اطلاعات عمومی ایالت آیووا امریکا

اطلاعات عمومی ایالت آیووا امریکا
آیووا (به انگلیسی: Iowa) ایالتی است در ایالت‌های غرب میانه آمریکا و در ۲۸ دسامبر ۱۸۴۶ به عنوان بیست و نهمین ایالت به آن کشور پیوست. پایتخت و شهر مهم آندی‌موین است.
از شهرهای دیگر این ایالت می‌توان دونپورت را نام برد. یکی از شهرهای کوچک این ایالت پرشیا نام دارد. در رتبه بندی سالانه جرم و جنایت ایالت ها (CQ Press)، این ایالت در فهرست امن ترین ایالت آمریکا برای زندگی در مقام دهم قرار دارد. گردشگران می توانند بسیاری از مناظر روستایی ایالت آیووا را کشف کنند.

نشان ایالت آیووا

نشان ایالت آیووا

دریاچه های بزرگ آیووا دریاچه یخچال های طبیعی بوده که در منطقه Okoboji قرار دارند و از مرز مینه سوتا Minnesota گسترده شده اند و حدود ۱۵۰۰۰ هکتار را پوشش می دهند. بزرگترین دریاچه طبیعی آیووا ، دریاچه Spirit و پنج دریاچه به هم پیوسته بخشی از دریاچه های بزرگ ایالت آیووا هستند. قایقرانی و حمام کردن فعالیت های عادی در این دریاچه ها می باشند. گردشگران نیز ممکن است بخواهند پل پوشیده شده مدیسون کانتی که در کتاب و فیلم تبدیل به افسانه شده را ببینند.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۶۵٬۵۹۷ میلیارد دلار داشت، که قابل مقایسه با تولید ناخالص داخلی کشور زلاندنو (۱۶۷٬۳۴۷ میلیارد دلار) بود.
از افراد مشهور این سرزمین می توان از پگی ویتسون، هربرت هوور، جرج گالوپ (ابداع کننده سازمان نظرسنجی گالوپ)، جانی کارسون (گوینده تلویزیونی)، جیمز ون آلن (فیزیکدانی که حلقه و یا کمربند ون آلن به افتخار وی نام گذاری گردیده)، جان وین، دنیل دیوید پالمر (مبتدع علم کایروپرکتیک)، گلن میلر، بیکس بایدربک و اشتون کوچر نام برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است