اطلاعات عمومی ایالت میزوری امریکا

اطلاعات عمومی ایالت میزوری امریکا
میزوری یا میسوری(به انگلیسی: Missouri) از ایالت‌های غرب میانه آمریکا است. مرکز آن جفرسون‌سیتی و شهرهای مهم آن کانزاس‌سیتی و سنت‌لوئیس هستند.
ایالت میسوری در منطقه غرب میانه ایالات متحده آمریکا واقع شده و با آیوا، ایلینوی، کنتاکی، تنسی، آرکانزاس، اوکلاهما، کانزاس و نبراسکا هم مرز است. در سال ۲۰۱۰، جمعیت میسوری در حدود ۶ میلیون نفر ثبت شده است. بزرگترین جمعیت میسوری قفقازی ، و پس از آن آفریقایی آمریکایی، آسیایی، و سرخپوستان آمریکایی هستند. ایالت میسوری دو شهر بزرگ دارد: یکی سنت لوئیس و دیگری کانزاس سیتی که هر دو بالای دو میلیون نفر جمعیت دارند جفرسون سیتی مرکز این ایالت بوده و سنت لوئیس، کانزاس سیتی، اسپرینگفیلد، و کلمبیا دیگر مناطق عمده شهری آن می باشند.

نشان ایالت میزوری امریکا

ایالت میسوری مخلوطی از مناطق شهری و روستایی و آب و هوای مرطوب قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب را داراست. صنایع عمده ایالت میسوری عبارتند از هوا فضا، تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، تجهیزات الکتریکی، ساخت نور و آبجو. محصولات کشاورزی این ایالت شامل دانه های سویا، گوشت خوک، گوشت گاو، یونجه، ذرت، مرغ، محصولات لبنی، پنبه، برنج و تخم مرغ می باشند.
در سال ۲۰۱۲، این ایالت تولید ناخالص داخلی برابر با ۲۷۹,۰۹۹ میلیارد دلار داشت، که بیش از تولید ناخالص داخلی کشور سنگاپور (۲۷۶٬۵۲۰ میلیارد دلار) بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است