اطلاعات عمومی ایالت میشیگان امریکا

اطلاعات عمومی ایالت میشیگان امریکا
میشیگان (به انگلیسی: Michigan) ایالتی است در ایالت‌های غرب میانه آمریکا. مرکز آن لنسینگ و بزرگ‌ترین شهر آن دیترویت است. جمعیت میشیگان ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است. شهر لنسینگ ۱۱۴ هزار نفر و دیترویت ۷۰۶ هزار نفر جمعیت دارد.
میشیگان واقع در منطقه دریاچه‌های بزرگ غرب میانه ایالات متحده است. میشیگان نهمین ایالت پرجمعیت ایالات متحده، و یازدهمین ایالت بزرگ این کشور است. میشیگان در ۲۶ ژانویه ۱۸۳۷ به عنوان بیست‌وششمین ایالت به ایالات متحده پیوست.
میشیگان با چهار دریاچه از پنج دریاچه بزرگ و هم‌چنین با دریاچه سنت کلیر مرز دارد و با این حساب دارای طولانی‌ترین خط ساحلی آب شیرین در میان تمامی واحدهای تقسیمات کشوری در جهان است. این ایالت ۶۴۹۸۰ دریاچه داخلی و آبگیر دارد و از مکان‌های اصلی برای قایقرانی تفریحی در آمریکا است.
نام این ایالت شکل فرانسوی‌شده واژه «میشیگامی» است که در زبان اوجیبوا (تباری از سرخ‌پوستان بومی منطقه) به معنای «دریاچه بزرگ» است. منطقه میشیگان در قدیم تحت کنترل فرانسه بود و بخشی از فرانسه نو به‌شمار می‌آید تا این‌که در سال ۱۷۶۳ کنترل آن را بریتانیا به دست گرفت. جاینام‌های فرانسوی چون دیترویت و بوآ بلان یادآور این دوره هستند.

نشان ایالت میشیگان 1

مرکز ایالت میشیگان لنسینگ و بزرگ‌ترین شهر آن دیترویت است. جمعیت میشیگان ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است. شهر لنسینگ ۱۱۴ هزار نفر و دیترویت ۷۰۶ هزار نفر جمعیت دارد. اکثریت ساکنان در خانه انگلیسی صحبت می کنند.
ایالت میشیگان بیش از هر ایالت دیگری خط ساحلی آب شیرین دارد، دقیقاً ۳۱۲۶ مایل. هر کجا در این ایالت هستید هرگز بیش از شش مایل دورتر از دریاچه داخلی که بیش از ۱۱۰۰۰ مایل وسعت دارند و رودخانه ها که بیش از ۳۶۰۰۰ مایل می باشند دور نیستید. میشیگان تنها ایالتی است که چهار تا از پنج دریاچه بزرگ کشور را دارد و تنها ایالتی است که از دو شبه جزیره ساخته شده است. جای تعجب نیست که میشیگان نام مستعار “ایالت دریاچه عظیم” و  “شهر عجایب آبی” را دارد.
این دو شبه جزیره میشیگان پایین و میشیگان بالا نامیده می‌شوند. آب و هوای میشیگان سرد و زمستانی است و در مرز با کشور کانادا قرار دارد. تنها پارک ملی این ایالت پارک ملی آیل رویال است، اما جنگل ملی هیوران – منستی و جنگل ملی هایاواتها نیز در این ایالت قرار دارند.
فعالیت های عمومی محبوب آنجا شامل ماهیگیری، دوچرخه سواری، کمپینگ، گلف و ورزش هایی مانند قایقرانی است. یکی از محبوب ترین ورزش ها قایقرانی است. میشیگان نزدیک به یک میلیون قایق ثبت شده و بیش از ۱۳۰۰ قایق عمومی در دسترس در سراسر خط ساحلی دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است