اطلاعات عمومی ایالت تنسی امریکا

اطلاعات عمومی ایالت تنسی امریکا
تِنِسی (به انگلیسی: Tennessee) یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. تنسی شانزدهمین ایالت پر جمعیت آمریکا و سی و ششمین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت می‌باشد. پایتخت آن نشویل و شهر مهم آن ممفیس است. ناکسویل و چاتانوگا بترتیب سومین و چهارمین شهر بزرگ این ایالت هستند. تنسی با ایالت‌های کنتاکی و ویرجینیا در شمال، آرکانزاس و میسوری در غرب، کارولینای شمالی در شرق و آلاباما و ایالت میسیسیپی در جنوب همسایه می‌باشد.
با توجه به اداره آمار آمریکا در سال ۲۰۱۰ ، ایالت تنسی واقع در جنوب شرقی خانه ی  بیش از ۶ میلیون نفر است. از آن جمعیت، ۷۷٫۶ درصد جمعیت سفید، ۱۶٫۷ درصد آمریکایی آفریقایی تبار و ۶٫۱ درصد از دیگر ملیت های چند فرهنگی می باشند. علاوه بر این، بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹، تنسی نیز خانه ی  حدود ۴٫۱ درصد از مردم خارجی بود. با هجوم  ساکنان جدید از داخل و از سطح بین المللی، تنسی امروزه برای هزینه کم زندگی و صنایع در حال رشد سریعش معروف شده است.

نشان ایالت تنسی امریکا

برخی از صنایع عمده در تنسی شامل ساخت وساز، مراقبت های بهداشتی و اتومبیل (خودرو) است. امروزه، بسیاری از این شرکت ها عمدتا در شهرستانهایی مانند نشویل، ناکسویل، چاتانوگا و ممفیس واقع شده اند. لیست شرکت هایی که مقر آنها در ایالت تنسی است، شامل ایستمن کمیکال، فدرال اکسپرس، بهداشت و درمان Columia / HCA ، بیکر Doneison، Autozone، اتوماسیون دقیق شرکت، دسترسی به حمل و نقل آمریکا، BlueCross BlueShield، و داروسازی کامبرلند می شود.
گردشگران به دلیل آب و هوای معتدل تنسی علاقه مند به سفر به اینجا هستند. درجه حرارت می تواند در اطراف نشویل، تنسی از ۸۰ درجه در تابستان به ۴۰ درجه در ماه های زمستان برسد.
فرصت های زیادی برای کشف قلب تنسی وجود دارد از جمله شهرستانهای بزرگی مانند نشویل، ممفیس و چاتانوگا. الویس را در موزه الویس می توان دید و یا از دوره دیگری در غار کریستال شاین در ممفیس می توان بازدید کرد. اینجا به خاطر جشنواره هایش مشهور است. همچنین گردشگران بین المللی همیشه می توانند جشنواره موسیقی و غذا از همه نوعی در طول سال پیدا کنند. اگر گردشگران برای بازدید از نشویل، خانه موسیقی کانتری، برنامه ریزی کرده اند می توانند سالن موسیقی کانتری مشهور کشور، جوایز موسیقی جشنواره موسیقی، جشنواره فیلم نشویل و گراند اوله Opry را چک کنند. ممفیس هر سال میزبان جشنواره هفته الویس است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است