اطلاعات عمومی ایالت اکلاهما امریکا

اطلاعات عمومی ایالت اکلاهما امریکا
اکلاهما (به انگلیسی: Oklahoma) از ایالت‌های آمریکا است که پایتخت و شهر مهم آن اکلاهما سیتی، و شهر مهم دیگر آن تولسا است. اکلاهما گاهی نیز به ویژه از نظر فرهنگی، از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به شمار می‌رود.
ایالت اکلاهما دارای جمعیتی معادل ۳٫۴۵ میلیون نفر است (رتبه ۲۸ در کشور را دارد) که در ۲۰ امین منطقه بزرگ با وسعت۱۷۷۰۰۰ کیلومتر مربع پراکنده شده اند. تراکم جمعیت این ایالت رتبه ۱۴ را به عنوان کمترین تراکم جمعیت در کشور دارد که ۲۱٫۱ نفر در هر کیلومتر مربع وجود دارند. با ایالت های آرکانزاس و میسوری در شرق، کانزاس در شمال، کلرادو در شمال غربی، نیومکزیکو در غرب و تگزاس در جنوب غربی و جنوب هم مرز است. این ایالت در یک چهار راه زیست محیطی قرار دارد زیرا تعدادی از اکوسیستم های مختلف در مناطق اقلیمی مختلف این ایالت واقع شده اند. شرق اکلاهما جنگلی است و طبقه بندی آب و هوای آنجا مرطوب نیمه استوایی می باشد که شبیه به اوکیناوا – ژاپن، Tblisi – گرجستان، بلگراد – صربستان و میلان – ایتالیا است.

نشان ایالت اکلاهما امریکا

یکی از ویژگی های غیر قابل رقابت در اوکلاهاما استطاعت مالی برای زندگی در اینجا است. با وجود اینکه  این ایالت از نظر رشد درصد درآمد سرانه در میان ایالت های برتر قرار دارد، اما درآمد سرانه در این ایالت در بین کمترین ها رتبه ۷ را دارد و ۲۱۰۰۰ دلار است.
از افراد مشهور این سرزمین می‌توان چت بیکر ،بلیک شلتون(خواننده کاونتری) ،کری آندروود(خواننده کاونتری) ،کلی کلارکسون(خواننده کاونتری) ، بروس گاف ، گارث بروکس (خواننده کاونتری) ٫ گوردون کوپر (فضانورد) ٫ جیمز گارنر (هنرپیشه) ٫ وودی گاتری (خواننده فولک) ٫ و بردپیت را نام برد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است