اطلاعات عمومی ایالت داکوتای جنوبی امریکا

اطلاعات عمومی ایالت داکوتای جنوبی امریکا
داکوتای جنوبی (به انگلیسی: South Dakota) ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. مرکز آن پییر و شهر مهم آن سو فالز است.
ایالت داکوتای جنوبی خود را ایالت “چهره های بزرگ، مکان های فوق العاده” می خواند و پی بردن به دلیل آن با وجود چهره چهار رئیس جمهوری که در سنگ خارا تراشیده شده و طبیعت دست نخورده به شکلی که در مناطق بد بوم دیده می شود آسان است.
داکوتای جنوبی که در دشت بزرگ آمریکا واقع شده، در شمال با داکوتای شمالی، در شرق با مینه سوتا، در جنوب شرقی با آیووا، در جنوب با نبراسکا، در غرب با وایومینگ و در شمال غربی با مونتانا هم مرز است.

نشان ایالت داکوتای جنوبی امریکا

خدمات، کشاورزی، صنعت و معدن همگی از بخش های مهم اقتصاد داکوتای جنوبی هستند. مهمترین اجزای بخش خدمات این ایالت عبارتند از خدمات مالی، درمانی، بیمه و املاک. محصولات اصلی بخش کشاورزی این ایالت عبارتند از گاو گوشتی، ذرت، دانه سویا، گندم و خوک. محصولات اصلی داکوتای جنوبی در بخش صنعت عبارتند از رایانه، محصولات رایانه ای، فرآوری مواد غذایی و ماشین آلات و در بخش معدن عبارتند از گرانیت سفید، خاک رس، سنگ آهک و سنگ خرد شده.
گردشگران علاقه مند به کوهنوردی در آمریکا، از سفر سه روزه به قله کوه دویلز تاور گرفته تا گردش شش ساعته در کوه های پارک ایالتی کاستر، که برای هر داوطلبی تجربه ای دارد، می توانند لذت ببرند. جاذبه های دیگر این ایالت از جمله عبارتند از پارک ایالتی پالیسادز که ماسه سنگ کوارتزی صورتی اش معروف است و یادمان ملی کوه راشمور.
غار جواهر داکوتای جنوبی با بیش از ۲۵۰ کیلومتر گذرگاه نقشه کشی و نقشه برداری شده، از لحاظ طول دومین غار جهان است. سایت ماموت چشمه های آب گرم تنها مکان در ایالات متحده است که فسیل های ماموت ها همانطور که پیدا شده اند در معرض نمایش هستند. معدن هوم اِستِد در لید تا سال ۲۰۰۲ که تعطیل شد، بزرگترین معدن طلا در آمریکای شمالی بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است