اطلاعات عمومی ایالت دلاویر امریکا

اطلاعات عمومی ایالت دلاویر امریکا
دلاویر (به انگلیسی: Delaware) ایالتی است در شمال شرقی آمریکا و یکی از ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا. پایتخت آن دوور و شهر مهم آن ویلمینگتن است.

این ایالت را “ایالت اول” می نامند؛ چرا که نخستین ایالتی بود که در انقلاب آمریکا قیام کرد.
نام این ایالت از زبان فرانسوی گرفته شده، و از شخصی گرفته شده به نام de la Warr که بین سالیان ۱۵۷۷-۱۶۱۸ می‌زیست.

این ایالت دومین ایالت کوچک آمریکا بعد از رود آیلند به حساب می آید. با این وجود تراکم جمعیت بالایی دارد و هفتمین ایالت متراکم امریکا است.

هوای ایالت معمولاً معتدل می باشد. این ایالات هم مرز با ایالت های پنسیلوانیا از شمال, مریلند از جنوب و غرب، و نیوجرسی و اقیانوس اطلس از شرق می باشد.
اقتصاد
در سال ۲۰۰۷، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۶۰٫۱۱۸ میلیارد دلار داشت، که تقریباً برابر تولید ناخالص داخلی کشور قطر (۶۷٫۷۶۳ میلیارد دلار) بود.[۴]
دفتر مرکزی و بسیاری از واحدهای تولیدی و اداری کارخانه مواد شیمیایی دوپانت در این ایالت قرار دارند.نشان دلاویر

به گزارش خبرگزاری موسسه مطالعات آمریکا به نقل از نیوز دلاور، بر اساس اطلاعات کشاورزی ۲۰۱۲ تهیه شده از سوی بخش خدمات آماری کشاورزی ملی «وزارت کشاورزی ایالات متحده»، بخش ساکس در تولیدجوجه کبابی در رتبه اول آمریکا قرار دارد. این موقعیت به دهه ۱۹۴۰ باز می گردد و دلاور جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوبیا همچنان حفظ کرده است. همچنین آمار جدید نشان می دهد با تخصیص ۴۱ درصد اراضی دلاور به کشاورزی بیشترین استفاده از اراضی ایالت به این امر اختصاص یافته است. (۲۴ درصد اراضی نیوکاستل کانتی، ۴۶ درصد زمین های کنت کانتی و ۴۵ درصد اراضی ساکس کانتی به کشاورزی اختصاص یافته است.)
در رتبه بندی ملی، کالیفرنیا پس از دلاور در بازار ارزش محصولات کشاورزی فروخته شده در هر جریب قرار دارد. دلاور در جایگاه دوم ملی از لحاظ ارزش محصولات کشاورزی فروخته شده در هر مزرعه قرار دارد. دلاور در تولید لوبیا نیز از کالیفرنیا پیشی گرفته است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است