اطلاعات عمومی ایالت لوئیزیانا امریکا

اطلاعات عمومی ایالت لوئیزیانا امریکا
لوئیزیانا (به انگلیسی: Louisiana) از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. از نظر مساحت لوئیزیانا رتبه سی‌ویکم و از نظر جمعیت رتبه بیست‌پنجم را در بین ۵۰ ایالت آمریکا دارد.باتون‌روژ مرکز این ایالت بوده و شهر نیواورلئان بزرگ‌ترین شهرش است؛همچنین قسمت‌های زیادی از خاک این ایالت تحت تأثیر رودخانه می‌سی‌سی‌پی است و عقب‌نشینی این رودخانه باعث بوجود آمدن دلتاها و مناطق باتلاقی زیادی شده است. قسمت‌هایی از مناطق لوئیزیانا نیز به شکل چندزبانه و چندفرهنگی هستند که عمدتاً این موضوع به قرن ۱۸ برگشته که این زبان‌ها و فرهگ‌ها از نوع فرانسوی، اسپانیایی، محلی آمریکایی و آفریقایی به اینجا منتقل شدند. قبل از اینکه آمریکا این قسمت را در سال ۱۸۰۳ خریداری کند، منطقه‌ای که امروزه لوئیزیانا نام دارد پیش‌تر از کولونی‌ها و مناطق تحت استعمار اسپانیا و فرانسه بوده. همچنین این ایالت یکی از اصلی‌ترین مناطق آمریکا در امر برده‌داری در قرن ۱۸ است.
ایالت لوئیزیانا در اصل توسط فرانسه و اسپانیا قبل از جنگ داخلی استثمار و اشغال شده بود ( این خاک به نام شاه لویی چهاردهم نام گرفته بود). تأثیر چند فرهنگی و چند زبانی فرانسوی، اسپانیایی، آمریکایی های بومی و فرهنگ آفریقایی را می توان در موسیقی، غذا، لهجه، معماری، و آداب و رسوم امروزی لوئیزیانا مشاهده کرد. این ایالت در منطقه جنوب ایالات متحده واقع شده است و با تگزاس، آرکانزاس، می سی سی پی و خلیج مکزیک هم مرز است.
لوئیزیانا شامل مرداب های کم عمق، سواحل و تالاب های ساحلی در جنوب این ایالت همراه با دشت و جنگل در شمالش می باشد. گردشگران متوجه خواهند شد که در هماهنگی با دیگر ایالت های جنوبی، ایالت لوئیزیانا دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب است. این به این معنی است که این ایالت تابستان های طولانی، گرم، مرطوب و کوتاه، زمستان های معتدل را تجربه می کند.

نشان ایالت لوئیزیانا امریکا

از سال ۲۰۱۰، جمعیت لوئیزیانا حدود ۴٫۵ میلیون نفر است. مرکز و دومین شهر این ایالت باتون روژ جمعیت ۲۲۹۵۵۳ نفری دارد. با توجه به اقتصاد قوی باتون روژ، این شهرستان در سال ۲۰۱۰ توسط مجله Portfolio magazine به عنوان یکی از “۱۰مکان برتر برای نوجوانان” رتبه بندی شد و به دلیل قدرت اقتصادی اش توسط موسسه بروکینگز جزو ۲۰ شهر برتر در شمال آمریکا قرار گرفت.
بزرگترین شهرستان در لوئیزیانا نیواورلئنز، با جمعیت ۳۴۳۸۲۹ نفر می باشد. با وجود آسیب وحشتناک ناشی از طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵، این شهر بهبود یافته. در سال ۲۰۰۹ نیواورلئنز مقام اول را در نظرسنجی سفر + اوقات فراغت (مجله Major travel) به عنوان”شهر مورد علاقه آمریکا” کسب کرد. این طبقه بندی شامل بهترین شهر آمریکا به عنوان مقصد سفر بهاری و “تعطیلات آخر هفته ” ، هتل های با بوتیک شیک، ساعت های کوکتل، بارها، موسیقی زنده / کنسرت و باند، مغازه های عتیقه فروشی، کافه، رستوران محله، و مردم بود. اقتصاد نیواورلئنز عمدتاً بر اساس تولید نفت، پالایش نفت، گردشگری بوده و خانه ی یکی از بزرگترین و شلوغ ترین بنادر در جهان است.
یکی از مزایا برای گردشگران در ایالت لوئیزیانا این است که آنها به راحتی قادر به شرکت در برخی از سنت ها و جشن های محبوب در کشور هستند. Mardi Gras یک سنت غیر عادی و هیجان انگیز است که هر سال در نیواورلئنز اتفاق می افتد. این جشن در طی یک دوره چند هفته ای بین ماه های ژانویه و فوریه صورت گرفته و شامل آداب و رسوم مختلفی از رژه در سطح شهر گرفته تا، پوشیدن ماسک و لباس، رقص، و احزاب می باشد. جشنواره جاز (جاز متحرک) سنت سالانه دیگری است که جشن موسیقی بومی و فرهنگ نیواورلئنز و لوئیزیانا می باشد. جاز متحرک ویژگی های هر سبکی از موسیقی مرتبط با شهر و ایالت را دارد: از جمله بلوز، R & B، موسیقی کاخون، موسیقی انجیل، هاست، آفریقایی کارائیب، موسیقی محلی، رپ، راک، لاتین، موسیقی کانتری، بلوگراس، معاصر و جاز سنتی. هر سال میلیون ها نفر از مردم از سراسر کشور به لوئیزیانا سفر می کنند، تا در یکی از این جشن ها شرکت کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است