و کنار آن دیدن می کنند. نیویورک را می توان شهر آسمان خراش ها و برج ها دانست که در شب، جاذبه بصری فوق العاده زیبایی از زندگی شهری و مدرن انسان ها را تصویرسازی می کنند.

 ارزان ترین شهر در تاریخ

ارزان ترین شهر در تاریخ

جزیره منهتن که در حال حاضر محل استقرار مهم ترین کمپانی های تجاری و اقتصادی آمریکا به شمار می رود و مجسمه مشهور آزادی نیز در آن واقع شده است، در سال ۱۶۲۶ میلادی توسط یک جهانگرد هلندی به نام «پیتر مینوت» با قیمت ۲۴ دلار (یکهزار دلار به ارزش کنونی) از سرخ پوستان بومی آنجا خریداری شده است.

منبع شمش طلای جهان

منبع شمش طلای جهان

خزانه ای در عمق ۲۵ متری از زیر زمین بانک ذخیره ملی در این شهر وجود دارد که حدود ۲۵ درصد از مجموع شمش های طلای جهان در آن نگهداری می شود. البته باید گفت که این طلاها به ایالت نیویورک یا شهروندان آن تعلق ندارد، بلکه خزانه یاد شده مسوولیت حفظ و نگهداری از این طلاها از جانب دولت و دیگر موسسات مالی سراسر آمریکا را به عهده دارد.

تبدیل گورستان ها به پارک

تبدیل گورستان ها به پارک

جالب است بدانید برخی از پارک های مشهور نیویورک همانند «مدیسون اسکوئر پارک»، «واشنگتن اسکوئر پارک»، «یونیون اسکوئر پارک» و «براینت پارک» در گذشته گورستان بوده اند. فقط در پارک میدان واشنگتن، حدود ۲۰ هزار جنازه در زیر خاک دفن شده اند.

تنوع و اختلاف گویش ها

زبان های نیویورک

نیویورک را می توان آمیزه ای از فرهنگ ها و ملت های گوناگون دانست، جمعیت اصلی این شهر را مهاجران یا غیرآمریکایی ها تشکیل داده اند. در کلان شهرِ چند ملیتیِ نیویورک به ۸۰۰ زبان و گویش گوناگون صحبت می شود. از این رو، می توان آن را ناهمگون ترین و متنوع ترین شهر دنیا به لحاظ زبان شناسی به شمار آورد.

گاوچران ها در بلوار مرگ

گاوچران ها در بلوار مرگ

جالب است بدانید که شهر مدرن کنونی نیویورک در گذشته گاوچران هایی داشته که سوار بر اسب با پرچم های قرمز و فانوس در خیابان یازدهم که به «بلوار مرگ» شهرت داشته حرکت کرده و مردم را از خطرات ناشی از قطارهای باری آگاه می ساخته اند. در سال ۱۹۳۴ میلادی، قطارهایی که در سطح زمین قرار داشتند با ریل های ساخته شده در بالای سطح زمین، جایگزین شدند.

سرمای شدید در زمستان

سرمای شدید زمستان نیویورک

در زمستان سال ۱۷۸۰ میلادی، نیویورک ۱۵ درصد از قطب جنوب سردتر شد. در این زمان شهر به قدری سرد شد که بندر یخ زده و مردم می توانستند از روی یخ ها بین منهتن و جزیره استاتن تردد کنند!

دارنده پناهگاه های لوکس

دارنده پناهگاه های لوکس

فقط در شهر نیویورک می توانید پناهگاهی لوکس برای در امان ماندن از بمب های هوایی را پیدا کنید. این پناهگاه یک متر در زیر پارک Flushing Meadows در منطقه کوئینز واقع شده است.

در نیویورک «وال مارت» شعبه ندارد

در نیویورک «وال مارت» شعبه ندارد

جالب است بدانید بزرگ ترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی و هایپرمارکت ها در سراسر جهان، یعنی «وال مارت» که به عنوان بزرگ ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد نیز شناخته می شود، در نیویورک هیچ شعبه ای ندارد.

تاکسی

تاکسی نیویورک

برای راننده شدن در شهر نیویورک و خریداری یک تاکسی زرد در این شهر باید شانس خرید امتیاز تاکسی را داشته باشید. بر اساس قیمت های اعلام شده در سال ۲۰۱۴، این امتیاز بالغ بر یک میلیون دلار و حدود ۱,۴۰۰,۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

قدیمی ترین روزنامه

قدیمی ترین روزنامه نیویورک

دفتر روزنامه نیم قطع و مصور «نیویورک پست» در سال ۱۸۰۱ میلادی تاسیس شد. به همین خاطر قدیمی ترین روزنامه نیویورک سیتی به شمار می رود. با اینکه در ابتدای فعالیت، این روزنامه کاملا محافظه کارانه پیش می رفت، اما به تدریج موضع خود را به حمایت علنی و همه جانبه از لینکلن، مخالفت با برده داری و دفاع از نوسازی تغییر داد.

منبع بهترین های جهان

نیویورک

در نیویورک سیتی، گزینه های ارزشمند فراوانی را می توان یافت. از جمله باید به باغ های زیبایی که چندین متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده اند، اشاره کرد. مرکز راکفلر در نیویورک، ۵ باغ در پشت بام داشت که از سال ۱۹۳۸ میلادی بسته شد. یکی از این باغ ها لوکیشن فیلم مرد عنکبوتی بود.

 نگهداری از بقایای دیوار برلین

نگهداری از بقایای دیوار برلین

میدتاون پلازا در بلوار ۵۲۰ مدیسون یک تکه ی ۵ بخشی عجیب از تاریخ را در خود نگهداری می کند. شاید در نگاه نخست آن را فقط یک چیدمان شهری تصور کنید، اما در اصل ۵ تکه از بقایای دیوار مشهور برلین است که از سال ۱۹۹۰ میلادی در این خیابان در کنار هم چیده و در معرض نمایش گذاشته شده است.

دکه های شیک برای غذاهای خیابانی

دکه های شیک برای غذاهای خیابانی

در نیویورک سیتی بیش از ۴ هزار دکه و غرفه فروش غذای خیابانی وجود دارد که خوراکی های هوس برانگیزی همانند هات داگ، فلافل، کباب و … را در زیباترین و بهترین حالت به مشتری ها ارائه می کنند. البته بد نیست اشاره کنیم که مجوز فروش غذا در خیابان هایی همانند سنترال پارک برای مثلا هات داگ فروشی سیار حدود ۲۹۰ هزار دلار به طور سالانه هزینه در بر خواهد داشت.

مشهورترین مجسمه دنیا در نیویورک قرار دارد

 

مجسمه آزادی که هدیه ای از طر

مجسمه آزادی

ف دولت فرانسه به آمریکا است در شبه جزیره منهتن نصب شده و نمادی برای خوش آمدگوئی به مسافرانی است که از راه دریا وارد نیویورک می شوند. مجسمه آزادی ۴۶ متر ارتفاع دارد و به بزرگداشت اعمال دموکراسی و همبستگی در آمریکا به این دولت اهدا شده است. لازم است اشاره کنیم که پایه مجسمه در زیر آب در نیوجرسی واقع شده است نه نیویورک.

 معمای انعکاس نور خورشید در منهتن

معمای انعکاس نور خورشید در منهتن

در منهتن دو بار در سال خورشید درست عمود بر ساختمان ها قرار می گیرد و بازتاب درخشانی از نور را در خیابان ها ایجاد می کند.

چیدمان های هنری مخفی

چیدمان های هنری مخفی

صدای غمناکی که از ورودی درب متروی میدان تایمز شنیده می شود، در نتیجه فعالیت تجهیزات حمل و نقل نیست، بلکه یک اثر هنری صوتی است که در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط هنرمندی موسوم به «مکس نوهاس» ساخته و نصب شده است.

جمع آوری و انهدام تکنولوژیک زباله ها

جمع آوری و انهدام تکنولوژیک زباله ها

نیویورک سیتی در طول ۳۵ سال گذشته از سیستم بسیار پیشرفته و مدرن جمع آوری زباله استفاده می کند. این سامانه به صورت خودکار و از طریق لوله های زیر زمینی، در برخی از مناطق، زباله های شهر را بلعیده و به سطل آشغال مرکزی منتقل می کند.

قانون پیتزا

قانون پیتزا

جالب است بدانید که در طول ۵۰ سال گذشته، قیمت یک اسلایس پیتزا نیویورک سیتی برابر با هزینه یک سفر مترو بوده به همین خاطر، تحلیل گران اقتصادی آن را «قانون پیتزا» نامگذاری کرده اند.

دار و دسته نیویورکی ها

دار و دسته نیویورکی ها

اگر فیلم دارو دسته نیویورکی، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی کاپریو و کامرون دیاز را دیده باشید، احتمالا تصور می کنید دارو دسته «خرگوش های مرده» در این فیلم تخیلی بوده و واقعیت نداشته، اما برای اطلاعتان باید بگوئیم این گَنگ در قرن ۱۹ میلادی در نیویورک وجود داشته اند. این شهر در خلال دهه های ۷۰ تا ۹۰ میلادی به مرکز وحشت و جرم شهرت داشت.

نخستین خانه سفیدِ آمریکا

نخستین خانه سفیدِ آمریکا

نخستین «خانه سفید» که جرج واشنگتن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در آن زندگی و کار می کرد در مکان کنونی پل بروکلین واقع شده بود. در حال حاضر این ساختمان وجود خارجی ندارد.

بهشتی برای دوستداران پیتزا

بهشتی برای دوستداران پیتزا

پیتزا در این شهر قدمت زیاد و محبوبیت بالایی دارد به طوری که در نیویورک سیتی تورهای گردشگری اختصاصی برای توصیف تاریخچه پیتزا وجود دارد.

دارنده نخستین پارک زیرزمینی جهان

دارنده نخستین پارک زیرزمینی جهان

زیباترین پارک های جهان در نیویورک سیتی واقع شده اند. اما فارغ از موارد موجود، در سال ۲۰۱۸ شاهد نخستین پارک زیرزمینی جهان نیز در این کلان شهر خواهیم بود.

شهر رویاها

شهر رویاها

نیویورک سیتی به دلیل داشتن امکانات متنوع برای هر قشر و سن و فرهنگی، به یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. گردشگری و زندگی شبانه این شهر به قدری جذاب است که آن را شهر بی خاموشی و بی خواب هم می نامند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است