اطلاعات عمومی ایالت مینه سوتا امریکا

اطلاعات عمومی ایالت مینه سوتا امریکا
مینه‌سوتا (به انگلیسی: Minnesota) ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. این ایالت در یازدهم می ۱۸۵۸ از نیمه شرقی قلمرو مینه‌سوتاایجاد شد. نام مینه‌سوتا از زبان داکوتا به معنای “آب شفاف آبی” گرفته شده است. شعار رسمی آن به فرانسوی “ستاره شمال” (به فرانسوی: L’Étoile du Nord) است. این ایالت دارای رودخانه‌های زیادی است به گونه ای که به “سرزمین ده‌هزار رودخانه” شهرت یافته است. مینه سوتا دوازدهمین ایالت پهناور و بیست و یکمین ایالت پرجمعیت ایالات متحده است. نزدیک به شصت درصد ساکنان آن در منطقه کلان‌شهری سینت پل-مینیاپولیس (معروف به شهرهای دوقلو) زندگی می‌کنند که مرکز حمل و نقل، کسب و کار، صنایع، آموزش، دولت و سکونت جامعه هنری شناخته شده بین‌المللی است. سایر بخش‌های ایالت که شامل مراتعی است که به کشاورزی فشرده اختصاص یافته، جنگل‌های برگریز که تا اندازه ای از بین رفته به مناطق مسکونی و کشاورزی اختصاص یافته و ناحیه کمتر انبوه جنگل شمال که برای استفاده‌های معدنی، جنگل‌داری و مقاصد تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد، است. مینه سوتا سی و دومین ایالتی است که به ایالات متحده آمریکا پیوسته است.

نشان ایالت مینه سوتا امریکا

مینه‌سوتا به گرایش‌های مترقی سیاسی و میزان بالای مشارکت مدنی و حضور رأی‌دهندگان معروف است. تا پیش از استقرار اروپایی‌ها ساکنان مینه‌سوتا از مردمان قبیله داکوتا واجیبوه نامی که اروپایی‌ها بر آنها نهاده بودند، این اهالی خودشان را آنیشینابه می نامیدند) بودند. بیشتر ساکنان اروپایی از مهاجران اسکاتلندی و آلمانیبودند و این ایالت کماکان به عنوان مرکز فرهنگی آمریکایی‌های آلمانی تبار و اسکاتلندی تبار باقی مانده است. در دهه‌های اخیر مهاجرت از آسیا، شاخ آفریقا و آمریکای لاتینپیشینه جمعیتی و ترکیب فرهنگی این ایالت را گسترش داده است. شاخص‌های استاندارد زندگی در مینه‌سوتا در میان بالاترین‌ها در ایالات متحده است و نیز از بهترین‌ها در زمینه آموزش و ثروتمندترین‌ها در میان سایر ایالت‌هاست.
مینه‌سوتا شمالی‌ترین ایالت ایالات متحده بعد از آلاسکا است. ناحیه زاویه شمال غرب این ایالت واقع در شهرستان لیک وودز تنها ناحیه در سرزمین اصلی ایالات متحده است که بالای مدار ۴۹ درجه شمالی قرار دارد. این ایالت بخشی از منطقه‌ایست که به غرب میانه شمالی معروف است و قسمتی از ناحیه دریاچه‌های بزرگ محسوب می‌شود. مینه‌سوتا از سمت شرق از طریق دریاچه سوپریور با میشیگان مرز آبی دارد و همچنین دارای مرز خاکی و آبی با ایالت ویسکانسین است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است